מצעד משחקי הרעב (צילום: באדיבות yes)
כל הבוקר ציירתי את הזקן הזה ואפילו מבט אני לא מקבל? | צילום: באדיבות yes
22. סנקה קריין

טוב עשו מפיקי הסרטים כשהחליטו לחסוך מאיתנו את נוכחותם של ווס בנטלי המקריפ ופאות הלחיים המסולסלות שלו ב"התלקחות" ולהקדים את מותו של קברניט המשחק מהסרט השני לראשון. למרות שבספרים הנוכחות שלו מינימלית יחסית, בסרט זכינו לראות איך סנקה, סוג של יורם זק, הופך לבובה בידיו של הנשיא סנואו ונכשל אפילו בתפקיד הזה. "הוא בחר להפסיק לנשום", הגדיר זאת מחליפו פלוטארך הוונזבי באופן מושלם.

מצעד משחקי הרעב (צילום: באדיבות yes)
סך הכל גברת נחמדה | צילום: באדיבות yes
21. גברת אוורדין

כמו בספר, גם בסרטים אין לאימא של קטניס ופרים שם משלה. הולם למדי, בהתחשב בעובדה שגם אין לה אישיות משל עצמה או עמוד שדרה שמאפשר לה להגן על בנותיה ולתפקד כמפרנסת אחרי מות אב המשפחה. כשהאם שקעה בדיכאון, קטניס הפכה לציידת וגם גידלה את אחותה פרימרוז, מה שדי עזר לה בסופו של דבר לשרוד במשחקי הרעב. אז אולי, במחשבה שנייה, מגיעה לאימא תודה?

20. הנכדה של סנואו

דמות שלא הופיעה בספרים (שמסופרים דרך נקודת מבטה של קטניס) והבליחה בשתי סצנות ב"התלקחות" – שתיהן נועדו להציג צד אנושי של הנשיא סנואו ולהוכיח לו עד כמה קטניס פופולארית גם בקרב נתיני הקפיטול. האם בסרט השלישי היא תקבל זמן מסך רב יותר? ואולי בכלל תזכה לסיקוול משלה? כל עוד זה מתרחש מחוץ לתודעה של קטניס, הכל יכול לקרות.

19. קייטו

איך אמר היימיטץ'? "זכרי מי האויב האמיתי", אבל לכל כלל יש גם יוצאים מן הכלל. נכון שהקרייריסט השחצן ממחוז 2 הוא בסך הכל קורבן של הקפיטול שנשלח להילחם על חייו ולשרוד בזירה, אבל זה גם בהחלט שירת את האופי הסדיסטי שלו. מהרצח של הילדים בטבח הראשון, דרך שבירת המפרקת של הנער ממחוז 3 ועד הסוף, שבו כמעט חיסל את פיטה בחניקה – קייטו ללא ספק זוכה בתואר "המיועד הכי שנוא".

מצעד משחקי הרעב (צילום: באדיבות yes)
מה מרד? אבל באתי לבושה היום | צילום: באדיבות yes
18. ג'והאנה מייסון

אם דמותה של המיועדת ממחוז 7 לא הייתה מעצבנת מספיק בספר, הליהוק של ג'נה מאלון לתפקיד הפך אותה לבלתי נסבלת באופן רשמי. כן, הבנו שאת מורדת עם ביצים שלא חוששת להתפשט בפומבי ולומר כל מה שעולה לך בראש, אבל זה לא הופך אותך לדמות נשית שאפשר להזדהות איתה.

מצעד משחקי הרעב (צילום: באדיבות yes)
לא, אל תשאירו אותי לבד עם החתול! | צילום: באדיבות yes
17. פרים אוורדין

בסרט הראשון היא עוד הצטיירה כילדה קטנה ומבוהלת שלא חולקת את אותו מאגר גנים עם אחותה הקשוחה, אבל ב"התלקחות" פרימרוז כבר הוכיחה שהיא מעורה במתרחש במדינה ואפילו סיגלה כמה כישורי סיעוד. ועדיין, קשה להתחבר לדמותה חסרת הישע שנשארה בבית לשחק עם החתול הזועף נורי בזמן שקטניס נאלצה להתבגר בבת אחת. בכלל, שמתם לב עד כמה החתול הזה שמן?

