דארת' ויידר כמיקי מאוס
מיקי, איי אם יור פאדר
ארבעה ימים אחרי הידיעה על רכישת הענק של "לוקאס פילם" על ידי דיסני, מתחילה הרשת לעכל את החדשות ולהתכונן לסרט חדש בסדרת "מלחמת הכוכבים", שצפוי לצאת לאוויר העולם כבר ב-2015. לצד אינספור ממים, חשבונות טוויטר פיקטיביים, שבאמצעותם מגיבים דמויות הסרט על הרכישה, תגובות של כוכבי הסרט המקוריים וריאיון של לוקאס עצמו, הגיע הזמן להתחיל לנתח לאיזה כיוון עומד ללכת הפרנצ'ייז היוקרתי, והאם באמת יש למה לחכות?

מה אנחנו יודעים?

אם הסרטון המוזר הזה, שהעלו אוהדי הסדרה ליוטיוב, לא ענה על השאלה, ננסה לענות דרך הפרטים שמגיעים באמצעות הרשת. בריאיון לבלוג הקולנוע המוביל "Slashfilm", סיפרה קתלין קנדי, המנהלת החדשה של חטיבת "מלחמת הכוכבים" בדיסני על החבילה המלאה שנרכשה מג'ורג' לוקאס. מסתבר שתמורת 4 מיליארד הדולר ששילמה דיסני היא קיבלה לידיה לא רק את הזכויות הבלעדיות, אלא גם תיעוד מפורט למדי של עלילת שלושת הסרטים הבאים. כן, שמעתם נכון, לוקאס אולי טען שסיים עם העולם של "מלחמת הכוכבים", אבל למעשה תכנן עוד הרבה ממנו. כמה הרבה? חומר שמספיק ל-15 סרטים נוספים.

העלילה החדשה תתרחש בעולם שאחרי "שובו של הג'דיי", הסרט שנעל את סדרת הטרילוגיה המקורית. כמה רחוק אל העתיד? זאת פחות או יותר שאלת 4 מיליארד הדולר. כבר עכשיו ברור לגמרי שגיבורים חדשים וצעירים יהפכו למוקד של הסדרה, כשאחת הספקולציות הפופולאריות היא שמדובר בצאצאיהם של לוק סקייווקר, האן סולו והנסיכה ליאה. סביר להניח שלגלקסיה יינתנו כמה שנים טובות של חסד לפני שרוע חדש יאיים על שלומה. כאן כמובן חשוב להדגיש (ואם לא ראיתם את הסדרה, מדובר כמובן בספויילר) שדארת' ויידר כבר לא יחזור לנשוף עלינו בכבדות מקפיאת דם. הרוע יצטרך להגיע ממקום חדש.

הטוב

כוכב המוות כסמל דיסני
אמאל'ה, עכבר
למרות הציניות שבה מסתכלים על "מלחמת הכוכבים" אחרי טרילוגיית הפריקוולים הכושלת, הסדרה המקורית נחשבת עדיין לאחת המצליחות והאהובות בהיסטוריה של הקולנוע, עם מיליוני מעריצים ברחבי העולם ותעשיית מרצ'נדייז שמגלגלת מיליונים, גם 35 שנים אחרי צאת הסרט המקורי. אם לבאטמן לקחו שמונה שנים להתאושש מהנזק שעשה לו ג'ואל שומאכר ב"באטמן ורובין", העשור שיעבור בין "נקמת הסית'" לסרט החדש נראה כמו פרק זמן מספיק כדי לשכוח מהטראומה, ולתת לו סיכוי מחודש.

ג'ורג' לוקאס הוא האיש שהמציא את "מלחמת הכוכבים", ולמרות שעם השנים הפך לסמל של רוע בעיני חלק מהמעריצים, עדיין מדובר באיש שבלעדיו חרבות אור, אבירי ג'דיי וחנונים מאושרים ברחבי העולם כולו, לא היו יכולים להתקיים. ועם זאת, טוב לדעת שאחרי שנים של גרסאות הזויות לגרסאות המקוריות, ליהוקים נוראים לסרטים החדשים (היידן כריסטיאנסן, אנחנו מדברים עליך) וג'אר ג'אר בינקס, נזכה לראות חזון חדש של במאים שגדלו כמעריצי הסדרה וירצו להחזיר לה את הכבוד שאבד לה.

דיסני היא אמנם טייקון בעל כוח עצום, אבל הוכיחה יכולת מאד ראויה להערכה שלא להתערב במותגים מצליחים. פיקסאר ומארוול זכו להצלחות גדולות תחת הכנפיים עמוסות המזומנים של הענקית מקליפורניה, ו"מלחמת הכוכבים" צפויה גם היא לקבל טיפול מיוחד, בנפרד מהסרטים הרגילים של החברה. שלוש שנים הם גם המון זמן לעבוד על הפרויקט, לשפץ אותו ולדאוג שיענה על הציפיות חסרות התקדים שיהיו ממנו.

הרע

עם כל הכבוד לעולם העצום בו מתרחש הסיפור, "מלחמת הכוכבים" הייתה ונותרה להיט בעיקר בזכות הגיבורים שלה. דארת' ויידר נחשב גם כיום לאחד הנבלים הגדולים בתולדות הקולנוע, האן סולו הוא התפקיד הכי מזוהה עם האריסון פורד (כשמיד אחריו הסרט המצליח השני של לוקאס, "אינדיאנה ג'ונס), גם מאסטר יודה, R2D2, C3PO וצ'ובאקה, אחראיים לרוב הקסם של הסדרה. אין כמעט ספק ש"מלחמת הכוכבים" תחת דיסני תהיה בלוקבאסטר עמוס תקציב ואפקטים, השאלה הגדולה היא אם יצליח להביא גם גיבורים שנרצה להזדהות איתם.

מעט מאד מקרים בהיסטוריה הצדיקו סרטי המשך מעבר לספרה שלוש. מספיק רק שנזכיר את "שודדי הקאריביים" כדי להבין כמה נזק אפשר לעשות כשמנסים למתוח סיפור בכוח ליותר מדי חלקים. לכל אלה הוסיפו את העובדה ש-2015 אמורה להיות גם כך עמוסה בסרטי המשך ענקיים כמו "אווטאר 2" וה-"הנוקמים 2" (גם הוא של דיסני), ותקבלו סיכוי לא רע לכך שהחזרה של "מלחמת הכוכבים" לא תעורר ציפייה גדולה כמו שחושבים.

מי יביים?

ככל הנראה התשובה שתכריע סופית אם גורל הסדרה לקאמבק או לאבדון. הספקולציות קורעות את הרשת מכל הכיוונים, כשהשמות החמים ביותר הם ג'וש ווידון (שיביים גם את "הנוקמים 2"), ג'יי.ג'יי אבראמס ובראד בירד. בתוך ההתרגשות נזרקים גם שמותיהם של כריסטופר נולאן, דייויד פינצ'ר ודארן ארונופסקי, אבל אפשר להמר כבר עכשיו שאף אחד מהם לא יהיה פנוי מספיק כדי להתמקד בפרויקט הענק הזה. את החידה הזאת אמורה דיסני לפתור בתוך חודשים ספורים, מה שאומר שבקרוב נשכח את ג'ורג' לוקאס ונתמקד באיש חדש שיזכה לכוח גדול, ואחריות גדולה הרבה יותר.