משבר רעיונות בהוליווד? ניצול ציני של הקולנוע לצרכי שיווק? סתם טעם רע? יכול להיות שכל התשובות נכונות לגבי "טטריס: הסרט", אבל כל זה לא ימנע כנראה מההפקה שלו לצאת לדרך ממש בקרוב. משחק הפאזל המרחף שהומצא על ידי המתכנת הרוסי אלכסיי פאז'יטנוב חגג יום הולדת 30 בתחילת השנה, תירוץ שהספיק כנראה כדי להחזיר אותו לחיינו.

"זה עומד להיות סרט מדע בדיוני בקנה מידה עצום", הסביר לארי קסאנוף, מנכ"ל חברת ההפקה "Threshold Entertainment" -  שהייתה אחראית (שלא לומר אשמה) גם לעיבוד הקולנועי של 'מורטל קומבט' לפני מספר שנים – לוול סטריט ג'ורנל. "אנחנו לא עומדים לראות אוסף של לבנים רצות על המסך, לא יהיו להן רגליים קטנות והן לא יתקבצו יחד כדי להרכיב צורות גיאומטריות". במה כן יעסוק הסרט? כאן קסאנוף הרבה יותר זהיר בחשיפת המידע. "מותגים הם הכוכבים החדשים של הוליווד. יש לנו סיפור שייקח אותנו הרחק אל מחוזות הדמיון ויתאים לחוויה על המסך הגדול".

טטריס הפך ללהיט גדול בשלהי שנות ה-80 כשחברת נינטנדו הוסיפה אותו לחבילת המשחקים לגיימבוי. העובדה שהצליח כל כך הובילה את פאז'יטנוב עד לחקירה במשרדי הק.ג.ב, שביקש לברר מהו סוד ההצלחה של המשחק וכיצד ניתן לשחזר אותו. מרבית הניסיונות להפוך משחקים נוסטלגיים לסרטי קולנוע נכשלו עד היום דרמטית, כש"צוללות" ו"סטריט פייטר" הן רק דוגמאות על קצה המזל. אלא שאחרי הצלחת "לגו: הסרט" הוכח שאפשר גם אחרת, השאלה אם גם ליוצרי טטריס תהיה היצירתיות החתרנית שתהפוך את הסרט שלהם ליותר מקוריוז.