את רוב 2016 בילינו בחשש מפני היום למחרת – מי האייקון הבא שילך לנו? מי האיש שנתן השראה לדור שלם עליו נצטרך לכתוב חבצלת עם דמעות בעיניים? אבל פעם בכמה זמן, 2016 דווקא מוכיחה שהיא לא רעה בכלל (כי בכל זאת, אנחנו מדברים פה על שנה). אחת מהפעמים האלו הגיעה ממש אתמול, עם חגיגות יום ההולדת ה-100 לשחקן האמריקאי, קירק דגלאס.

כיאה לכוכב שהוא, דגלאס דפק כניסה דרמטית לאירוע שארגנו לו במלון בוורלי הילס בצהרי שישי, עם כפפות אגרוף ומוזיקת הנושא מהסרט "רוקי", לחדר מלא ב-200 חברים ובני משפחה, ביניהם אשתו מזה 62 שנה, אן דגלאס (97), בנו מייקל דגלאס ואשתו קתרין זיטה-ג'ונס, הקומיקאי דון ריקלס, מנכ"ל דרימוורקס ג'פרי קצנברג, הרב שלו דיוויד וולפה ועוד רבים וטובים.

"אחד הדברים הכי מדהימים בעיני לגבי אבא, זה המערכה השלישית לחייו", אמר מייקל במהלך האירוע, וטען כי זה לא הגיל, אלא החיים שחי. "אחרי כל מה שהוא השיג בקריירה המקצועית שלו, ומה שהוא נתן עבור ארצו, בנקודה בחייו שבה הוא התמודד עם מצוקות, שכל בן, שרד התרסקות מסוק, שרד שבץ...אני מוצא את זה די יוצא מן הכלל".

"אני תוהה על מי הוא מדבר? הוא אמר כמה דברים נחמדים על מישהו שאני לא מכיר", אמר בשעשוע חתן השמחה קירק, בעודו צוחק על כך שבנו היה אמון על ארגון אירוע כי "לו יש הכי הרבה כסף". לאחר מכן הדליקה כלתו, זיטה-ג'ונס, את 12 הנרות על העוגה. "אני כל כך שמחה שאין כאן 100!", היא אמרה בצחוק, לפני שהחלה לשיר יחד עם כל הנוכחים שיר יום הולדת, לצלילי רביעיית כלי מיתר.



מי שהגיע מעט באיחור (ועל קביים) היה סטיבן ספילברג, ששבר לאחרונה את רגלו על סט הצילומים. אך גם הוא לא חסך במילים. "רציתי רק לבוא לכאן ולומר שזה כבר 47 שנים שאני מצלם סרטים וסדרות טלוויזיה, עבדתי עם הטובים ביותר, ואתה כוכב הקולנוע היחיד שפגשתי מעולם", הוא אמר. "יש בך משהו שלא היה לאף אחד אחר מעולם... כשאתה צופה בכל הופעה של קירק, בכל דבר שהוא עשה אי פעם, אתה לא יכול להסיר את העיניים ממנו, זה בלתי אפשרי".

ואכן, במהלך 100 שנות חייו, קירק דגלאס שיחק באינספור סרטים דוגמת "ספרטקוס", "בודדים הם האמיצים", "שבעה ימים במאי", "שבילי התהילה" ו"עושה הלהיטים" – בו גילם ניצול שואה שעובר חבלי קליטה בישראל של שנות ה-50, והיה לסרט ההוליוודי הראשון שצולם בישראל (1953). ולא בכדי, דגלאס ידוע בקשר החם שיש לו לישראל כיהודי שנולד בשם איסר דניאלוביץ', לזוג הורים שהיגרו מבלארוס לניו יורק. דגלאס תומך נלהב במדינת ישראל שלמד תורה, ובשנות ה-60 אף ביקר כאן והרצה בפני סטודנטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בהמשך, הוא גילם גם את דמותו של האלוף הראשון בצה"ל דוד "מיקי" מרכוס בסרט "הטל צל ענק" (1966). אז שיהיה עד 220, הא?