הכוכבים של היום הם לא מה שהיה פעם. בניגוד למצליחנות המרוחקת שאפיינה כוכבים כמו טום קרוז וג'ורג' קלוני, עידן הרשתות החברתיות הביא איתו דור של כוכבים נגישים יותר, ובעיקר רגישים יותר. אך בתקופה האחרונה הרגישות החדשה הפכה לבכיינות של ממש, כשהמנהג הפופולרי של השנים האחרונות הוא עזיבה דרמטית של הרשתות החברתיות, כפי שעשו ג'סטין ביבר וגם אד שירן לאחר שספג מטח עלבונות על הופעתו הקצרה בסדרה "משחקי הכס".

מי שאימץ כעת את המנהג המביך הוא השחקן ארמי האמר, שפרש מהטוויטר לאחר שהתפרסמה עליו כתבת פרופיל לא אוהדת באתר "באזפיד". אם אתם לא יודעים מי זה ארמי האמר, זה לבסדר גמור - זאת גם הייתה בדיוק טענתה של כתבת "באזפיד" - אז נעזור לכם: השחקן מוכר בתור זוג התאומים ווינקלווס בסרט "הרשת החברתית", ומאז כיכב בסרטים כמו "שם קוד מ.ל.א.ך." ו"הפרש הבודד", שנצפו להפוך ללהיטים פופולריים וכשלו באופן יחסי בקופות. 

לאחר שנים של דשדוש בביצה ההוליוודית, האמר התמיר והנאה (שנראה כמו האח האבוד של משפחת המסוורת'), סוף כל סוף קיבל את הפריצה המיוחלת עם הדרמה החדשה "Call Me By Your Name" ("קרא לי בשמך") שזכתה לשבחי המבקרים ולבאזז אוסקר רציני. אך כפי שנכתב ב"באזפיד", מה שנראה כמו סיפור מעורר השראה על שחקן שמצא לבסוף את המקום שלו, הוא בעצם סיפור על גבר עשיר ומקושר, בנו של טייקון נפט, שקיבל אינספור הזדמנויות להצליח בהוליווד, עד שלבסוף המאמץ המכוון נשא פרי. לפי הכתבה, האמר מייצג את הפריבילגיה הגברית הלבנה, שמקבלת עוד ועוד הזדמנויות להיכשל, בעוד אחרים שמזלם לא שפר עליהם היו נזרקים מזמן מחוץ לעולם הסרטים הקשוח.

הכתבה אמנם מעלה טענות חשובות ומעניינות, אך אין ספק שהיא יוצאת דופן בנוף כתבות הפרופיל. בסקירת עומק אכזרית של כל צעד קטן בקריירה של השחקן הנידח, וניתוח ציני של כל משפט שיצא לו מהפה בעשר השנים האחרונות, הכתבה בהחלט תפסה עמדה ברורה נגד השחקן. גם כותרתה: "עשר שנים שמנסים לגרום לארמי האמר לקרות", מעידה כי מדובר בהשחרה בוטה במיוחד, גם אם מוצדקת במידה מסוימת. אך במקום להתעלם מהסיפור, האמר רק ניפח אותו כשהגיב בדרמטיות ועזב את הטוויטר, וכעת כל הפרשה מאיימת להפוך אותו לפאנץ' ליין הוליוודי.

לפני שמחק את חשבונו, האמר צייץ בתגובה לכתבה: "הכרונולוגיה שלכם מדויקת, אבל הפרספקטיבה מרירה בטירוף. אולי אני פשוט בחור שאוהב את העבודה שלו ומסרב לעשות שום דבר פרט למה שהוא אוהב...?". גם אם נתעלם מכך שהציוץ שלו בעצמו מעיד על הפריבילגיה שאפשרה לו לרדוף אחר חלומו בלי לדאוג לפרנסה, ומהעובדה שקשריו שיחקו תפקיד בהזדמנויות שקיבל, האקט של עזיבת הטוויטר נתפס כהתנהגות בכיינית וילדותית, בוודאי כשהיא נעשית בצעד בולט כמו מחיקת החשבון.

האמר כבר הסתבך בחודש האחרון כשניסה להגן על במאי הסרט "הולדת אומה", נייט פארקר, שחשיפת פרשת האונס בה היה מעורב הרס את סיכוייו של הסרט באוסקר. האמר, ששיחק בסרט, אמנם גינה את מעשיו של פארקר, אך טען כי פרסום הפרשה, שהתרחשה לפני יותר מ-15 שנה, היה אקט מכוון של מפיקים מתחרים. האמר ביקר את העובדה שסרטו של פארקר נפגע בגלל פרשת אונס, בעוד קייסי אפלק, שגם הואשם בתקיפה מינית, זכה בפרס האוסקר.

נראה אם כן שמי שהעלה טענות "למה אנחנו ולא הוא" בקשר לפרשיית אונס, הוא בדיוק האדם שיכריז ברוגז על טוויטר בגלל כתבה ביקורתית. בניסיונו להוכיח שהוא לא פריבילגי, האמר התנהג בדיוק כמו הילד העשיר והמפונק שטענו שהוא. אז אנחנו ממליצים לשחקן החטוב לקחת נשימה עמוקה, אולי לפתוח קבוצת תמיכה עם אד שירן, ולהפסיק לקחת ללב כל דבר קטן שכותבים עליו. איך אומר הביטוי? אם אתה לא יכול לשאת את החום - הישאר מחוץ למטבח.

mako תרבות בפייסבוק