אתמול (א') ננעל בסן דייגו אחד מהאירועים החשובים ביותר בעולם התרבות, כנס הקומיק-קון, שמאגד בכל שנה מאות אלפי מפורסמים, עיתונאים, יוצרים וחובבי מד"ב, פנטזיה, קומיקס, גיבורי על ועוד. אחרי שנחשב במשך עשורים רבים כאירוע חנוני ומעורר גיחוך עם מעריצי "מלחמת הכוכבים" ו"מסע בין כוכבים" שמתחפשים במסורת הקוספליי ונאבקים ביניהם מי יותר מאותגר חברתית, בשנים האחרונות הפך האירוע לנוצץ ומרגש לנוכח ההשתלטות של ז'אנר גיבורי העל על הקולנוע ההוליוודי. עכשיו כבר ברור שהכנס הוא ה-אירוע לחשיפות מרגשות והכרזות דרמטיות מצד האולפנים הגדולים בהוליווד.

האירועים נפתחו ברביעי בערב במה שהוגדר כבכורה עולמית של "סטארטרק: אל האינסוף", הסרט השלישי (שמרגיש כמו התשיעי) בעיבוד הקולנועי המחודש לפרנצ'ייז המוכר. אלא שההמשכון כבר עלה לאקרנים באוסטרליה לפני שבועיים וכבר הוקרן מספר פעמים בארה"ב לטובת קידומו כך שחרף המחווה לשחקן המנוח אנטון ילצ'ין שנהרג בתאונת דרכים לפני חודש ומשחק בסרט, האירוע לא היה מרגש במיוחד, ולא כלל מידע שעוד לא ידענו. 


הפאנל של "משחקי הכס" איכזב כבר בדקות הראשונות למראה נפקדותם של הכוכבים הגדולים באמת כמו אמיליה קלארק (דאינריז טארגאריין) או קיט הרינגטון (ג'ון סנואו) במה שאמור היה להיות הרגע המרגש של היום השני של הכנס. כריסטיאן ניירן שגילם את חביב הקהל הודור הודה למעריצים ואמר "לא ציפיתי שהתגובה תהיה כל כך מטורפת, מאוד הוחמאתי". בחייו ובמותו נותר חמוד. 

 

הבמאי הצרפתי לוק בסון נתן הצצה ראשונה לעיבוד הקולנועי המסקרן שלו לנובלה הגרפית "ולריאן ועיר אלף הכוכבים", בו יככבו הכוכבים העולים דיין דיהן וקארה דלווין, והבטיח במסיבת העיתונאים כי "כבר מהרגע הראשון של הסרט תבינו למה הוא כה מיוחד ויוצא דופן מסרטים אחרים בז'אנר, כי אם התרשמתם מ-17 הסרטים שלי עד כה בתור במאי, גם בסרט הזה בולט החותם האישי שלי ואני סמוך ובטוח שתאהבו אותו".

by @lucbesson #valerianandthecityofathousandplanets #Comingsoon

A photo posted by Cara Delevingne (@caradelevingne) on


אף כי לא פורסם מראש שכוכבי "ליגת הצדק" של DC קומיקס יופיעו בפאנל של אולפני וורנר, ההפתעה כביכול של בן אפלק (באטמן), הנרי קאביל (סופרמן), ג'ייסון מומואה (אקווה-מן), עזרא מילר (הפלאש), ריי פישר (סייבורג) וכמובן וונדר וומן גל גדות הייתה שקופה. בפאנל עם הבמאי זאק סניידר, שמתפלל לתת פייט להיסטריית "הנוקמים" של מארוול, הוקרן מיני-טריילר לסרט שייצא בנובמבר 2017, חמישה חודשים אחרי סרט הסולו של גדות, שיגולל את המקורות האמזוניים של דיאנה פרייס/וונדר וומן. "רציתי לגלם את הדמות הזאת באופן בו כולם יוכלו להתחבר אליה, לא רק בנות או בנים אלא גם גברים ונשים", אמרה גדות, שמרבית באי הכנס כינו במבטא אמריקאי "גייל גאדו". 


 

מפגן העוצמה של DC קומיקס המשיך עם הכרזה צפויה על סרט באטמן עצמאי בו אפלק יככב ויביים, פאנל של הקאסט של "יחידת המתאבדים" שכולל את וויל סמית וג'ראד לטו, קידום לספין-אוף באטמן של "סרט לגו" מ-2014 וסרט קינג קונג הבא, בו יככבו זוכת האוסקר ברי לארסון וטום הידלסטון, שלקח הפוגה מלהתגפף מול הפפראצי עם טיילור סוויפט וחצה את הקווים אצל וורנר לאחר שבשנים עברו היה חלק מהפרנזטציה של הצ'ילבות מדיסני/מארוול, שם הוא מגלם את לוקי מ"ת'ור" ו"הנוקמים".


מארוול לא נשארו חייבים והגיעו גם הם לעשות שרירים, בעיקר כי בשנה שעברה הם נשארו בבית ובחרו שלא לחפש בכוח מה לקדם. אם ל-DC יש את הסרט הראשון הגדול עם גיבורת על נשית, אצל מארוול הפרזנטציה מתחילה עם הפנתר השחור, דמות שהוצגה לראשונה ב"קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים" ושתזכה לסרט עצמאי בכיכובו של צ'דוויק בוסמן עם לופיטה ניונגו ומייקל ב. ג'ורדן. הסרט הקרוב של מארוול הוא "דוקטור סטריינג'" שיעלה בנובמבר עם בנדיקט קמברבץ', שנכח בפאנל, כמו גם טום הולנד בתור איש העכביש בסרט ספיידרמן המתחדש, בו ישחק גם באטמן בדימוס מייקל קיטון בתפקיד הנשר, הנבל התורן.

גולת הכותרת בפרנזטציה של מארוול היא כצפוי סרט ההמשך ללהיט המפתיע מלפני שנתיים "שומרי הגלקסיה". כשהוכרז הסרט המקורי הזה בקומיק-קון של לפני שלוש שנים, הרבה גבות הורמו, אבל אחרי ההצלחה הקופתית, שגם סידרה לכוכב כריס פראט שידרוג מאסיבי בקריירה  – הספירה לאחור להמשכון שיעלה במאי החלה. "סטאר לורד מפורסם עכשיו", אמר פראט בטיזר לסרט ההמשך בו יככבו גם סילבסטר סטאלון וקורט ראסל בתפקיד אביו, "אחרי שהוא הציל את חייהם של רבים מתושבי הגלקסיה כל החבורה מפורסמת, וסטאר לורד קצת יותר לוקח אחריות ומשתדל שלא לעשות צרות, אבל לא הכי מצליח במשימה הזו".


רגע לפני סיום עם תמונת המחזור של משפחת מארוול, ובתור קונטרה ברורה לוונדר וומן בתחרות למי יש יותר גדול בין DC למארוול, הפאנל מסתיים עם ההכרזה כי ברי לארסון תגלם את הדמות האייקונית של "קפטן מארוול", שמזכירה מאוד את וונדר וומן. שמועות על הליהוק כבר דווחו בתחילת יוני, אבל עכשיו העסק רשמי והסרט שלה עתיד לצאת במרץ 2019.