16. קלוב

בת הזוג של קייטו ממחוז 2 ואחת המיועדות האכזריות והמרושעות ב"משחקי הרעב" היתה קרובה יותר מכל אחד אחר לחסל את קטניס, ואלמלא ת'רש היה מגיע לעזרה סביר להניח שהגיבורה שלנו לא היתה ממשיכה לעוד שלושה המשכונים. אבל בניגוד לפרטנר הבריון שלה, במקרה של קלוב קצת הצטערנו לראות אותה מחוסלת ואת קרב החתולות הזה מסתיים עוד לפני שהתחיל.

15. ת'רש

לקטניס אוורדין יש יותר מזל משכל, או יותר נכון דמויות משנה שמספיקות לחלץ אותה בדיוק כשנראה שאין כבר תקווה. המיועד ממחוז 11, למשל, הציל את חייה של קטניס רק בזכות השותפות שלה עם רו, למרות שחיסולה היה כנראה סולל את דרכו לניצחון במשחק. לגיטימי.

מצעד משחקי הרעב (צילום: באדיבות yes)
מעורערת ומהממת | צילום: באדיבות yes
14. ויירס

אמנדה פלאמר הפליאה לגלם את דמותה של המדענית הביישנית והמעורערת נפשית, שמצד אחד מעוררת גיחוך בקרב המיועדים ומצד שני מפגינה תושייה כשהיא מזהה את שדה הכוח בחדר האימונים ואת העובדה שהזירה בנויה כמו שעון. למרות שויירס כמעט ולא הופיעה על המסך, הסצנות המועטות שלה היו מכמירות לב והפכו את המוות שלה לטראגי במיוחד.

מצעד משחקי הרעב (צילום: באדיבות yes)
אהבנו בלי מילים | צילום: באדיבות yes
13. מאגס

שותפתו הקשישה של פיניק ממחוז 4 כבשה את לבנו עוד כשהתנדבה למשחקים במקום אנני קרסטה, ובלי לומר מילה אחת לאורך הסרט גרמה לנו להתאהב בה עד הסוף המר. לא נשכח אותך, מגדה מ"סקס והעיר הגדולה"!

מצעד משחקי הרעב (צילום: באדיבות yes)
אבל הוא כזה ידיד טוב | צילום: באדיבות yes
12. גייל הות'ורן

אולי תופתעו לגלות את הצלע הגברית ממשולש האהבה של "משחקי" במקום נמוך כל כך במצעד, אבל סביר להניח שהוא היה ממוקם אפילו נמוך יותר אלמלא ליאם המסוורת' הלוהט. דמותו של גייל לא ממש באה לידי ביטוי בסרטים הראשונים, למעט כמה מבטים מיוסרים לעבר שידורי המשחקים בכל פעם שקטניס מנשקת את פיטה - כי הרי זה שהיא נמצאת עם בחור אחר בזירה נורא יותר מכך שהיא נלחמת שם על חייה. בהתחשב במעט שראינו מהקשר בינו ובין קטניס, לא ממש ברור מדוע היא מעדיפה לברוח איתו ליערות. אה, אולי זה בגלל שהוא ממש ממש לוהט.  

מצעד משחקי הרעב (צילום: באדיבות yes)
כל מרד טוב צריך גאון | צילום: באדיבות yes
11. ביטי

כמו שותפתו ויירס, גם הסצנות המועטות של ביטי גרמו לנו להסתקרן ולתהות על קנקנו. בעולם שבו רוב האנשים איכרים פשוטים, אוכפי שקט או אנשי קפיטול מגונדרים, המהנדס הגאון ממחוז 3 הוא ללא ספק עוף מוזר ואחד האנשים היחידים שמזכירים לנו ש"משחקי הרעב" הוא בכלל סיפור מד"ב עתידני.

