חודשיים לפני עלייתו לאקרנים של הסרט השביעי בסדרת "מלחמת הכוכבים", כבר ברור שהוא עומד להיות נקודה משמעותית בהיסטוריה המתהווה של עולם הקולנוע. ימים יגידו מה יאמרו המעריצים, המבקרים והצופים על הגרסה החדשה של אחת מסדרת הסרטים האהובות בכל הזמנים, אך דבר אחד ברור – מבחינה כלכלית, הסרט הזה חשוב. חשוב מאוד.

אולפני דיסני, שרכשו את לוקאספילם ב-2012 בכ-4 מיליארד דולר, אמנם מנסים להנמיך ציפיות מהכנסות הסרט, אך מומחים רבים כבר מהמרים שהוא ישבור את השיא של "אווטאר" ויהפוך לסרט המכניס ביותר בכל הזמנים, כאשר אחרים מעריכים שיגיע רק למקום השלישי אחרי סרטיו של ג'יימס קמרון "אווטאר" ו"טיטניק". היום, יחד עם השקת הטריילר החדש לסרט, החלה מכירת הכרטיסים להקרנותיו הראשונות, ואתרי מכירות רבים בארה"ב ובאנגליה קרסו מעומס הרוכשים. באתר הבריטי MyVue נמכרו על פי ההערכות כ-10,000 כרטיסים בשעה וחצי הראשונות של המכירה בלבד. גם בארץ החלה אתמול (ב') מכירת הכרטיסים לסרט שיעלה כאן ב-17 בדצמבר.

במקביל להייפ החיובי הזה, מיעוט קטן של גזענים לבנים החלו קמפיין אינטרנטי להחרמת הסרט, מכיוון שמככב בו השחקן השחור ג'ון בויגה בתפקיד הסטורם טרופר פין. תחת ההאשטאג #BoycottStarWarsVII המחרימים מנסים לעורר חרם על הסרט, אך נראה שמלחמתם אבודה מראש.

 "רק לבנים משמשים כמטרה ל'גיוון'. 'גיוון' זה מילת קוד ל#רצח עם של לבנים" 

"שחורים לקחו מאיתנו הכל: החפצים שלנו, החיים שלנו ועכשיו הסרטים שלנו. החרימו שחקנים שחורים שפולשים לשטח של לבנים"

"מישהו מכם רוצה שהבנות שלו יתרבו עם סטורם טרופרים שחורים? לא? חשבתי שלא"

מנגד, גולשים רבים החלו ללעוג ולתקוף את התופעה. בדרך כלל עם חוש הומור מוצלח יותר משל הגזענים הלבנים, ועם היכרות מעמיקה יותר עם הפרנצ'ייז:

 

"טיפש אתה. להתרבות אתה כדאי לא" 

 "אני מקווה שהתומכים בחרם על מלחמת הכוכבים לא יגלו שקולו של דארת' ויידר היה איש שחור" 

חללית מהסרט עם דגל הקונפדרציה המזוהה עם גזענים לבנים

עוד ב-mako תרבות: