הפתיח של הסרט "מטריקס" – מפל האותיות הירוקות שמייצג את הקוד של עולם המציאות המדומה בו אנו חיים (לכאורה!) – הפך כבר לסמל מרכזי של תרבות הסייבר, והוליד אינספור חיקויים ומחוות. למי שלא זוכר בדיוק במה מדובר, או סתם רוצה לשטוף את עיניו בדימוי המהפנט, מעריצים טובי לב דאגו לגרסה של שעה שלמה של מפל האותיות הירוקות (שזכתה באופן מוזר למאות אלפי צפיות):

מאז יציאת הסרט הקלאסי, מיליוני מעריצים תהו מה בדיוק כתוב בקוד המסתורי, שאף נכנס לסרט עצמו ברגע בו ניאו הופך להיות 'האחד' ומצליח לראות את המטריקס בתצורתו האמיתית. אך למרות מרכזיותו, עד היום לא נודע מה מקור האותיות, והתעלומה הזינה עשרות תיאוריות שונות לגבי משמעותן. כעת, המעצב הגרפי שיצר את האנימציה האיקונית חושף את משמעות התווים, והתשובה המפתיעה עשויה לאכזב את המעריצים.

בראיון לאתר "CNet" סיפר המעצב סיימון ווייטלי כי הוא לקח את הקוד מספר מתכוני סושי ביפנית. הוא סרק את האותיות מספר בישול של אשתו היפנית, כי חש שהאותיות היפניות הזרות יתאימו לקוד המסתורי. ווייטלי התלוצץ על החשיבות של מתכוני הסושי בעולם הסרט: "בלי הקוד הזה, המטריקס לא היה קיים".

אך למרות שהמעצב היה משועשע מהקריצה הקטנה ששתל בתוך הסרט, קשה שלא לקבל את הגילוי באכזבה מסוימת. היינו מעדיפים אם הקוד המסתורי היה טומן ברובו רמז משמעותי יותר לעלילת הסרט, ולא רק בדיחה פנימית בין המעצב הגרפי ואשתו. מצד שני, אפשר להבין את העקיצה על חשבון המעריצים, ולדמיין את ההאקר המסכן שמקדיש תקופה ארוכה בפיצוח הקוד של המטריקס, רק כדי לקבל בסוף מתכון להכנת ניגירי סלמון אותנטי.

mako תרבות בפייסבוק