אדי רדמיין אוחז בפסלון אוסקר אחד, אבל נראה שהוא כבר לוטש עיניים לטקס הבא. רדמיין מצטלם בימים אלה לסרט "הנערה הדנית", בתפקיד שנראה כבעל פוטנציאל אוסקר מובהק: הוא מגלם אישה. וכפי שאפשר לראות בתמונה שלהלן – זה עובד.

"הנערה הדנית" מגולל את סיפורה של לילי אלבה – אחת ממנותחות המין הראשונות בהיסטוריה. אלבה, שחיה בדנמרק בסוף המאה ה-19 ובראשית המאה ה-20, נולדה כגבר בשם אינאר מוגנס ווגנר. כשהיה בן 22 נישא ווגנר, מאייר וצייר, לציירת הדנית גרדה גוטליב. בשלב מסוים התבקש ווגנר להחליף את הדוגמנית ששימשה כמודל לציוריה של גוטליב. לימים נדהם הקהל לגלות שה"דוגמנית" המופיעה בציורים היא ווגנר. בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20 החלה ווגנר-אלבה להציג את עצמה כאישה באופן קבוע, וב-1930 עברה בגרמניה ניתוח לשינוי מין.

הסיפור עורר הדים בדנמרק ובגרמניה, ומלך דנמרק ביטל את נישואיהן של אלבה וגוטליב. אלבה קיבלה הצעת נישואים מגבר אחר, והתכוונה להינשא לו לאחר שיושתל רחם בגופה. אלא שההשתלה נכשלה, וב-1931 מתה אלבה בגיל 50.

כבר ב-2008 נעשה ניסיון לעבד לקולנוע את סיפורה של אלבה, על פי ספרו של דייויד אברשוף. הבמאי המיועד היה אננד טאקר, ואת דמותה של אלבה הייתה אמורה לגלם ניקול קידמן. גם הבמאים תומאס אלפרדסון ולאסה האלסטרום קושרו בעבר לפרויקט, כמו גם השחקניות גווינת' פאלטרו, שרליז ת'רון ומריון קוטיאר.

את "הנערה הדנית" מביים טום הופר ("עלובי החיים"), ומשתתפים בו גם אליסיה ויקנדר, אמבר הרד ומת'יאס שונארטס.  הוא עתיד להגיע למסכים בפברואר הבא – בדיוק בזמן לטקס האוסקר.

אדי רדמיין באוסקר 2015 (צילום: Pascal Le Segretain, GettyImages IL)
אדי רדמיין באוסקר 2015 | צילום: Pascal Le Segretain, GettyImages IL