מערכת היחסים של אנסטסיה סטיל וכריסטיאן גריי ב"50 גוונים של אפור" מבוססת על כאב ושליטה, אבל ספק אם ההצלפות שחוותה אנה בחדר האדום משתוות להשפלה שעברה מחברת הטרילוגיה האירוטית הפופולארית, אי. אל. ג'יימס.

ג'יימס, ששמה האמיתי הוא אריקה לנרד, בסך הכל ניסתה לקדם את ספרה החדש "גריי" – שמספר את סיפורם של השניים מנקודת מבטו של הגיבור הגברי – והציעה לעוקביה בטוויטר להפנות אליה שאלות באמצעות התיוג #AskELJames. מה שקרה לאחר מכן הותיר אותה מושפלת ומובכת קבל עם ואינטרנט.

במקום לשאול שאלות הנוגעות לספרים, הגולשים העדיפו להפנות לסופרת שאלות סרקסטיות וביקורתיות על כתיבתה הרדודה והמיזוגנית, לדבריהם, ועל המסרים הבעייתיים המועברים בכתביה.

"אני צריך עצה בנוגע למחווה רומנטית גדולה מהחיים. כדאי לי להשתיל מאתר GPS בטלפון שלה ולאיים עליה כשהיא מנסה לעזוב?" שאל אחד המגיבים. "האם מותר לכריסטיאן לעקוב, לכפות, לאיים ולתמרן את אנה בגלל שהוא לוהט, או שמותר לו בגלל שהוא עשיר?" כתב אחר.

ג'יימס הוצפה בעשרות ציוצים כאלה, שהפכו את ה-Q&A שלה לויראלי תוך כמה שעות וגרמו לגולשים רבים להצטרף לחגיגה.

גולש נוסף צייץ: "האם זה נכון שאת בעצם שק מלא ברעיונות גרועים ועכבישים?", בעוד אחר שאל: "האם ביססת את הדמות של אנה על בובת מין מתנפחת?". עוד גולש סיכם: "מתי את חושבת שמחסום הכתיבה שלך יגיע? על החתום, מלא תקווה".

מאוחר יותר הקומיקאי ריקי ג'רוויס הצטרף לחגיגה וצייץ בעידון בריטי: "'כדאי לך לעשות אירוע שאלות ותשובות בטוויטר' - היחצ"ן לשעבר של אי.אל ג'יימס".