הסםרים של גוגל (צילום: צילום מסך)
"12 שנים של עבדות" לצד "רומנים ארוטיים | צילום: צילום מסך
ענקית החיפוש גוגל ספגה ביקורות קשות השבוע לאחר שבחנות הספרים שלה נמצאו ספרים על אונס, עינויים וסקס לצד ספרי ילדים. החברה מאפשרת רכישה של אלפי כותרי פורנו שונים בחנות הספרים של "Google Play" מבלי שהגישה אליהם תחסם לקטינים. בחלק גדול מהספרים, אליהם אפשר להגיע דרך מילות חיפוש תמימות, ישנה אפשרות לצפייה ללא תשלום.

חיפוש על המילה "אבא", למשל (Daddy), יוביל לספרי ילדים כמו "יום של אמא ואבא עם הילדים", אך גם על ספרים בנושא אונס. חשוב לציין כי אין הגבלת גיל על התכנים בחנות, מלבד בקשה שמופיעה בכניסה אליה לאשר שאתה מעל גיל 13.

הבעיה התגלתה לאחר שאם גילתה כי בנה הוריד תמונות פורנוגרפיות מהחנות לטלפון שלו. האם פנתה לגוגל והם אמרו לה שאין להם מה לעשות בעניין. "אני מרגישה שהם לא מוטרדים מהבעיה. אני לא חושבת שהורים רבים מודעים לסיטואציה הבעייתית, כך שהם לא יכולים לשמור על בטיחות ילדיהם", כתבה האם לעיתונאי ה"טלגרף" כדי שיעזור לה לטפל במקרה.

לאחר שהעניין יצא לתקשורת, מסר דובר גוגל כי "זו סוגיה רצינית ואנחנו לוקחים צעדים חמורים כדי לטפל בבעיית החיפוש. יש לנו מדיניות מחמירה ב-Google Play ואנחנו מסירים ספרים שמפרים את מדיניות זו".

ילד מול מחשב (צילום: Christopher Furlong, GettyImages IL)
"לא יכולים לשמור על בטיחות הילדים" | צילום: Christopher Furlong, GettyImages IL
מדיניות חנות הספרים של גוגל מאפשרת פרסום כותרים בעלי תכנים מיניים מפורשים וגם תמונות עירום. למרות זאת, נכתב בה: "אנחנו מבקשים מהמפרסמים ליצור איתנו קשר קודם ולגבות לפחות דולר אחד עבור הספרים. כך יתאפשר לנו לוודא שאנשים מתחת לגיל 18 לא יוכלו לקבל גישה לספרים כשיתבקשו למסור פרטי כרטיס אשראי במהלך תהליך הרכישה".