ארבעה מימדים
נראה לכם מגניב?
מה הריח של "איירון מן"? צופי קולנוע יפנים יוכלו לקבל תשובה על השאלה הזאת בשבועות הקרובים, אם ילכו לראות את הסרט "איירון מן 3" בקולנועים במדינתם, בפורמט הייחודי של ארבעה מימדים.

אפקטים של ארבעה מימדים, כמו שנהוג לקרוא להם, כוללים ציוד ותאורה מעבר להקרנות רגילות, ויש להם את היכולת לזרוק בועות על הקהל, להרטיט את הכיסאות ולשחרר משבי אוויר, מים, מגוון של כמעט מאה ריחות, שינויים בלחות ועשן וערפל.

איירון מן 3
נשמח לכל מימד אפשרי של רוברט דאוני ג'וניור

הטכנולוגיה של ארבעה מימדים כבר נוסתה בעבר בסרטים גדולים ברחבי העולם, בין היתר בשנת 2009 עם הסרט "אווטר" של ג'יימס קמרון שכזכור, יצר את אינפלציית התלת מימד בקולנועים, וגם בסרטים כמו "שודדי הקאריביים", "פלדה אמיתית" בהקרנות בברזיל וכן, גם אצלנו במספר הקרנות של "משחקי הרעב".

הצופים היפניים שיהיו מעוניינים בחוויה ישלמו תוספת של 13 דולר לכרטיס (1,300 ין), שמחירו הרגיל הוא 12.5$. כלומר כפול שניים ממחיר רגיל.

"איירון מן 3", בכיכובם של רוברט דאוני ג'וניור, גווינית' פלטרואו ובן קינגסלי יצא בקרוב לאקרנים גם בארץ וצפוי להיות שובר קופות כקודמיו. טכנולוגיית הארבעה מימדים אמורה להגיע לארצות הברית גם השנה, ותוך חמש שנים להתפרש על פני מאתיים קולנועים.