בזמן שאנחנו צפינו ב"זה" וחשבנו שאמנם כסרט התבגרות מקסים ומשעשע הוא באמת מוצלח אך כסרט אימה למבוגרים הוא די כושל, מסתמן שהעולם מסרב להירגע מהאדפטציה הקולנועית לספרו המפחיד של סטיבן קינג. אחרי שזכה עם יציאתו בטייטל הפתיחה הכי גדולה לסרט אימה בהיסטורית הקולנוע, סרטו של אנדרס מוסצ'טי מטפס לפסגה חדשה (ואולי השווה מכולן) - "זה" הוא כעת סרט האימה המצליח ביותר בארה"ב בכל הזמנים.

האם זה בזכות ההייפ המטורף שהיה סביבו? השם של סטיבן קינג שגורר אחריו קהל מעריצים נאמן? עבודת היח"צ המוצלחת שקדמה לו (הקרנת ליצנים סגורה למשל, או תליית בלונים אדומים מפתחי ביוב)? או בכלל הסקרנות לראות איש נאה כמו ביל סקארסגארד מחופש לליצן הרצחני פניווייז? עוד לא ברור, אבל מה שהוא עושה - זה מצליח. הסרט אף גבר על "מגרש השדים", שהחזיק עד אז בשיא שובר הקופות. 

אבל - ויש כאן אבל לא קטן - יש סייג אחד לשיא המדובר, שראוי לציין. בזמן ש"מגרש השדים" עשה 232.9 מיליון דולר בשנת 1974, ערך הדולר היה חזק פי 5 ממה שהוא עכשיו, כש"זה" עשה 263.3 מיליון דולר. אבל בואו לא ניתן לזוטות להרוס לנו (ול"זה") את החגיגות, כי 263 מיליון דולר בשלושה שבועות זה עדיין סכום די אסטרונומי לסרט בז'אנר שידע ימים טובים בהרבה (על אף הקאמבק שהוא חווה בתקופה האחרונה). היעד הבא? 40 מיליון דולר נוספים כדי לעבור את השיא של "מגרש השדים" במגרש הבינלאומי. זה בסדר, תנו לו עוד שבוע וכמה בלונים אדומים והוא מראה לכם איך ההכנסות שלו צפות. 

mako תרבות בפייסבוק