בשנה שעברה הסתבך השחקן ג'וני דפ בקרב גירושים מכוער עם אמבר הרד, במהלכו הועלו האשמות על אלימות בתוך המשפחה. הסיפור הסוער היה יכול להפוך לעוד פיסת רכילות הוליוודית אלמלא המהפך שעובר על עיר הסרטים בעקבות התפוצצות פרשת הארווי ויינשטיין. כעת, עם הפרספקטיבה החדשה בה מתקבלים מעשיהם של כוכבי הוליווד, גם התנהגותו של דפ עומדת למבחן, וליהוקו לסרט ההמשך של "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" משך ביקורת רבה. 

The heroes. The villains. The magic. In one year, return to the Wizarding World with Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald. #MagicInProgress #FantasticBeasts

A post shared by Fantastic Beasts Film (@fantasticbeastsmovie) on

בסרט, שייקרא "חיות הפלא: פשעיו של גרינדלוולד", דפ יגלם את דמותו של גרינדלוולד, ובתמונה הרשמית הראשונה מהסרט הוא נראה בשיער לבן, עין מזכוכית ומבט זדוני. בניגוד לתקוות יוצרי הסרט, התמונה לא עוררה התרגשות בקרב המעריצים, אלא דווקא מחאה על ליהוקו של דפ, ואיומים בחרם מצד הצופים. ההאשמות על אלימות מצד דפ, שכללו תמונות של פניה החבולות של הרד לאחר שהכה אותה לטענתה עם אייפון, שינו את תדמיתו של השחקן הפופולרי.

אמבר הרד (צילום: צילום מסך)
צילום: צילום מסך

דפ ומקורביו הכחישו את ההאשמות, וסכסוך הגירושים נפתר לבסוף ללא האשמות פליליות (אך עם צו הרחקה שהרד הוציאה נגדו), אולם למרות התמונות והסרטונים המטרידים, בהם הוא נראה שותה ומקלל, יש מי שחושב כי עלינו לחמול לכוכב המותקף. ומי זה שחושב כי עלינו לסלוח לבעל המכה לכאורה, ולהניח לו להשתתף בסרט בלי לעורר בעיות? הבמאי של אותו סרט, כמובן.

דיוויד ייטס, במאי סרט ההמשך של "חיות הפלא", התראיין למגזין "אינטרטיינמנט וויקלי" והודה כי גל ההטרדות בהוליווד כיום הוא אכן מפחיד ומשמעותי, אך טען כי דפ אינו חלק מהתופעה: "עם ג'וני, נראה לי שהיה אדם אחד שיצא נגדו והאשים אותו. אני יכול רק לספר לך על האדם שאני רואה כל יום: הוא מלא בהגינות וטוב לב, וזה כל מה שאני רואה... מה שלא יהיו ההאשמות שמסתובבות בחוץ, הן לא מסתדרות עם סוג האדם איתו עבדתי".

ייטס המשיך והגן על הכוכב, ציין כי כמה מבנות זוגו לשעבר הגנו עליו וטען כי השערורייה סביב הגירושים מהרד היא "נושא מת". הוא חזר והתעקש כי הפרשייה שונה באופן מהותי מפרשיות ההטרדה שהוצפו בתקופה האחרונה: "זה מאוד שונה מהמקרים בהם היו מספר רב של מאשימים על פני שנים רבות, והיה צורך לבדוק את המקרים ולבחון את התעשייה שלנו, שמאפרת לדברים האלה להמשיך להתגלגל שנים אחרי שנים. ג'וני לא נמצא בקטגוריה הזאת בשום צורה או דרך. אז בשבילי, אין צורך בניתוח נוסף של הנושא". 

קשה שלא לשים לב לסתירה בדבריו של הבמאי, שקורא לבחינה עמוקה של ההתנהגות בהוליווד, בעודו מבקש להשתיק דיון ציבורי סביב התנהגותו של דפ. גם אם השחקן לא אשם בתקיפה ובהתנהגות בריונית, כפי שטענה הרד, דבר אחד שלמדנו מהתקופה האחרונה הוא שהדרך היחידה להביא לשינוי היא דרך דיונים ציבוריים, שכן השתקת הביקורת על מעשיהם של כוכבי הוליווד היא שאיפשרה את המשך המעשים לאורך השנים. 

mako תרבות בפייסבוק