לטוב ובעיקר לרע, נקלענו כולנו לתקופה שבה אף קלאסיקה לא יכולה לנוח על זרי הדפנה בארכיונים. אם האולפנים הגדולים לא ימצאו תירוץ זניח להחזיר מותגי עבר מצליחים לחיים, יהיו מספיק מעריצים שיידעו לעשות זאת. סרט קצר שהועלה בסוף השבוע האחרון ליוטיוב מתיימר להציג המשך ללא פחות מאשר העולם של "הארי פוטר", 15 שנים אחרי נפילתו של וולדרמורט.

וורן ווייכמן, יוצר חובב, החליט ליצור בתקציב זעום את "OMEn Chronicles" שמחזירה אותנו לעולם הקוסמים השלו, לכאורה. אלא שמתחת לפני השטח מתעורר לו רוע חדש שמותיר אחריו הרס ומוות. גיבורי הסיפור החדש לא מוכרים למעריצי הסדרה, אבל מטות הקסמים, הלחשים שבהם משתמשות הדמויות וגם העננים השחורים שמהם הן מופיעות, זהים למה שראינו בסרטים הרשמיים של הסדרה.

תהליך היצירה של הסרט בן עשר הדקות ארך לא פחות משמונה חודשים, כשווייכמן נעזר בפרויקט "NextUp" של יוטיוב, שבמסגרתו עוזרת החברה ליוצרים צעירים לשדרג את הסרטונים שלהם. "יוצרים עצמאיים כמוני הצליחו למנף את עצמם ולייצר קריירה בגלל החופש היצירתי שיוטיוב מאפשרת", מסביר ווייכמן, "זה גורם לכך שצריך לייצר או וידאו מאד מצחיק, מטורף או משהו מקורי שאף אחד לא ראה קודם לכן".

בסוף הסרט, שבו צפו כבר למעלה מ-250 אלף גולשים, מבקש ווייכמן מכל מי שאהב את מה שראה לשתף את הסרטון עם אחרים. כל זאת בתקווה שהעלילה החדשה שיצר תצליח לעורר מספיק עניין כדי שמישהו ירצה להפוך אותה לסרט אמיתי. בהתחשב בכך שמדובר בדמויות חדשות בעולם כל כך מוכר ואהוב, שלא מוצה עדיין, לא היינו פוסלים את האפשרות שדבר כזה באמת יכול לקרות. בסרטון נוסף מסביר ווייסמן (באריכות) את תהליך היצירה של הסרט, תוכלו לצפות בו כאן.

עלילות OMEn (צילום: צילום מסך מתוך youtube)
וולדרמורט החדש? | צילום: צילום מסך מתוך youtube
כזכור, סדרת הספרים המצליחה בהיסטוריה שכתבה ג'יי קיי רולינג, הסתיימה רשמית עם "הארי פוטר ואוצרות המוות" שפורסם ב-2007. יותר מ-450 מיליון עותקים של שבעת הספרים נמכרו ברחבי העולם ותורגמו ל-67 שפות. במקביל יצאה לדרך גם סדרת הסרטים שעיבדה את הסדרה לקולנוע ורשמה רווחים של למעלה מ-7 מיליארד דולר. על אף שהצהירה בעבר שלא תחזור לעולם המופלא שיצרה, נודע השנה שגם רולינג מתכננת קאמבק משל עצמה. זה יקרה במסגרת "Fantastic Beasts and Where To Find Them", סרט מקדים לעלילה של הארי ובמרכזו קוסם שיוצא לחקור את היצורים המסוכנים והמסעירים ביותר בעולם הקוסמים.

>> בואו לפייסבוק שלנו