המגזין "Variety" מדווח היום כי בכירה לשעבר בחברת הסרטים ההוליוודית "מילניום פילמס" הגישה תביעה בגין הטרדה מינית ויחס מבזה נגד החברה ומנהליה. החברה, אותה ייסדו הישראלים אבי לרנר, דני לרנר ודני דימבורט בלוס אנג'לס ב-1992, נחשבת לאחת החברות המובילות בתחום סרטי האקשן בארצות הברית. לפי כתב התביעה, מספר נשים שעבדו בחברה כשחקניות ובתפקידי ניהול ספגו במהלך השנים ביטויים כמו "זונות", "פילגשים" ו"מוצצות", לצד טענות שהן "שמנות מדי", "מכוערות מדי" ו"זקנות מדי".

 

התובעת, שהגישה את התביעה בלוס אנג'לס וזהותה לא ידועה (היא משתמשת בשם הבדוי ג'יין רואו), שימשה כמנהלת במחלקת הפיתוח של החברה. הנתבע הראשי, לפי הדיווח הוא מנכ"ל החברה אבי לרנר, שם מוכר מאוד בתעשיית הסרטים כבר מספר עשורים הנחשב לחבר קרוב של כוכבים כמו סילבסטר סטאלון, סטיבן סיגל וצ'אק נוריס. התובעת טוענת כי חלק נכבד מההערות והכינויים המבזים הושמעו על ידי לרנר. ברשימת הנתבעים מופיע גם הבמאי והמפיק בועז דוידזון, שמוכר בישראל כבמאי סרטי חבורת "לול", סרטי הבורקס "צ'רלי וחצי" ו"חגיגה בסנוקר" וסדרת סרטי "אסקימו לימון". 

בנוסף, התובעת טוענת כי לרנר שכר "בנות זוג לא כשירות" להפיק סרטים בחברה ועודד נשים צעירות להגיע למשרד בלבוש חושפני - עדיף ללא בגדים תחתונים. כאשר התובעת התלוננה על סוג הנשים שהחברה בוחרת להעסיק, נאמר לה כי הן עוזרות להשיג "זונות" עבור שחקנים שעובדים עם החברה ועבור חבריו של לרנר. במקרה אחר שמוזכר נטען כי סגנית נשיא בחברה הואשמה בכך שהיא לא מפיקה סרטים טובים כי היא עסוקה מדי בקיום יחסי מין עם בן זוגה. התובעת מציינת כי נשים בחברה גם קיבלו שכר נמוך מזה שניתן לעמיתיהם הגברים. התובעת טוענת כי פיטוריה הגיעו לאחר שהייתה חייבת לעבור ניתוח גב דחוף בדצמבר 2016.

בועז דוידזון עם אדוארד נורטון (צילום: Jag Gundu, GettyImages IL)
בועז דוידזון וחברים הוליוודיים | צילום: Jag Gundu, GettyImages IL

בשנים האחרונות הפיקה חברת "מילניום פילמס" סרטים רבים, ביניהם סדרת סרטי "הבלתי נשכחים" שהחזירה למסך את כוכבי האקשן של שנות השמונים והתשעים, "המטרה: לונדון" עם ג'רארד באטלר ומורגן פרימן, ו"ג'ון רמבו" - החלק האחרון בסדרת סרטי "רמבו". 

תגובת "מילניום פילמס" לטענות הקשות לא הובאה בכתבה.