לא חסרים חובבי קולנוע שמוכנים לשלם סכום נכבד עבור מזכרת חד פעמית ויקרת ערך מסרט מפורסם או אהוב – אבל יש גם כמה כאלה שהרחיקו לכת והעדיפו לפלח כמה אביזרים מהסט רגע לפני שהצילומים נגמרו. מדילדו ועד רכב אספנות יקר – הנה כמה מהפרופס שנגנבו מהסרטים שכולנו מכירים.

אין תמונה
ממש לא אוקיי
הספסל ההולנדי של "אשמת הכוכבים"

אם יצא לכם לצפות השנה בסרט הדרמה סוחט הדמעות על אהבתם של שני צעירים חולי סרטן, אתם ודאי זוכרים את הסצנה הרומנטית על הספסל באמסטרדם. מסתבר שזמן קצר אחרי שצילומי הסרט בעיר הסתיימו, הספסל נעלם כלא היה – ככל הנראה על ידי ונדליסטים שחשקו במזכרת מהסרט המרגש. עיריית אמסטרדם לא מיקמה שם ספסל אחר אלא החליפה אותו בעציץ פרחים ענק, שספק אם מישהו ירצה לגנוב.

אין תמונה
העיקר שהשאירו את המצלמה
החליפה היקרה של "ספיידרמן"

לא פחות מארבע (!) חליפות ששימשו את טובי מגווייר בסרט "ספיידרמן" נגנבו מההפקה ב-2001. ספיידרמן עצמו לא הצליח למנוע את הפשע הנתעב, והתחפושות לא הוחזרו גם כשהאולפנים הציעו פרס של 25 אלף דולר למוצא הישר. לא פלא, בהתחשב בכך שעולה לפחות 10 אלפים דולר לעצב תלבושת כזו מחדש.

אין תמונה
יד שנייה מהוביט
אביזרים בשווי חצי מיליון דולר מ"שר הטבעות"

אישה מניו יורק הצליחה לשים יד על שתי חרבות שהיו בשימוש על הסט של "שר הטבעות" וכן על מזכרות רבות אחרות שנגנבו מ"ההוביט", ומכרה הכל ביותר מחצי מיליון דולר. כל האביזרים הושבו להפקה אחרי שאותה גנבת נעצרה על ידי המשטרה – ולמרבה הפלא, לא היה מדובר ביצור אפרורי ומכוער שרודף אחרי טבעת זהב קסומה.

אין תמונה
אחריהם, הם גנבו את הפרה שלי
פרות מזויפות מ"מלחמת העולם
Z"

למרות האבטחה הכבדה, שני פסלים של פרות מפיברגלס נגנבו משדה בסקוטלנד ששימש כסט לסרט הזומבים "מלחמת העולם Z", בהפקתו ובכיכובו של בראד פיט. למה שמישהו יגנוב פרות מזויפות מסט של סרט? אולי כי זה הכי קרוב שמישהו אי פעם יגיע לבראד.

אין תמונה
קוונטין מוסר ד"ש
השברולט של טרנטינו מ"ספרות זולה"

ביל חימנז מקליפורניה הוציא יותר מ-40 אלף דולר על שיפוץ המכונית שלו, שברולט מאליבו שנת 1964, שקנה מאספן לפני 12 שנים – או לפחות כך חשב. חימנז נדהם לקבל שיחת טלפון מהמשטרה שביקשה להבין מדוע שברולט גנובה חונה בחניה שלו, ועוד יותר נדהם לגלות שהמכונית האהובה שלו נגנבה לפני שני עשורים מקוונטין טרנטינו, אחרי שכיכבה בסרטו "ספרות זולה". חימנז המסכן לא רק הפסיד את הכסף על שיפוץ המכונית ואת המכונית עצמה, אלא גם רכב אספנות שנת 46' שנתן לאספן תמורת המאליבו. איך אומר רפי גינת? לא להתפתות לעסקאות בשטח.

אין תמונה
בר, אמרתי לך מאה פעם לא לגעת לי בצעצועים
צעצועי המין מ"רווח וכאב"

הסרט בכיכובם של מארק וולברג, דה רוק ובר פאלי שלנו כלל סצנות שהתרחשו במחסן צעצועי מין, אך בשלב מסוים האביזרים – שעלו עשרות אלפי דולרים – נעלמו מהמדפים על ידי חברי צוות שובבים. "קנינו צעצועי מין בשווי 75 אלף דולר", סיפר הבמאי מייקל ביי. "רצינו להחזיר אותם ולקבל שלושת-רבעי מהכסף שלנו חזרה, אבל הם החלו להיעלם. אמרנו זה לזה 'מי לוקח את צעצועי המין שלנו?'". בר, יש משהו שאת רוצה לספר לנו?

