נהוג לחשוב על הוליווד כמקום בו השמיים הם הגבול וכל שחקן שמלוהק לסרט מצליח, יכול להתפרנס בכבוד, אבל זה לא תמיד מדויק. הרבה פעמים שחקנים מתחילים, גם כאלה שעובדים מסביב לשעון, ירוויחו פחות מקוף מפורסם. גם הבמאים לא יצליחו לשלשל לכיסם מיליונים כל עוד הם לא עומדים מאחורי הבלוקבאסטר הענקי הבא. תחקיר שערכו ב"ביזנס אינסיידר" חושף את הסכומים שמתגלגלים בתעשיית הסרטים, הנה כמה מהמעניינים ביותר.

ג'ונה היל
לא טאלנט
שחקן

רבות דובר על הירידה בשכרם של כוכבי הוליווד. למרות זאת, יש כמה יוצאי דופן ששכרם לא נפגע. רוברט דאוני ג'וניור הוא השחקן הרווחי ביותר של שנה החולפת, עם הכנסות של 75 מיליון דולרים. סנדרה בולוק קיבלה 10 מיליון דולר על השתתפותה ב"כוח המשיכה", ועשתה מיליונים נוספים מהאחוזים בסרט.

"אם אתה כוכב גדול, אתה מקבל תשלום בהתאם", מספר אחד הסוכנים הבולטים בתעשייה. "אבל שחקנים ברמה הבינוניות חוו קיצוצים". הוכחה לדבריו ניתן למצוא על הסט של "הזאב מוול סטריט". בזמן שליאונרדו דיקפריו שלשל לכיסו 25 מיליון דולר, כולל הבונוסים, ג'ונה היל הרוויח רק 60 אלף דולרים. לפחות הוא קיבל מועמדות לאוסקר.

בן אפלק זוכה באוסקר (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
דבר עם הסוכן שלי | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL
סוכן

גם סוכנויות השחקנים נאלצו להדק חגורות. "פעם הדאגה של הסוכנים הגדולים הייתה אם הם יקבלו בונוס של 100 אלף דולר או מאתיים", נזכר סוכן ותיק, "זה כבר לא המצב". הסוכנים מתחילים בד"כ מסכום של 50 אלף דולר לשנה ויכולים להגיע גם ל-700 אלף דולר, כמו במקרה של בריאן לורד (שעומד בראש " Creative Artists Agency" שמייצגת את סנדרה בולוק וג'ניפר אניסטון) או פטריק וויטסל (סוכנות WME שעובדת עם בן אפלק וקווין קוסטנר). הסוכן האגדי, ארי עמנואל, יכול להרוויח גם עשרות מיליוני דולרים בשנה.

כריסטופר נולאן (צילום: Larry Busacca, GettyImages IL)
אל תבנו על השכר של נולאן | צילום: Larry Busacca, GettyImages IL
במאי סרטים

"אין כבר טווח ביניים", אומרים באולפנים. "או שאתה עושה שובר קופות, או שאתה מקבל הרבה פחות. נגמרו הימים בהם במאי קיבל כמה מיליוני דולרים בשביל עבודה, זה כבר לא קיים". אז כמה תרוויחו אם אתה מתכננים לביים סרט הוליוודי? אל תבנו על יותר מ-250 אלף דולר, אלא אם כן אתם כריסטופר נולאן ואז המשכורת שלכם יכולה להגיע גם ל-20 מיליון דולר לסרט.

קריסטל הקוף (צילום: John Shearer, GettyImages IL)
ככל הנראה מרוויח יותר מכם | צילום: John Shearer, GettyImages IL
חיות

קריסטל, הקוף ששיחק ב"בדרך לחתונה עוצרים בבנקוק" ו"קומיוניטי", הרוויח 108 אלף דולר בשנת 2012, כפול מהשחקן הממוצע שמרוויח 52 אלף דולרים בשנה. למרות זאת, רוב החיות מרוויחות שכר נמוך יותר. סתם חתול או כלב יקבלו כמה מאות דולרים ליום צילומים, ולא יגיעו מעבר ל-10 אלף דולר בשנה.

ניצב

50-150 דולר, זה הסכום שתקבלו תמורת הזכות לבלות על סט הצילומים מבלי שאף אחד ישים לב אליכם. שעות נוספות יעניקו לכם בונוסים מיוחדים.

כוכב פורנו

לפי "Free Speech Coalition", ארגון ששם למטרה לאגד את שחקני הפורנו, שחקניות מוכרות מרוויחות מאות אלפי דולרים בשנה (זו אחת מהתעשיות היחידות בהן גברים מרוויחים פחות). למרות זאת, בשונה מסרטים הוליוודיים, כאן אין מקום להרוויח כסף מהצד באמצעות מרצ'נדייז או אחוזים מהסרט.

ג'ון האם (צילום: Jason Merritt, GettyImages IL)
כמה כסף הייתם משלמים כדי שדון דרייפר ימכור לכם מכונית? | צילום: Jason Merritt, GettyImages IL
קריינות בפרסומות

קריינות היא כבר לא עניין של מקצוענים בלבד. רוברט דאוני ג'וניור קריין פרסומת לניסאן, ג'ון האם למרצדס וקווין לטיפה לפיצה האט. שמות גדולים יכולים להרוויח מיליון דולר על יום עבודה אחד. אבל אם אתם לא ג'ון האם, ואתם כנראה לא, תצטרכו להסתפק בסכומים שבין 3,000 ל-5,000  דולר לפרסומת אחת.

המפץ הגדול (צילום: באדיבות yes)
מ-60 אלף למיליון | צילום: באדיבות yes
כוכבי טלוויזיה

פעם היה נהוג לחשוב על טלוויזיה כז'אנר נחות. היום כשכוכבים כמו האלי ברי ומת'יו מקונוהי מובילים תכניות על המסך הקטן, המשכורות עולות בהתאם.

שחקן מתחיל שמקבל תפקיד מוביל בסדרה חדשה ירוויח קרוב לוודאי בין 15,000 ל-25,000 דולרים לפרק. ג'וני גאלקי, ג'ים פרסונס וקיילי קווקו מ"המפץ הגדול" התחילו עם 60 אלף דולר והגיעו לשכר של מיליון דולר לפרק בעונה שמשודרת עכשיו.

בת'אני פרנקל (צילום: Jamie McCarthy, GettyImages IL)
חוזה על סך 100 מיליון דולר | צילום: Jamie McCarthy, GettyImages IL
כוכבי ריאליטי

ברור. אם אתם הקרדשיאנס אתם תרוויחו מיליונים, או יותר נכון 40 מיליון דולר ל-3 עונות. מנגד, רוב משתתפי הריאליטי מופיעים בתוכניות כמו ה"רווק" ושם מקבלים שכר כמעט אפסי על ימי צילום מלאים. הכסף האמיתי מגיע מהעסקים הצדדיים. בת'אני פרנקל מ"עקרות בית אמיתיות", לדוגמא, הצליחה לסגור ב-2011 חוזה של מאה מיליון דולר על ליין האלכוהול שלה.