אין תמונה
הישג חסר תקדים. דרור מורה עם הפרס בברלין
רגע לפני שהוא עולה לקרב הגדול בטקס האוסקר, רשם הערב (שבת) סרטו הדוקומנטרי של דרור מורה הישג תקדים עבור הקולנוע הישראלי. "שומרי הסף" הוכרז כזוכה בפרס סרט התעודה החשוב ביותר לשנת 2012 מטעם יוזמן "Cinema For Peace". היוזמה הוקמה בעקבות אסון התאומים ב-11 לספטמבר, 2001, במטרה לעורר מודעות ומעורבות ליצירות שעוסקות באתגרים החברתיים, הפוליטיים וההומניטאריים החשובים בעולם. מדי שנה מוענק הפרס במהלך ערב גאלה יוקרתי בפסטיבל ברלין, וזוהי הפעם הראשונה מאז הוקם שישראלי זוכה בו.

חבר השופטים בפסטיבל מורכב משורה ארוכה של פעילי שלום, פוליטיקאים בכירים וכוכבי קולנוע, שפעלו למען קידום השלום בעולם. בעבר מילאו את התפקיד, בין היתר: שון פן, אנג'לינה ג'ולי, רוברט דה נירו ולאונרדו דיקפריו. את חבר השופטים השנה הוביל לא פחות מהדלאי לאמה, מנהיגה הפוליטי והרוחני של טיבט.

לא רק הזכייה המרשימה היא סיבה להתרגשות, אלא גם העובדה שברשימת המועמדים נרשמו שני סרטים ישראלים נוספים:"חמש מצלמות שבורות" של גיא דוידי ועימאד בורנאט ו"שלטון החוק" של רענן אלכסנדרוביץ'. שני המועמדים הנוספים הם המתחרים העיקריים של "שומרי הסף" באוסקר הקרוב: "איך לשרוד במגיפה" ו-"מחפשים את שוגרמן", הנחשב לפייבוריט הגדול על פי אתרי ההימורים.

אין תמונה
עושים כבוד בעולם. משתתפי "שומרי הסף"
"שומרי הסף" מכנס לראשונה אי פעם שישה ראשי שב"כ לסדרה של ראיונות מרתקים על אחורי הקלעים של השירות, המבצעים והאירועים החשובים שעברו על הארגון ב-30 השנים האחרונות. בסרט לוקחים חלק אברהם שלום (1980-1986), יעקב פרי (1988-1994), כרמי גילון (1994-1996), עמי איילון (1996-2000), אבי דיכטר (2000-2005) ויובל דיסקין (2005-2011).