אחת לתקופה פוצח העולם באחד מהמנהגים החביבים עליו במיוחד: לזעוק שאלה שאת התשובה עליה הוא כבר יודע. אתמול (שלישי) זה קרה שוב ובאופן לא מפתיע בתחום הכי צפוי. למרות שהמנהג עשוי להקיף לא אחת תחומים כמו כלכלה ופוליטיקה ושאר תחומי בלעדיות של גברים לבנים, הרי שאחת ההתקבעויות החביבות עלינו אם לא ה-, היא השאלה הקומפולסיבית – מה לעזאזל עשתה הפוסטמה X לפרצוף שלה. 

אמת, לרוב השאלה הזאת מכוונת לגוף, ספציפית לשדיים ותחת, ופעם בעשור היא גם נזרקת לכיוונו של איזה גברבר לא ברור (מ'יינינים, ברוס ג'נר). אבל מועדון החברות האמיתי, מעורר ההשתאות והדיונים, שבו כבר יש שולחן קבוע למג ראיין ומלאני גריפית' (וסביר להניח שבקרוב אצלך מריה קארי), הוא מועדון הפרצפת; ובמועדון הזה קיבלו כעת בלינצ'טרנט מפואר את פניה של רנה זלווגר. 

זלווגר הגיעה לערב פרסים מיותר כלשהו בחסות מגזין 'אל' ומרגע שנחשפה למצלמות, נכנסו השרתים של אתרי הבידור בעולם לכוננות ספיגה, ההיסטריה החלה. ובאמת, לא ברור מי השומר בכניסה שנתן לאישה הזו להיכנס לתחומי הטקס. היא אולי הולכת כמו רנה זלווגר ומדברת כמו רנה זלווגר אבל הרי כל יונק בעל קוגניציה סבירה יגיד לכם: זאת לכל היותר בת הדודה זלווגר מטנסי. קשה להסביר מה בדיוק השתנה – בין השפתיים לעיניים לעצמות הלחיים והסנטר – כל אחד הוא אור קטן וביחד צוק איתן. זלווגר פשוט לא נראית כמו אותו האדם. וזו בעיקר בעיה כשהמקצוע שלך מתבסס על פניך ועל היכולת להזיז אותן. 

רנה זלווגר אוקטובר (צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL)
כך ייעשה למי שמסרבת להתבגר | צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL
"אני שמחה שאנשים חושבים שהשתניתי", היא ניסתה להיתמם באזני מגזין 'פיפל', "באמת שיניתי את קצב החיים שלי. אנשים לא מכירים אותי באורח החיים הזה. אולי אני נראית שונה, אבל מי לא משתנה כשהוא מתבגר?". אוי רנה, גאד דאמט איתך. 

כי העניין הוא שרנה, ומלאני ומדונה ובטח ובטח שג'ואן ריברס, אינן מתבגרות, הן מתעוותות ומתנפחות ומשתנות ואז מתות ומשאירות גופות לא מתכלות. והן, כמובן, האשמות הבלעדיות בהשתנות המגוכחת של פניהן. הן, הדביליות האלה, לא מתוכנתות להתבגר בחן או ללכת למות בשקט בקולורדו בגיל 33. עלובות החיים. 

כשאנחנו מחליטים לגלגל עיניים בזלזול על התמונות האחרונות של זלווגר, אף אחד לא עצר לחשוב אם העובדה שהשחקנית החליטה להשתיל תלמידת קולג' על פניה היא בכל זאת לא רק אשמתה. במציאות שבה לכל אחד מותר וכדאי להעיר על אטרקטיביות הנעורים על פני עלבון ההתבגרות, לא פלא שיהיו מי שינסו למשוך את עניין הנעורים כמה שרק אפשר.אנשים אפילו העלו ספוקלציות שאומרות שזלווגר שינתה את פניה כי לכולם פשוט נמאס מהן. איש איננו אומר לעצמו, דוגרי, מה אני חושב שאישה, קל וחומר שחקנית, שמגיעה לגיל 45 אמורה לעשות, חוץ מלזוז הצידה? 

רנה זלווגר אוקטובר (צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL)
והיא עוד מבנות המזל | צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL
לרנה זלווגר ושכמותה יש המון כסף. זה לא דבר כל כך מובן מאליו – עד לפני מאה בסך הכל, לנשים לא ממש היו חשבונות בנק משלהן או רשות לצבור רכוש. זמן קצר היסטורית לאחר מכן, יש לנו תיקי השקעות משלנו. וכמובן, את העלק-בחירה של לקחת את המעט שאנחנו מרוויחות (1% מההון העולמי) ולהפקיד אותו אצל אדם שלמד שבע שנים רפואה כדי שיוכל להזריק לנו שומן מהתחת בין העיניים; אבל זה רק אצל בנות המזל ביותר. 

אז מה קרה לעזאזל לפרצוף של רנה זלווגר? וולאק, כנראה שאתם.