הבמאי זוכה האוסקר, ג'ונתן דמי, הלך לעולמו כתוצאה מסרטן הוושט וסיבוכים של מחלת לב והוא בן 73. דמי, יליד ניו יורק, זכה בפרס האוסקר היחיד שלו בשנת 1991 על מותחן האימה "שתיקת הכבשים" בו גילמה ג'ודי פוסטר את חוקרת ה-FBI, קלריס סטרלינג, שמתבקשת על ידי מנהלה לתחקר את הרוצח הסדרתי והקניבל, חניבעל לקטר (אנתוני הופקינס), שכלוא וקשור בבית חולים לחולי נפש בניסיון להתחקות אחרי רוצח סדרתי אחר - "באפלו ביל". 

למרות שאת תהילתו עשה מבימוי אחד מסרטי המתח והאימה המוערכים בכל הזמנים, דמי הצטיין דווקא בז'אנר הדרמות המרגשות. אחרי "שתיקת הכבשים" הוא ביים את אחד הסרטים הכי מפורסמים שעסקו בנושא בעיית האיידס, הסרט "פילדלפיה" (1991) בו גילם טום הנקס את עורך הדין ההומוסקסואל, ג'פרי באוורס, שנדבק במחלה ויצא להילחם על זכויותיו ועל הדרך חולל שינוי ענק. בהמשך ביים את אופרה ווינפרי ודני גלובר בדרמה הקשה "חמדת" (1998) ואת דנזל וושינגטון בדרמת המתח "המועמד ממנצ'וריה" (2004). הסרט האחרון שהספיק לביים הוא "ריקי והפלאש" בשנת 2015, בו מגלמת מריל סטריפ זמרת רוק מזדקנת שנלחמת בחלום הבלתי פוסק להצליח אל מול המשפחה המאוד פרגמטית שהשאירה מאחור. העובדה שסטריפ שיחקה בו לצד ביתה במציאות, השחקנית מימי גאמר, יצרה עניין סביב הסרט אך המבקרים והקהל נותרו אדישים. 

דמי לא ביים רק סרטים עליליתיים, מאחורי שורה מכובדת של סרטים דוקומנטריים ביניהם כאלה שליוו זמרים מפורסמים כמו ניל יאנג ב-"Neil Young: Heart of Gold" משנת 2006, וסרט שליווה את סיבוב ההופעות של כוכב הפופ, ג'סטין טימברלייק, שיצא בשנה שעברה. ממש לאחרונה עלתה לשידור בארה"ב הסדרה "Shots Fired" ברשת FOX ודמי הספיק לביים בה פרק אחד. 

הוליווד שבדיוק מתעוררת בשעות אלה, התחילה להספיד את דמי בחשבונות הטוויטר. בארי ג'נקינס, שסרטו "אור ירח", זכה השנה באוסקר, כתב: 

"פגשתי אנשים רבים במהלך העבודה על 'אור ירח' אבל דמי היה האדיב והנדיב ביותר. נשמה ענקיתץ הוא חי באהבה ועכשיו ינוח בשלום"


השחקנית, כריסטין לאטי ("שיקגו הופ"), כתבה:

"נוח על משכבך בשלום ג'ונתן דמי היקר. העולם איבד את אחת הנשמות הטהורות והמוכשרות ביותר שלו היום. ליבי נשבר. אני אוהבת אותך"


 

דמי שהיה נשוי בעבר לבמאית, אבלין פרסל, השאיר אחריו את אישתו הנוכחית, ג'ואן הווארד, ושלושה ילדים.