חצי היממה מאז פרסום תחקיר "וואלה!" שקשר את משה איבגי למספר אירועים של הטרדה מינית, רבים מאנשי התעשייה עדיין מעדיפים שלא להגיב. אחת הבודדות שהסכימה להתבטא היום בנושא ותחת שמה היא השחקנית והבמאית רונית אלקבץ, שביימה את איבגי בסרטה "שבעה" ושיחקה לצידו בין השאר בסדרת הטלוויזיה "פרנקו וספקטור". אלקבץ מסרה הערב ל-mako תרבות: "עבדתי עם איבגי בכמה הזדמנויות, לפני לא מעט שנים, לבד וגם עם שלומי אחי. כאשר ביימנו אותו ב'שבעה', פגשנו אדם נדיב, עדין ומסור לעבודה, והיה לנו נהדר איתו".

ביקרות חריפה על ההסדר המתגבש עם איבגי (צילום: פלאש 90, מיכל פתאל)
"עדין ונדיב". משה איבגי | צילום: פלאש 90, מיכל פתאל

השחקנית לוסי דובינצ'יק, שעבדה לצד איבגי בהצגה "שש נפשות מחפשות משורר", אמרה ל-NRG: "אני יכולה להגיד שאותי באופן אישי הוא אף פעם לא הטריד, אבל הוא ידוע בתור בן אדם מאוד מיני, שמאוד אוהב מגע וכדומה, אני יכולה להגיד רק שאני חושבת שזה טוב שאנשים יורדים מהאולימפוס, אז אולי זה טוב שזה קרה כך". 

השחקנית שרית וינו-אלעד התייחסה לפרשה בגלי צה"ל: "היו רמזים לדברים, לא כאלה, אבל אני מנפנפת את זה כרגע, זה לא מזיז לי. זה התפתח בצורה אחרת עם נשים אחרות, מדובר פה בשש נשים מהפקות שונות ומתחומים שונים מהתעשייה שמספרות את אותו סיפור, אני לא יכולה להטיל בהן ספק".

לוסי דובינצ'יק על אסי דיין (צילום: מתוך הבילויים, ערוץ 24)
"הוא ידוע כבנאדם מאוד מיני". דובינצ'יק | צילום: מתוך הבילויים, ערוץ 24
  • "הוא פשוט התחיל לפתוח לי את החלוק": עדותה של שחקנית שהוטרדה לטענתה על ידי איבגי

מוקדם יותר היום סיפרה שחקנית מוכרת בתעשייה ל-mako תרבות: "יש דיבור עליו. במיוחד אחרי המקרה, כשסיפרתי לכמה חברים מהתעשייה, הבנתי שיש סיפורים דומים. אני מכירה באופן אישי שתי נשים נוספות שזה קרה להן איתו".

עמותת "אחת מתוך אחת" למען נפגעות תקיפה מינית יצאה בקריאה למתלוננות: "אנחנו מחזקות את הנשים שיצאו עם זה החוצה וקוראות לכן חברות וחברי העמוד להצטרף להתנדבות בצוות הטוקבקיסטיות.ים שלנו שיחד איתנו ייתן גב לנפגעות שסופה של האשמת הקורבן עומדת להתגלגל על ראשן".

ארגון שחקני ישראל (שח"ם), שפרסם לאחרונה אמנה למלחמה בתקיפות מיניות, מסר כי הוא בטוח "שמערך החוק במדינה יעשה את תפקידו נאמנה. שח"ם בשיתוף מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בתל אביב, זמין לכל פניה ואנו מספקים כלים, סיוע ומעל לכל אוזן קשבת לשחקנים ושחקניות הזקוקים להם ואנו נמשיך לפעול כך גם בעתיד".

משה איבגי מסר בתגובה לפרסומים: "אני רוחש כבוד רב לכל האנשים שעבדו ועובדים איתי. אני המום נוכח הטענות שהועלו לכאורה. מעולם לא פגעתי בכל צורה שהיא באדם, גבר או אישה. מצפוני שקט".