בן אפלק (צילום: Frederick M. Brown, GettyImages IL)
ספילברג, זה כבר מתחיל להיות לא נעים | צילום: Frederick M. Brown, GettyImages IL
כבר כמה שבועות שאנחנו אומרים את המשפט הזה, אבל אחרי תוצאות הבוקר הזה (ראשון) פשוט חייבים לחזור עליו שוב: עונת הפרסים של 2012/13 היא חסרת תקדים בכל קנה מידה אפשרי. רק לפני פחות מחודש הספיד העולם כולו את בן אפלק ו"ארגו" עם פרסום המועמדויות לטקס האוסקר, אבל אחרי ההפתעה בגילדת המפיקים והשחקנים, קטף אפלק גם את פרס גילדת הבמאים היוקרתי, כדי להביא למצב שבו אף אחד לא מסוגל לנבא באמת מה עומד לקרות בלילה ה-24 בפברואר.

ב-40 השנים האחרונות משמשת גילדת הבמאים כמנבא הטוב ביותר של האוסקרים מבין הגילדות כולן. רק חמישה סרטים שהבמאי שלהם זכה בפרס לא זכו בפסלון המוזהב לאחר מכן. אלא שהפעם אפלק עצמו כלל לא מועמד לאוסקר, מה שהופך את כל ההערכות והסטטיסטיקות הרגילות למשמעותיות הרבה פחות. אחרי שזכה בכל הגילדות החשובות, ארגו הוא בשלב זה הפייבוריט הברור, אבל זכייה שלו משמעותה פיצול בקטגוריית הבמאי-סרט, תרחיש שהתגשם רק פעם אחת ב-80 השנים האחרונות.

בן אפלק (צילום: Frederick M. Brown, GettyImages IL)
עוד אחד לאוסף | צילום: Frederick M. Brown, GettyImages IL
"הגעתי לנקודת השפל בחיי", אמר אפלק הנרגש כשהתייחס לתקופה הקשה שעברה עליו לפני שעבר לכיסא הבמאי, "אני לא בטוח שהפרס הזה אומר שאני במאי אמיתי – אבל אני בדרך לשם". לא רק אפלק יצא מעוטר מהטקס, כמיטב המסורת באירועים מהסוג הזה נרשמו גם זוכים רבים בקטגוריות נוספות.

רשימת הזוכים המלאה:

הבמאי הטוב ביותר: בן אפלק ("ארגו")

הבמאי הטוב בסרט תעודה: מאליק בנדג'אלול ("מחפשים את שוגר מן")

הבמאי הטוב ביותר במיני סדרה: ג'יי רואץ' ("Game Change")

הבמאי הטוב ביותר בסדרת דרמה: ראיין ג'ונסון ("שובר שורות")

הבמאי הטוב ביותר בסדרת קומדיה: לינה דנהאם ("בנות")

הבמאי הטוב ביותר בריאליטי: בריאן סמית' ("מאסטר שף")

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו וזה!