כמה רעש כבר יכולה לעשות תמונה סטנדרטית לחלוטין של סמואל ל. ג'קסון ומג'יק ג'ונסון? ספוילר: הרבה. ג'קסון וג'ונסון נפשו בעיירה קטנה בטוסקנה והחליטו לעשות הפסקה מסיבוב השופינג שלהם, שכלל ביקור בחנויות כמו פראדה ולואי ויטון, כדי לנוח על ספסל ולאפשר למעריצים להצטלם עם שתי האגדות. התמונה של השניים החלה להסתובב ברשתות החברתיות ברחבי איטליה, שם הפכה לבדיחת סרת טעם על כך שהשניים נראים כמו מהגרים אפריקאים מובטלים. כן, ככה נראית אבטלה ככל הנראה בעיני הציבור האיטלקי.


ג'ונסון וג'קסון אמנם לבשו בגדי חופשה נוחים וקז'ואליים, אך הבגדים הממותגים והשקיות של מותגי הקוטור שנחו לצדם מקשות על מציאת הדמיון למהגרים קשיי יום, אבל אולי זה רק אנחנו והביקורים התכופים שלנו בדרום תל אביב ששיבשו את דעתנו. כך או כך, עיתונאי איטלקי פרסם את התמונה בפייסבוק שלו יחד עם הכיתוב: "כספי ציבור בפורטה דה מרמי (שמה של עיירת הנופש)... הם הולכים לשופינג בפראדה עם קצבה יומית של 35 יורו". העיתונאי התעקש שמדובר בבדיחה, אך הפואנטה פוספסה על ידי חלק מהגולשים. נינה מוריץ', דוגמנית וזמרת ממוצא קרואטי שמוכרת באיטליה בתור תומכת קולנית של הימין הקיצוני, שיתפה את התמונה וכתבה: "לראות מהגרים רובצים להם בחבורות בפורטה דה מרמי, חיים מ-35 יורו ביום שהם מקבלים מאיתנו, זה באמת יותר מדי".

מוריץ' ספגה ביקורת רבה על הפוסט המשלהב והגזעני שפרסמה, ומיד הצהירה כי מדובר בסך הכול בבדיחה שלא הועברה היטב, גם אם ברור בדיוק על חשבון מי היא התלוצצה. נראה שתרבות התקינות הפוליטית עוד לא הגיעה לאיטליה, ושעדיין יש מקומות בעולם בהם לא משנה כמה אתה מצליח, משכיל, עשיר, או מפורסם, יהיו אנשים שישפטו אותך רק על סמך צבע העור. שוקינג, אה?

mako תרבות בפייסבוק