תושבי שדרות סנסט בקליפורניה התעוררו בוקר אחד השבוע כדי למצוא שלט חוצות יוצא דופן מקדם את פניהם. בתמונה נראים חייל אמריקאי ואישה מוסלמית מכוסה בביגוד מסורתי שמכסה אותה לחלוטין מלבד עיניה, כשהם מחובקים. מדובר בפרסומת לרשת SnoresStop, המתמחה בטיפול בנחירות, שנועדה להדגיש כיצד הטיפול בתופעה מסייע להציל זוגות אוהבים מפרידה. בסופ"ש האחרון הופיע השלט גם מעל כביש מרכזי בסן דייגו.

הפרובוקציה המכוונת שמנגנת על אחת הנקודות הרגישות ביותר בחברה האמריקאית, מעוררות כמובן תגובות סוערות. "זה אפקט השוק. מנסים לגרום לנו להסתכל על התמונה הזאת", סיפר תושב המקום ל-CBS. ברשתות החברתיות הלכו רחוק הרבה יותר כשהתייחסו אל השלט כ"פוגעני" וכ"סטירה בפרצופו של הצבא". מנגד היו גם מי שראו את הצד היצירתי של הפרסומת וידעו לפרגן ליוצריה.

"רצינו להראות לזוגות שבדרך כלל לא רואים בפרסומות", מסבירה דוברת החברה, מלודי דבנמרק, "אנשים מרגישים שאנחנו מנסים לעשות שימוש לא הולם בדמות החייל. אני חושבת שהם פשוט לא מבינים שזוגות כאלה קיימים". הרעיון לפרסומת הגיע מסיפורם יוצא הדופן של ג'ימי סאטן, לשעבר לוחם בצבא האמריקאי ואשתו, אליה. "רציתי מאד לקחת חלק בזה", מסביר פול אוואנס, החייל שנבחר לככב בפרויקט בסרטון מאחורי הקלעים של ההפקה, "כחיילים זה בעצם מה שאנחנו נלחמים עבורו: החופש והחירות לבחור עם מי אנחנו רוצים לבלות את חיינו".

פרסומת סנורסטופ
מבוסס על סיפור אמיתי. הפרסומת של SnoreStop
בשבועות הקרובים יופיע השלט בערים מרכזיות נוספות ברחבי המדינה (ניו יורק, סולט לייק סיטי, יוסטון) וצפוי להמשיך ולאתגר את האמריקאים לנסות ולקבל את המסר החיובי שנובע ממנה. בין אם יתקבל באהדה או בביקורות, אנשי SnoreStop יכולים לטפוח לעצמם על השכם: את השם שלהם אף לא ישכחו כל כך מהר.

>> בואו לפייסבוק שלנו