מפיק העל ההוליוודי הארווי ויינשטיין ממשיך להסתבך, כשקשר השתיקה סביב אינספור ההטרדות המיניות שביצע לאורך השנים ממשיך להתפרק, ועדויות נוספות על התנהגותו המזעזעת ממשיכות לצאת. לאחר פרסום התחקיר הנרחב של העיתון "ניו יורק טיימס", ויינשטיין הודיע על הפסקה זמנית של עבודתו בחברת ההפקות ושכר את ליסה בלום, עורכת דין הוליוודית בכירה, כדי להתמודד עם המשבר. עם זאת, הפעולות לא הרגיעו את הלחץ הציבורי, ולאחר כמה ימים של עדויות חדשות וגינויים מכל כיוון, בלום הודיעה כי היא פורשת מהצוות המשפטי של האחרון.

העדות החדשה שחשפה את תהומות הגועל של המפיק הגיעה מכתבת "פוקס ניוז" לורן סיוון. סיוון סיפרה לאתר "הפינגטון פוסט" כי לפני עשור ישבה עם ויינשטיין וחברים נוספים במועדון בבעלותו של המפיק. לדבריה, הוא לקח אותה לסיור במסעדה, וכשהם ירדו למטבח הוא ביקש מאנשי צוות הניקיון שהיו במקום לפנות להם את החדר. ברגע שנשארו לבד, ויינשטיין ניסה לנשק את סיוון, אך היא התנגדה וטענה שיש לה בן זוג. בתגובה, ויינשטיין אמר לה: "טוב, אז פשוט תעמדי שם ותשתקי". הוא שלף את איבר מינו והתחיל לאונן מולה, חוסם בגופו את היציאה מהחדר. לבסוף, הוא גמר לתוך עציץ שהיה במקום, והם חזרו לקומה העליונה והצטרפו לחבריהם. סיוון וחבריה עזבו את המועדון והיא סיפרה להם על התקרית. יום לאחר מכן, ויינשטיין התקשר אליה ואמר שהוא נהנה מאוד, אך היא סיימה את השיחה במהירות והם לא יצרו קשר מאז. 

ריאן מרפי (צילום: אימג'בנק / Gettyimages)
"נשים בהוליווד צריכות להתמודד עם שדה מוקשים של מטרידים". מרפי | צילום: אימג'בנק / Gettyimages

בכיר נוסף שיצא נגד המפיק המטרידן הוא יוצר הטלוויזיה המצליח ריאן מרפי ("אימה אמריקאית", "GLEE"). מרפי אמר כי הוא עצמו לא שמע על סיפורי הטרדה של ויינשטיין ממקור ראשון, אך אינו מופתע מההאשמות נגדו. בשיחה עם מבקרת הטלוויזיה של ה"ניו יורקר", אמילי נוסבאום, אמר כי נשים בהוליווד צריכות להתמודד עם 'שדה מוקשים' של מטרידים ואנשים בכירים שרוצים לנצל אותן. הוא סיפר כי בשיחותיו עם שחקניות זוכות אוסקר, כל פעם ששמו של ויינשטיין עלה - התגובות שעלו היו תמיד בסגנון 'איכס' או 'בעעע'. הוא הוסיף והדגיש שאלה התגובות שקיבל מכל הנשים עימן שוחח על הנושא. 

מי שניסתה להצטרף לחגיגה על הפרשייה המטרידה הייתה משפחת טראמפ, שכמובן חגגו את העובדה שוויינשטיין היה תורם דמוקרטי בכיר ומקורב של הילרי קלינטון. עם זאת, כהרגלה של המשפחה הראשונה, הם שכחו שבדיוק לפני שנה פורסמו קלטות "תפוס אותן בפוסי" בהן דונלד טראמפ התרברב על מעשים שמזכירים את התנהגותו של ויינשטיין. טראמפ עצמו גינה את ויינשטיין אך לא ממש הצליח להסביר במה התנהגותו שלו נבדלת מהתנהגותו של המפיק. תומכי טראמפ בטוויטר ניסו להציף תמונות ישנות של הילרי מתמנגלת עם ויינשטיין.


עם זאת, מהר מאוד הבדיחה התפוצצה בפרצופם, כשגולשים העלו תמונות שלה לוחצת את ידו של טראמפ, ו'האשימו' אותה בהתרועעות עם מטרידים מיניים ידועים.


הגדיל לעשות מנחה הלייט נייט ג'ימי קימל, שנכנס למלחמת ציוצים עם טראמפ ובנו, דונלד טראמפ ג'וניור. קימל הגיב לציוץ של הנשיא, בו התלונן שאין מגישי לייט נייט ימניים. קימל הגיב לטראמפ והציע להעביר לו את תוכניתו אם רק יפרוש מתפקידו כנשיא.


טראמפ ג'וניור מיהר להצטרף לחגיגה ושאל את קימל מה דעתו על ויינשטיין, בניסיון לחשוף את הצביעות של המבקרים משמאל. אך קימל לא התבלבל וענה: "אתה מתכוון הסיפור מהניו יורק טיימס הליברלי והחד צדדי? אני חושב שזה דוחה".


ג'וניור כנראה לא הבין שהוא לא הולך לצאת טוב מהחלפת עקיצות עם קומיקאי מנוסה, וענה כי הוא מצפה בכיליון עיניים לשמוע על הפרשה במונולוג הפתיחה בתכניתו הבאה של קימל. קימל לא פספס את ההרמה להנחתה, וכתב לג'וניור: "מעולה – בזמן שאתה מחכה, אתה יכול ליהנות מזה", וצירף את הסרטון בו טראמפ מתרברב על ההטרדות המיניות שלו עצמו, ומספר כיצד הוא אוחז באיבר מינן של נשים ומנשק אותן בכוח.


הניסיון של הטראמפים להשתמש בפרשה כדי להכתים את השמאל הליברלי אמנם נתקלה בקריאת "טולו קורה מעל עיניכם" המונית. עם זאת, ככל שממשיכות לצאת עדויות חדשות על התנהגותו של המפיק ואנשים נוספים מספרים שידעו ושתקו - נראה כי להוליווד ייקח עוד זמן רב לנקות את עצמה מהררי הרפש של הסקסיזם וההטרדות המיניות שפושות בחדרים האחוריים של עיר הכוכבים.

mako תרבות בפייסבוק