אחרי הסיבוב הקודם בקרב ההשמצות בין חבר הכנסת ינון מגל לתכנית הסאטירה "גב האומה" עליו דיווחנו בשבוע שעבר, אתמול בלילה הגיע הזמן לסיבוב השני. בסיומה של התכנית ששודרה אמש הקדיש ליאור שליין כמעט עשר דקות כדי להגיב לטענותיו של מגל בפוסט הפייסבוק ההוא. בקטע שליין כינה את מגל "נפגע חרדה", טען שהוא יהיה "חסר אונים אם מחבל יסתער עליו עם בדיחה" וציין ש"כשילד בוכה אסור להתווכח איתו, צריך לחבק אותו".

לאחר מכן התמקד שליין בנקודה אחת מדבריו של מגל - הטענה כי התקשורת שמאלנית. בתגובה שליין הציג קטעים של עיתונאים כמו רוני דניאל, אהוד יערי, דני קושמרו וצבי יחזקאלי המבטאים דעות הנתפסות כימניות, ובסיום הקטע את מגל עצמו מגיש את מהדורת "מבט". לסיום סיכם שליין כי מגל "מתחנף לציבור שלו ומשקר". צפו בקטע המלא:

ח"כ ינון מגל קרא לנו, אזרחי ישראל, להרוג מחבלים ברחוב בידיים חשופות. אחרי שב"גב האומה" הבענו את דעתנו על כך, הוא תקף אותנו בכל מיני טענות, אחת מהן עקרונית. הנה התשובה.

Posted by ‎Lior Schleien ליאור שליין‎ on Saturday, November 14, 2015

 מגל הגיב כמובן בעמוד הפייסבוק שלו, אך הפעם קיצר בדבריו: 

שלום ליאור שליין. ראיתי את עשר הדקות שהקדשת לי. נחמד. ראו שהשקעת. אפילו צחקתי פה ושם. אבל אין ספק שהקטע הכי קורע היה כשטענת שאתם לא שמאלנים

Posted by ‎ינון מגל - Yinon Magal‎ on Saturday, November 14, 2015

אך זו לא השערוריה היחידה שעוררה התכנית של "גב האומה" אתמול. בפתיחת התכנית, ששודרה כמובן לאחר החדשות המזעזעות על מתקפת הטרור בפריז, הוצגה השקופית הזו, שמעבירה ביקורת ארסית על "שמחה לאיד" כביכול הנשמעת מכיוון הממשלה:  

אין תמונה
השקופית שהוצגה בתחילת התכנית. ממתינים לתגובתו של מגל?

גם זה לא עבר בשקט, והתמונה זכתה כבר ללא מעט שיתופים לאחר שמבקר הטלוויזיה של "ידיעות אחרונות", עינב שיף, פירסם אותה תחת הכיתוב "בום". העיתונאי אבישי עברי שיתף את התמונה ונימק מדוע לדעתו מדובר בבדיחה גרועה ובהוצאת דיבה:

זה לא מצחיק לא כי זה מרושע אלא כי זה לא נכון. כמו כל בדיחות המתנחלים של כל תכניות ה"סאטירה" הישראליות לדורותיהן שהראו מת...

Posted by Avishai Ivri on Saturday, November 14, 2015

העיתונאי עידו קינן לעומת זאת, שיתף את השקופית לצד משפט קצר הטוען כי מי שנעלב - כנראה הבין במה מדובר: 

גב האומה היא תוכנית סאטירה. אם מישהו רואה עצמו נפגע מהדברים - כנראה שהוא הבין.

Posted by Ido Kenan on Saturday, November 14, 2015