יש עוד שנה שלמה עד שייצא "בונד 25", השם הזמני שניתן לסרט ה-25 בסדרת סרטי ג'יימס בונד (אם השם לא הבהיר זאת). ואנחנו מדברים על שנה בדיוק. על פי העדכון האחרון שמסרה ברברה ברוקולי, מפיקה ותיקה במותג הקולנועי, "בונד 25" יגיע למסכי הקולנוע ב-8 באפריל 2020. שזה נחמד מאוד, רק שאיש לא יודע מה בעצם יקרה בסרט הזה, וגם תאריך היציאה שלו נדחה כבר לא פעם. תחילה גייסו אליו את הבמאי דני בויל ("טריינספוטינג", "נער החידות ממוביי"), אולם אחרי חצי שנה של עבודה, בויל החליט לפרוש עקב "חילוקי דעות יצירתיים", ומי שהוכרז כמחליפו הוא קרי ג'וג'י פוקונגה, מיוצרי "בלש אמיתי".

נוסף על שינויים מאחורי הקלעים, גם מצבת ליהוק השחקנים לסרט איננה יציבה. דווח שרמי מאלק מיועד לתפקיד הנבל בסרט, מה שרומז על כך שנבל העל בלופלד, שהוצג לראשונה בגלגולו החדש ב"ספקטר" (וגולם על ידי כריסטוף וולץ), לא יחזור. כמו כן, פורסם שלופיטה ניונגו ("הפנתר השחור", "אנחנו") וג'ודי קומר ("להרוג את איב") ניהלו משא ומתן - ללא תוצאות חד משמעיות - לתפקידי משנה בסרט. רצינו להגיד "נערות בונד", אבל אנחנו מקווים שגם אם ילוהקו, יזכו לתפקידים בשרניים יותר מאלה של נערות בונד הממוצעות בסרטים הקודמים.

המחשבות על הליהוק מביאות אותנו למי שכבר חתומים על השתתפות בסרט - נעמי האריס ("אור ירח") בתפקיד מאניפני, ליה סיידו בתפקיד מדליין סוואן, בן ווישאו בתפקיד קיו וכמובן: דניאל קרייג בתפקיד ג'יימס בונד. קרייג עדיין מנסה לכפר על הפעם ההיא ב-2015 בה אמר שהוא מעדיף לחתוך את הוורידים מאשר לשוב ולגלם את סוכן 007 בסרט נוסף אחרי "ספקטר" (שיצא באותה שנה) - הוא בהחלט יגלם את ג'יימס בונד, אבל הודיע מפורשות שזו הפעם האחרונה, סופית סופנית, שהוא מוכן לשחק את התפקיד. ודווקא בגלל אותו גיהנום הפקתי ש"בונד 25" נקלע אליו - פיתוח הסרט החל כבר ב-2016, ונכון לכתיבת שורות אלה אין לו עדיין תאריך לתחילת הצילומים - קרייג הצליח לשבור שיא.

אז תגידו מזל טוב, כי בסוף השבוע הפך קרייג לבונד שמכהן הכי הרבה זמן בתפקיד ותזמן 4,527 ימים בשירות הוד מעלתה. עד אותו רגע, החזיק השחקן המנוח רוג'ר מור בשיא הפז"ם עם 4,526 ימים, מ-1973 ("חיה ותן למות") ועד 1985, אז שיחק ב"רצח בעיניים". אולם מור הספיק באותו פרק זמן לשחק בשבעה סרטי בונד, מה שמביא אותו לתיק"ו עם בונד הקולנועי המקורי, שון קונרי, שעה שקרייג הסתפק בחמישה - ואחד מהם עוד לא צולם אפילו.