פסלון אוסקר (צילום: Neilson Barnard, GettyImages IL)
לפחות לא במרפסת. פסלון אוסקר | צילום: Neilson Barnard, GettyImages IL
הרבה טקסים נוצצים יש בתעשיית הבידור, כולם מתחרים זה בזה באיכות הכוכבים ובנתוני הרייטינג, אבל האוסקר עדיין עומד מעל כולם. הפסלון המוזהב של האביר שמחזיק בידו חרב צלבנית הוא עדיין החלום הגדול של כל מי שאי פעם חלם לעבוד בקולנוע. דווקא בגלל זה די משעשע לגלות היכן מחזיקים זוכי העבר בפרס את המזכרת היקרה הזו.

אמה תומפסון, שזכתה בעבר פעמיים באוסקר (פרס השחקנית ב-1992 על "זיכרונות מאחוזת האוורד" ופרס התסריט ב-1995 עבור "על תבונה ורגישות"), הציבה את הפסלים בחדר האחרון בבית בו הייתם מצפים למצוא אותם: השירותים. "זה חדר שמלא בנכסים הכי יקרים שלי", הסבירה תומפסון בראיון לרויטרס, "אז זה לא שאני חצופה. זה פשוט מקום חשוב עבורי. חוץ מזה מדובר בשירותי האורחים, כך שכל מי שמגיע אלי יכול ללכת ולהרים אותם". ועל זה נאמר יאק.

קייט ווינסלט אוסקר (צילום: Jason Merritt, GettyImages IL)
חבר לשעות הבדידות. קייט ווינסלט | צילום: Jason Merritt, GettyImages IL
אגב, תומפסון היא לא הזוכה היחידה  שעשתה זאת. גם קייט ווינסלט הציבה את הפסלון היקר בשירותים. "יש לנו שיחות נפלאות", היא מספרת.

קייט בלנשט, שכנראה תוסיף השנה עוד פרס לארון, צריכה להכניס את היד לכיס כדי לראות את הפרס שבו זכתה (שחקנית המשנה הטובה ביותר, "הטייס", 2005). "האוסקר שלי נמצא במוזיאון בשם ACMI (המרכז האוסטרלי לתמונה הנעה)", אומרת בלנשט, "אני משלמת על כרטיס ומגיעה לראות מה שלומו מדי פעם בפעם".

אין תמונה
תיגע באוסקר שלי עוד פעם. איי דר יו
יש גם מי שבחרו במקומות צפויים מעט יותר להציב בהם את האוסקרים בהם זכו. שרליז ת'רון (שזכתה על תפקידה ב"מונסטר") וג'ורג' קלוני (שחקן משנה ב"מייקל קלייטון", מפיק ב"ארגו") הציבו את הפרסים בסלון. זהו, אגב, המקום השכיח ביותר שבו הציבו 2,809 הזוכים עד כה את הפרס. יש גם מי שטרחו קצת יותר, כמו ג'ניפר הדסון (שחקנית משנה, "נערות החלומות") שבנתה ארון מיוחד בו מונח האביר המוזהב שלה.