חידת מותו של רובין וויליאמס מעסיקה ביומיים האחרונים את העולם כולו. הקומיקאי המצליח הן ה-63 שם קץ לחייו ביום שלישי האחרון כשתלה את עצמו באמצעות חגורה בביתו שבניו יורק. הערכות ראשונות הצביעו על אפשרויות שונות שהיו עשויות להוביל את וויליאמס לצעד קיצוני שכזה, ביניהן התמכרות לסמים ואלכוהול ואף דיכאון. סוזן שניידר, אשתו של השחקן, שפכה הערב (חמישי) אור חדש על הפרשה בהצהרה שפרסמה.

"הפיכחות של רובין הייתה ללא רבב, הוא היה אמיץ ונלחם בקרב עם הדיכאון הפרטי שלו", סיפרה שניידר, "בנוסף לכל אלה התפתחו בגופו לאחרונה השלבים הראשונים של מחלת הפרקינסון. את המידע הזה הוא העדיף לשמור לעצמו ולא לחלוק עם הציבור. אנחנו מקווים שבצל הטרגדיה של רובין, אחרים ימצאו את הכוח לחפש עזרה ולטפל בכל צרה אתגר שעומד בדרכם".

וויליאמס הקדיש זמן רב מחייו בעזרה לאחרים ובניסיון לגרום להם לחייך ולו לזמן קצר, אשתו מספרת שזה היה המסר שביקש להעביר לכל מי שפגש. "בין אם היה מדובר בבמת תיאטרון, בקולנוע או בטלוויזיה, בין אם בחיילים שלנו בחזית או בילד חולה כאן ליד הבית – רובין תמיד רצה לגרום לאחרים לפחד קצת פחות. המורשת שלו, מלבד שלושת ילדיו, היא השמחה והאופטימיות שהציע לאחרים, בייחוד לאלו שניהלו מאבקים פרטיים".

הלווייתו של וויליאמס תתקיים בסן פרנסיסקו ואליה יוזמנו בני משפחה וחברים קרובים בלבד. על פי מקורות המקורבים למשפחה, ערב מיוחד לזכרו עשוי להיערך בתיאטרון ת'ורקמורטון בקליפורניה במהלך השבועות הקרובים. מארגני טקס האמי שייערך ב-25 באוגוסט כבר הודיעו שיקדישו קטע מיוחד לזכרו של השחקן המנוח.