מצעד משחקי הרעב (צילום: באדיבות yes)
במותה ציוותה לנו את השריקות | צילום: באדיבות yes
10. רו

קטניס חוזרת ואומרת עד כמה רו, המיועדת המתוקה עם העיניים העצובות ממחוז 11, מזכירה לה את אחותה פרים. אבל בעוד שפרימרוז ילדותית וחסרת אונים, רו היא בעלת תושייה מפותחת יחסית לגילה הצעיר ומצליחה לשרוד הרבה אחרי מיועדים חזקים ממנה. המוות שלה, צפוי ככל שיהיה, הוא אחד הרגעים שוברי הלב בסרט הראשון ומהווה נקודת תפנית עבור דמותה של קטניס, שבבת אחת הופכת למתמודדת המועדפת על רוב אזרחי המחוזות.

מצעד משחקי הרעב (צילום: באדיבות yes)
רוצה ללקק לי את הקוביה? | צילום: באדיבות yes
9. פיניק אודייר

פיניק מצטייר בתחילה כעוד פליט ריאליטי שהשתן עלה לו לראש, אבל מהר מאוד מסתבר שמתחת למעטה השחצני מסתתרים פחד וייאוש. יחסיו עם מאגס, המדריכה הקשישה והאילמת שלו, ועם האהובה שהשאיר מאחור, אנני, מאירים אותו באור שונה ככל שהעלילה מתקדמת ומוכיחים שאסור להסתכל בקנקן, לא חשוב כמה הוא חתיך.

מצעד משחקי הרעב (צילום: באדיבות yes)
געגועים לפיליפ | צילום: באדיבות yes
8. פלוטארך הוונזבי

קברניט המשחק השני (שמגולם על ידי פיליפ סימור הופמן המנוח) קיבל זמן מסך רב יותר בסרט לעומת הסצנות שלו בספר, כשרובו נועד לתעתע בנו ולגרום לנו להאמין שהוונזבי משתף פעולה עם הנשיא סנואו. בין אם נפלתם בפח או לא, אי אפשר להכחיש שהופמן מפליא לגלם את הדמות השנונה והמחושבת הזו, שנראה שכל מטרתה הוא לתמרן את המשחק לצרכיה.

מצעד משחקי הרעב (צילום: באדיבות yes)
תנו לו כבר ריאליטי | צילום: באדיבות yes
7. סיזר פליקרמן

קשה היה להאמין שמישהו יצליח להפיח חיים בדמות המופלאה הזו, שילוב של אסי עזר עם אבי קושניר על אסיד, אבל סטנלי טוצ'י עמד במשימה בכבוד. סיזר הוא פרפורמר בנשמה, פלרטטן מצד אחד אבל גם אמפתי ורגיש, לפחות למראית עין - או בקיצור, מנחה ריאליטי. 

מצעד משחקי הרעב (צילום: באדיבות yes)
סינה, תעשה לנו אאוטפיט | צילום: באדיבות yes
6. סינה

קטניס מוקפת בדמויות סמכותיות ואבהיות לאורך כל הדרך, אבל סינה הוא היחיד שמצליח לגרום לה לסמוך עליו מיד. הוא סוכן כפול שלה בתוך הקפיטול, מצד אחד מכין אותה להיות כוכבת ריאליטי נוצצת ומצד שני מזכיר לה מי היא ועבור מי היא נלחמת. תוסיפו לזה את הצ'ארם השקט של לני קרביץ ואת האייליינר המוזהב, וקיבלתם אותנו בצורת שלולית.

מצעד משחקי הרעב (צילום: באדיבות yes)
לא חטובים מתאמצים יותר | צילום: באדיבות yes
5. פיטה מלארק

כמו הרבה מהדמויות שהוזכרו כאן, גם פיטה של הסרטים מתעלה על זה של הספרים בקלילות בזכות ליהוק מצוין. ג'וש הצ'רסון אולי לא מגיע לקרסוליו החטובים של ליאם המסוורת', אבל הכריזמה שלו הופכת את פיטה מיד לחביב הצופים, הן בקפיטול והן באולם הקולנוע. במשולש האהבים הזה הוא אולי האנדרדוג, אבל בעינינו הבחירה ברורה.