אדם בעקבות גורלו (צילום: Stephen Munday, GettyImages IL)
ממילא תמיד רציתי סגווי | צילום: Stephen Munday, GettyImages IL
האופנוע מ"אדם בעקבות גורלו"

ארבעה אופנועים שיוצרו במיוחד עבור "איזי ריידר", סרט הקאלט בכיכוכו של דניס הופר ז"ל, נגנבו מהמוסך שעל הסט עוד לפני שהסתיימו צילומי הסרט. אחד מהארבעה, אגב, היה האופנוע המפורסם עליו רכב הופר בעצמו. הימור שלנו? הם כבר מזמן במשחטה.

הקוסם מארץ עוץ (צילום: Getty Images, GettyImages IL)
לא, די, קניתי אותם בהנחה מאסוס | צילום: Getty Images, GettyImages IL
הנעליים של דורותי מ"הקוסם מארץ עוץ"

אחד הפריטים האיקוניים ביותר בסרט הקלאסי מ-1939 הוא זוג נעלי האודם שנעלה ג'ודי גארלנד, ובסופו של דבר גם הביאו אותה חזרה לקנזס. הנעליים, ששוויין מוערך בכמיליון דולר, נגנבו ממוזיאון ג'ודי גארלנד במינסטוטה ב-2005 ועד עצם היום הזה לא נמצאו. אולי גלינדה המכשפה הטובה תוכל לעזור להחזיר אותן הביתה?

הנץ ממלטה (צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images)
אפשר להציע לך פרגית במקום? | צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images
הנץ ממלטה מ"הנץ ממלטה"

לצעירים שבחבורה נבהיר שמדובר באחד מסרטי הפילם נואר המפורסמים ביותר, בכיכובו של האמפרי בוגארט בתפקיד הבלש סם ספייד, שעוסק במצוד אחרי פסל של נץ ממלטה. ב-2012, העתק חתום של הפסל מהסרט – ששימש לתמונות יח"צ – ומזכרות עתיקות נוספות נגנבו ממסעדה בסן פרנסיסקו. בעל המסעדה, אספן אדוק של כל הקשור בסרט, הציע פרס של 25 אלף דולר למי שיחזיר את האביזרים הגנובים – אך לשווא. יש תעלומות שלא נועדו להיפתר, כנראה.

אין תמונה
במקום לבזבז את הכסף על מטאטא, הייתי צריך לעשות ניתוח לייזר
המשקפיים של הארי מ"הארי פוטר"

תראו לנו מעריץ של "הארי פוטר" שלא היה רוצה בבית זוג משקפיים עגולים מהסט של אחד מסרטי הסדרה – ונראה לכם מוגל שלא מבין כלום מהחיים שלו. שני זוגות משקפיים כאלה נחטפו ולא הושבו מעולם, אבל במקרה הזה – הגנב דווקא מוכר וידוע. "כן, לקחתי שני זוגות", הודה דניאל רדקליף, שגילם את הארי פוטר בסרטים. "יש לי זוג אחד מהסרט הראשון בסדרה ואחד מהסרט האחרון". אגב, רדקליף טוען שבעיניו לא מדובר בגניבה אלא בשלל ראוי. לא בטוחים שהרמיוני היתה מסכימה איתו.

מסע בין כוכבים (צילום: Getty Images, GettyImages IL)
העיקר שלא לקחו את התלבושת האחידה | צילום: Getty Images, GettyImages IL
מסכת קלינגון מ"מסע בין כוכבים: הדור הבא"

אביזרים לא נגנבו רק רק מסטים של סרטים מוכרים – גם למעריצי טלוויזיה יש ידיים דביקות, מסתבר. טרקי (מעריץ שרוף של "מסע בין כוכבים", למי שלא מכיר את המונח) אמריקני נתפס על ידי המשטרה כשניסה למכור כ-70 מזכרות שנגנבו מהסט של הסדרה בניינטיז, ביניהן גם מסכת קלינגון מאיימת.

פסלוני אוסקר (צילום: Jemal Countess, GettyImages IL)
והפרס לגנב הגרוע ביותר הולך ל... | צילום: Jemal Countess, GettyImages IL
חמישים וחמישה פסלוני אוסקר

ווילי פולגיר בן ה-61 התפרנס בדוחק מחיטוט בפחי אשפה ומחזור ומציאת מציאות. אבל המציאה שגילה בשנת 2000 היתה שווה הרבה יותר מכמה סנטים של פיקדון: פולגיר גילה 55 פסלוני אוסקר, שהושלכו למיכלית אשפה מאחורי סופרמרקט ומכבסה. הפסלונים הללו נגנבו שבועיים קודם לכן על ידי שני עובדים של חברת משלוחים, שחשבו שיוכלו להרוויח סכום נכבד מהם. בסופו של דבר, השניים החליטו להיפטר מהפסלונים המוזהבים ואילו פולגיר עצמו זכה בפרס של 50 אלף דולר שהוצע על ידי חברת המשלוחים למוצא הישר. אגב, הפרס לסרט הטוב באותה שנה הלך ל"גלדיאטור", ויש מי שיגיד שאולי עדיף שהפסלון הזה לא היה נמצא לעולם.