לא רק זוכים ומפסידים סיפק לנו ליל הפרסים של גלובוס הזהב ה-70, אלא גם הכרזה דרמטית למדי של אחת השחקניות המוערכות והוותיקות בהוליווד. ג'ודי פוסטר עלתה לבמה במהלך הטקס כדי לקבל את פרס מפעל החיים על שם ססיל בי דמיל, וניצלה את המעמד כדי לספר על חייה כלסבית מוצהרת. ב-2007 יצא פוסטר מהארון וחשפה קשר בן 14 שנים שניהלה עם בת זוגה ואם בנה, סידני ברנרד. הלילה חשפה כי השתיים נפרדו וכי היא למעשה רווקה.

"לא יהיה כאן נאום יציאה מהארון גדול הלילה", אמרה פוסטר מעל הבמה, "מכיוון שכבר עשיתי אותו לפני אלף שנים במה שנראה כמו תקופת האבן. אלה היו ימים שבהם נערה שברירית וצעירה הסכימה להיפתח לחבריה ומשפחתה הקרובה, ולאט לאט גם בגאווה לכל מי שהכירה". כאן השתנה הטון המרגש של פוסטר והפך תקיף יותר. "אבל היום, מסתבר, אומרים לי שמצפים מכל סלב לכנס מסיבת עיתונאים בה יספק פרטים אינטימיים על חייו, ולאחר מכן גם להשתתף בתכנית ריאליטי בפריים טיים. אולי זה יפתיע אתכם, אבל אני לא האני בו בו, מצטערת, אני רוצה פרטיות. אל תבכו בבקשה, ממילא ריאליטי על חיי היה הדבר הכי משעמם שראיתם".

ג'ודי פוסטר גלובוס הזהב 2013 (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
ג'ודי פוסטר גלובוס הזהב 2013 | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL
החלק הבא בדבריה של פוסטר יצר את הרושם שבגיל 50 היא מתכוונת לפרוש ממשחק, ספקולציה שהפכה לשיחת היום ברחבי הרשת. "הייתי דמות ציבורית מאז שהייתי פעוטה. אם הייתם צריכים להילחם לקיים חיים נורמליים והוגנים כנגד כל הסיכויים, אולי הייתם מעריכים פרטיות מעל לכל דבר אחר. נתתי הכל מאז שהייתי בת שלוש. זה מספיק ריאליטי, אתם מסכימים?".

ברגע שהשמועות הגיעו אל תוך האולם עצמו מיהרו עיתונאים לפגוש את פוסטר מאחורי הקלעים, ולוודא האם אכן מדובר בהודעת פרישה. "לעולם לא אוכל להפסיק לשחק", הרגיעה פוסטר את כולם, "תצטרכו לגרור אותי עם חבורה של סוסים בשביל להיפטר ממני".

את הפרס לפוסטר הציג רוברט דאוני ג'וניור, שבין בדיחות למשפטים מרגשים סיכם את הקריירה עמוסת הפרסים של פוסטר עד כה: 44 פרסים, ביניהם 2 פסלוני אוסקר (על "שתיקת הכבשים" ו"הנאשמים"), 2 גלובוס הזהב (על אותם סרטים) ו-3 פרסי "BAFTA", האוסקר הבריטי.