מצעד משחקי הרעב (צילום: באדיבות yes)
קריקטורה וחברה אמיתית | צילום: באדיבות yes
4. אפי טרינקט

עוד הרבה לפני שזכינו לראות את הקפיטול לראשונה, קיבלנו את השגרירה המאנפפת שלו באחת הסצנות המעולות בטרילוגיה. אפי מתחילה את דרכה כקריקטורה מנצנצת עם פאות נפוחות וריסים מלאכותיים, אבל הופכת אט-אט לחברה אמיתית בצוות של מחוז 12. היא מצליחה להקליל ולהצחיק גם ברגעים המלנכוליים ביותר, ולהפתיע בסצנה מרגשת כשאף אחד לא מצפה.

מצעד משחקי הרעב (צילום: באדיבות yes)
הכל בזכות ג'ניפר | צילום: באדיבות yes
3. קטניס אוורדין

גיבורת "משחקי הרעב" במקום השלישי ברשימת הדמויות האהובות ב"משחקי הרעב"? האמנם? מסתבר שכן. דמותה של קטניס בספרים היתה זוכה אפילו לדירוג נמוך יותר, אבל אי אפשר להתעלם מהקסם שהפיחה בה ג'ניפר לורנס, אולי הבחירה הכי טובה שאפשר היה לבקש לתפקיד הזה. אז למה היא במקום השלישי? כי אחרי הכל, קטניס היא דמות די פאסיבית, שנגררת לכל סיטואציה בעל כורחה, פועלת באימפולסיביות ורואה בעיקר את טובת הקרובים אליה לנגד עיניה, מבלי לקחת אחריות אמיתית. כשהמחוזות מתחילים להתקומם בסיבוב הניצחון שלה ושל פיטה, היא מתחננת בפני סנואו שיחוס על משפחתה ושוקלת לברוח ליערות, במקום לחשוב על התמונה הגדולה. בין לבין יש לה גם זמן להתלבט בין שני בחורים שרוצים אותה, ולשבור להם ולנו את הלב. ככה יפה?

מצעד משחקי הרעב (צילום: באדיבות yes)
האלכוהוליסט האהוב עלינו | צילום: באדיבות yes
2. היימיטץ' אברנת'י

פליט ריאליטי מתוסכל ומזדקן שהתמכר לטיפה המרה כדי לטשטש את המציאות? זו דמות שאנחנו לגמרי מתחברים אליה, במיוחד כשוודי הארלסון מצליח לגלם במדויק את הניגוד בין הניכור של היימיטץ' לבין הדאגה האבהית שלו לשני החניכים, קטניס ופיטה. כמעט כל רגע שלו על המסך הוא שילוב גאוני בין קומיות לטראגיות, מה שהופך אותו לאחת הדמויות האהובות בסרטים – ולא רק בסרטי "משחקי הרעב".

מצעד משחקי הרעב (צילום: באדיבות yes)
קטניס, איי אם יור פאדר | צילום: באדיבות yes
1. הנשיא סנואו

הנבל האולטימטיבי, הוולדמורט של "משחקי הרעב", הדארת' וויידר של פאנם. בספרים הוא אמנם מקריפ ומאיים, אבל דמותו הקולנועית בגילומו של דונאלד סאת'רלנד כבר תרדוף אתכם בסיוטים. בניגוד לספר, בו סנואו מתועד רק דרך עיניה של קטניס, הנשיא הלבן זוכה כאן לסצנות רבות עם דמויות נוספות – כמו סנקה, פלוטארך והנכדה שלו, למשל – מה שמוסיף עומק ואימה אמיתית לדמותו המצמררת ממילא. בהיותו חסר רחמים מול קטניס המבולבלת, יש תחושה שהוא תמיד נמצא צעד אחד לפניה - ובעימות הזה לאו דווקא נריע תמיד לגיבורה המתבקשת.