"אקסודוס: אלים ומלאכים", האפוס הקולנועי שמגולל את סיפור יציאת מצרים, עתיד לצאת לבתי הקולנוע רק בחודש הבא אבל הבמאי רידלי סקוט ("בלייד ראנר", "הנוסע השמיני") כבר מכין את הקרקע לביקורות שעתידות לבוא.

עוד במהלך הליהוקים לסרט הורמו גבות על הבחירה של סקוט בשחקנים לבנים בלבד לגלם את דמותם של דמויות מצריות ותנ"כיות. מלבד כריסטאן בייל בתפקיד משה, משחקת סיגורני וויבר את אימו המאמצת של משה ואהרון פול נכנס לנעליו של יהושע בן נון.

בראיון ל"וראייטי" הגן סקוט על ההחלטה. "אני לא יכול לעשות סרט בתקציב הזה, שמסתמך על החזרי מס בספרד ולהגיד שנתתי את התפקיד הראשי שלי למוחמד כלשהו", אמר סקוט למגזין. "אף אחד לא יסכים לממן לי סרט עם כוכב כזה. השאלה הזו עלתה".

הפקת "אקסודוס" עלתה קרוב ל-200 מיליון דולרים, שירדו ל-140 לאחר החזרי המס שהעניקו המדינות באירופה בהן צולם הסרט. מעט מאוד תפקידים בסרט אויישו על ידי שחקנים לא-לבנים, ביניהם השחקנית הפלסטינית היאם עבאס ("מינכן", "עץ הלימון"). את תפקידי העבדים, לעומת זאת, מילאו בעיקר שחקנים וניצבים שחורים.

"רידלי סקוט הוא מסוג מהאנשים שלא אכפת להם מדיוק היסטורי, אבל אין להם בעיה ללהק שחקנים שחורים כעבדים וגנבים", כתב דיוויד דניס ג'וניור מהמגזין Medium בטור שקרא להחרמת הסרט. "להפוך את הדמויות הראשיות ללבנות ואת כל השאר לאפריקאיות זה קולוניאליזם קולנועי. זה ליצור פיסת היסטוריה, אומנותית, כביכול, שמכילה דימויים מדכאים שגורמות שכובלות מדינות ושטחים מסוימים בעולם".

"אקסודוס: אלים ומלאכים" יעלה לאקרנים בארץ ב-11.12