שמעתם? ראיתם? אל תחמיצו! עוד פעם גלית גוטמן פלטה בתכנית הבוקר. כן כן, פלטה, כי זאתי באמת לא שולטת על מה שיוצא לה מהפה. אבל למה אתם מצפים? ככה זה, בלונדינית, דוגמנית, אישה טיפשה, תת רמה, לא לתת לה לדבר, זאתי טובה רק כדי שיסתכלו עליה. זה לא אני אומרת, זה לקט מיטב טוקבקיכם.

אז גוטמן, מתברר, נחשבת לאישה מאוד מביכה. כבר פעם שניה (!) מאז שהיא בטלוויזיה באופן כללי וספציפית בשידור חי (להזכירכם, קרוב לשנה) שיוצא לה משהו לא לגמרי נכון, שזה שערורייתי ולא ספק הרבה פי כמה ממה שקורה לרוב בני האדם הנבונים והרהוטים שמעולם לא היו צריכים להתמודד עם דיבור למצלמה משדרת.

אין אתר אינטרנט שלא פרסם הבוקר אייטם שכותרתו "צפו", "אל תפספסו" או "לא נגענו" ובו סרטון של גוטמן ויואב לימור בתכנית הבוקר של קשת, נפרדים מהמבזקנית טלי מץ בפינג פונג המוכר שאמור להקהל על המעבר מהרשמיות הנוקשה של החדשות לנינוחות הקלילה של רצועת הבוקר. אתם-על-הכיפאק-לא-את שכזה.

אלא שהפעם חילופי הדברים המייגעים נקטעו בחשיפה לא שגרתית מצידה של גוטמן. "השאלה אם אתה מרשה לי להגיד את מה שאתה אמרת", שאלה גוטמן את לימור, אחרי שזה התגרה בה עם השאלה האם איננה רוצה להעיר משהו על לבושה של מץ. "מה אמרתי?", היתמם לימור, "אמרתי שהיא לבושה סבבה", אמר בעודו מחווה לכיוונה הכללי של המבזקנית. "אמרת שהיא נראית כאילו היא יצאה עכשיו ממועדון סאדו-מאזו", אמרה גוטמן. שקט השתרר באולפן.

כעבור רגע בתכנית הבוקר כבר פרץ צחוק גדול, מץ נראתה המומה למדי, וגוטמן התעקשה, "זה מה שאמרת!". לימור טמן את פניו בין הידיים, האם עוד היה נבוך עבור עצמו או שניחש מראש שגוטמן היא זו שתספוג את כל האש, למרות שהפליטה האמיתית היא בעצם שלו?

כל כך קל לתקוף את גוטמן, כל כך מתבקש להשתלח בה, שאף אחד לא עצר לשאול למה גוטמן, שאולי עשתה את הדבר הלא קורקטי אבל בכל זאת חשפה את ההערה השובניסטית, המעליבה והלא רלוונטית של עמיתה, למה היא המביכה הלאומית?

המשאלה הציבורית הלא-לגמרי כמוסה, שגוטמן תיכשל, שיתגלה שהיא תמיד הייתה רק זוג רגליים חטובות עם ראש יפה מלא אוויר, לא תתגשם. למען האמת, סביר יותר שגוטמן השתמשה בתדמית קלת הראש והלא מחייבת הזאת כדי להגיד את האמת, והיא שלימור התעסק בלבוש של מגישת החדשות ובהרגלים המיניים שלה.

אף אחד לא רוצה לרדת על לימור, החצי "הרציני" בהגשה: הוא עיתונאי עם היסטוריה פוליטית ביטחוניסטית, הכשרה במשפטים וספקטרום רחב למדי של הבעות חמורות. גוטמן לעומתו היא דוגמנית שהנחתה תכניות ריאליטי וכולנו ראינו אותה בתחתונים. שניהם הגיעו לתכנית הבוקר במסלולים המקובלים להופעה טלוויזיונית לפי סקטורים מגדריים: הוא חכם ועליה נחמד להסתכל. וכל הצופים והעיתונאים בולעים את הפיתיון הזה ונכנסים באמ-אמא של גוטמן בקלות שהושקעה בה בוודאות פחות מחשבה מאותה פליטה אומללה.

אבל לפני שאתם מתנפלים על גוטמן ודורשים לפטרה לאלתר, אל תשכחו מי אמר מאחורי הקלעים – ואפילו לא הכחיש זאת – שטלי מץ נראית כאילו היא פסעה לעבודה היישר ממועדון סאדו מאזו. אם אתם חושבים שנשים לא מקבלות הערות כאלה כל יום מאחורי הקלעים של כל תכנית שמרצדת לכם על המסך, תחשבו שוב.

כמובן שלא נאמרה אף מילה על כך שבעוד שלמגישים (ופוליטיקאים, ואנשי עסקים) יש תמיד את מוצא החליפה-עניבה הנוח המשחרר אותם מהגוף בעת הצורך, למגישות (ופוליטיקאיות, ונשות עסקים) אין אף בגד שיכול באמת לשחרר אותן מהמבט על גופן.

נו ברור, הבעיה האמיתית כאן היא שגוטמן מטומטמת.

 בואו לפייס שלנו