בעוד חודש פחות יום יצא לאקרנים הסרט ההוליוודי שבישראל לא מפסיקים לדבר עליו – "וונדר וומן". הסיבה נעוצה כמובן בכך שבסרט מככבת גל גדות בתפקיד הנסיכה דיאנה פרינס, היא וונדר וומן – גיבורת קומיקס אולטימטיבית. מדובר בהישג הגדול ביותר של שחקן ישראלי בהוליווד, והסיקור בישראל – בהתאם. אך מבדיקה שערך אתר "UPPROXX" מתברר שזה לא המצב בעולם, ושאולפני וורנר אולי השקיעו 150 מיליון דולר בסרט, אבל לא ממש משקיעים בקידומו.

ב"UPPROXX" השוו בין הקמפיין של "וונדר וומן" לזה של סרט הקומיקס הגדול הקודם של וורנר, "יחידת המתאבדים". סרטו של דייויד אייר בו כיכבו וויל סמית' ומרגו רובי יצא למסכים באוגוסט 2016, וזכה קודם לכן לשלושה טריילרים, ארבע פרסומות בטלוויזיה, סרטון שעודד רכישת כרטיסים במכירה מוקדמת וקליפים על הדמויות. בתקופת זמן המקבילה קיבל "וונדר וומן" שלושה טריילרים, שני סרטונים על עבודת הארט, ולאחרונה גם פרסומת טלוויזיה.

אפשר להבין את קידומו של "יחידת המתאבדים" בשל העובדה שמדובר בסרט גדול עם דמויות חדשות ולא מוכרות לקהל הרחב, אבל מוזר שוורנר לא מקדמים באופן דומה את וונדר וומן, שנחשב לדמות איקונית בתרבות האמריקאית ולסמל של פמיניזם ועצמאות נשית מזה עשורים רבים. דמותה של וונדר וומן מופיעה בחוברות של די-סי קומיקס מאז 1941, כיכבה בסדרת טלוויזיה מצליחה בכיכובה של לינדה קארטר, ולאחרונה נבחרה לתפקיד שגרירת כבוד של האו"ם (מינוי שבוטל בהמשך בעקבות מחאה ברשת).

ההשוואה של UPPROXX:

ב"UPPROXX" השוו בהמשך את "וונדר וומן" גם ל"ליגת הצדק", סרט הקומיקס הבא של וורנר שיגיע למסכים בנובמבר. הסרט, שיפגיש את גיבורי הקומיקס של די-סי (באטמן, סופרמן, וונדר וומן, אקווה מן והפלאש), אמור להיות התשובה של וורנר לסדרת "הנוקמים" המצליחה של מארוול. למרות שהוא יוצא כחמישה חודשים אחרי "וונדר וומן", ל"ליגת הצדק" יש כבר טריילר ועוד חמישה סרטונים על הגיבורים. וורנר, אגב, גם לא משלבים את וונדר וומן החדשה במוצרים כמו בובות, בגדים, מוצרי מזון ועוד. אף מוצר של וונדר וומן לא מותג מחדש על פי דמותה של גל גדות.

ייתכן שבוורנר מאמינים שהדמות של וונדר וומן איקונית כך שהקהל מילא ינהר לאולמות. אפשרות אחרת היא שבוורנר לא מאמינים בסרט והחליטו לצמצם בעלויות השיווק כדי להקטין את ההפסדים. ואולי התשובה נעוצה בכלל במארוול, שהוציאה השבוע למסכים את "שומרי הגלקסיה: חלק 2" – אולי בוורנר פשוט פחדו שקידום סרט הקיץ הגדול שלהם ייבלע תחת מערך יחסי הציבור של סרט הקומיקס המצליח של המתחרים. דבר אחד בטוח: את הישראלים לא צריך לשכנע לראות את "וונדר וומן". רק תגידו מתי.