"השכנים של ג'ונס"

מה? זוג בורגני מגלה שהשכנים שלו הם לא רק זוג מדהים ביופיו – הם גם סוכנים חשאיים מגניבים

מי? גל גדות. אה, וגם ג'ון האם, זאק גאליפינאקיס ואיילה פישר. גרג מוטולה ("סופרבאד") ביים

מה אומרים המבקרים שלנו? "חמוד לאללה. אם צחוקים ריגוליים זה מה שאתם מחפשים, 'מרגלת' עשה את זה טוב יותר; כאן תקבלו סרט על חברות מפתיעה בין מבוגרים, כמעט ברומאנס מרובע, עם חוט שני דק-דק של תסכול"

"היא"

מה? אשת עסקים נאנסת בביתה ומתחילה להתחקות אחרי האנס

מי? פול ורהובן ("אינסטינקט בסיסי", "נערות שעשוע") ביים את איזבל הופר

מה אומרים המבקרים שלנו? "סרט עמוס עד להתפקע בנושאים ורעיונות נפיצים, אך הבמאי מצליח ללהטט ביניהם בקלילות ובשנינות, בלי להכעיס ובלי קלישאות. יצירה חכמה, אלגנטית ומרשימה כמו הגיבורה שלו, אבל גם קשוח כמותה"

"שבוע ויום"

מה? סרטו המדובר של אסף פולונסקי הוא אחד המתחרים הבולטים של "סופת חול" בטקס האופיר הקרוב (מועמד לשבעה פרסים). הסרט מספר על אייל, אב שכול טרי שלא מוצא עם מי לדבר לאחר אובדן בנו, בשעה שאשתו ויקי מנסה לחזור לשגרה בכל מחיר

מי? שי אביבי, יבגניה דודינה ותומר קפון

מה אומרים המבקרים שלנו? "סרט מצחיק ואנושי מאוד שלא נותן לעיסוק במוות להכביד עליו, זולת רגע אחד של סרט-בתוך-סרט ושוט אחד שהוא מהטובים שראיתי השנה בקולנוע. פשוט תלכו לראות אותו, בסדר?"

"טרולים"

מה? טרולית אופטימית יוצאת עם ידידה האפרורי להציל את חבריה מהברגנים טורפי הטרולים

מי? ג'סטין טימברלייק, אנה קנדריק, זואי דשנל וגוון סטפני במקור; לירון לב, עינת אזולאי ונועה קירל במדובב

מה אומרים המבקרים שלנו? "בסופו של סרט יש לי רק שתי טענות לסרט: הוא לא מספיק מצחיק (כלומר כן מצחיק, אבל לעתים רחוקות מדי), וטמון בו המסר הבעייתי שזה לא בסדר להיות עצוב. שמוכרחים להיות שמח"

"חיים משוגעים"

מה? אריסטוקרטית דו-קוטבית ואם שניסתה להתאבד עוזבות את המוסד שבו הן מאושפזות ויוצאות למסע משחרר

מי? פאולו וירזי ("הון אנושי") ביים את ולריה ברונו טדסקי ומיקלה רמזוטי

מה אומרים המבקרים שלנו? "הדיבור הוא על 'תלמה ולואיז האיטלקי', אבל מדובר ביצירה פחות בומבסטית והרבה פחות מאשימה על קשר בין שתי נשים מאוד ספציפיות, לא על אישיוז ברומו של עולם – והקוטן הזה משאיר אותו חד ומדויק מאוד"

"לעבור את הקיר"

מה? צעירה שחזרה בתשובה ננטשת על ידי החתן המיועד לה ומחליטה לקיים את החתונה כמתוכנן בתקווה שאלוהים ימצא חתן חדש עבורה

מי? נועה קולר (זוכת פרס אופיר עבור התפקיד) לצד עמוס תמם ועוז זהבי בסרטה השני של רמה בורשטיין ("למלא את החלל")

מה אומרים המבקרים שלנו? "סרט מקסים ושובה לב, נועה קולר בתצוג משחק פשוט פנומנלית"

"אסון בלב ים"

מה? סיפורה של אסדת קידוח נפט במפרץ מקסיקו שפיצוץ שאירע בו הוביל לאסון ענק – מבוסס על סיפורה האמיתי של "Deepwater Horizon" מ-2010

מי? מארק וולברג, קורט ראסל, ג'ון מלקוביץ', קייט הדסון וג'ינה רודריגז מככבים, פיטר ברג ("הממלכה", "באטלשיפ") ביים

מה אומרים המבקרים שלנו? "צריך פשוט להגיד את זה: 'אסון בלב ים' הוא כנראה סרט האסונות הטוב ביותר שנעשה אי פעם, והוא בוודאות (ובקלות) הסרט המוסרי ביותר בתולדות הז'אנר"

"סאלי"

מה? סיפורו של הטייס (הוא סאלי) שהנחית מטוס על נהר ההדסון בניו יורק ב-2009

מי? טום הנקס מככב בסרטו של קלינט איסטווד, גם ארון אקהרט שם

מה אומרים המבקרים שלנו? "דרמה מצוינת שמסרבת להיות גדולה מסך נושאיה. הגורם האנושי נדון כאן באופן מרתק ואינטליגנטי, וכל השאר - מהדרמה של נחיתת האונס ועד הרקע של ניין אילבן - בא בדיוק בגובה הלהבות הראוי. בלי להתלהם, בלי להגדיל-מהחיים"

"סופת חול"

מה? סיפורה של משפחה בדואית: גבר שמתחתן עם אישה נוספת, אשתו הראשונה, והבת שמנהלת רומן אסור עם בן שבט אחר

מי? סרט הביכורים של עלית זקצר (שזכתה בפרס הבימוי בטקס אופיר, כמו גם בפרס הסרט הטוב ביותר). למיס עמאר, הייתאם עומארי ורובה בלאל-עספור מככבות

מה אומרים המבקרים שלנו? "סרט יפה ומרגש. זה סרט פסטיבלים קלאסי שעל אף שיש בו מידה של קלילות הוא כמעט חף מרגעי חסד או תקווה. כל זאת כמובן לא אומר שכדאי לוותר עליו – מדובר באחד משיאי השנה בקולנוע הישראלי"

"מסיבת נקניקיות"

מה? סרט אנימציה הזוי למדי שבמרכזה המוצרים שחיים בסופרמרקט בציפייה לחיים שמחכים בעולם שבחוץ – ועל מה שקורה כשהם יוצאים לעולם האכזרי הזה ונתקלים בטורפים המכונים בפינו "בני אדם"

מי? סת' רוגן ואוון גולדברג כתבו, ורוגן גם מדבב לצד ג'ונה היל, קריסטן וויג, אדוארד נורטון, ג'יימס פרנקו, מייקל סרה, ביל היידר, דני מקברייד, פול ראד ועוד

מה אומרים המבקרים שלנו? "מקרה קלאסי של רעיון שעלה במוחו של סטלן – שילוב מושלם של ממש-מבריק ולגמרי-מטומטם. סרט פגום מאוד אבל גם מצחיק מאוד"

"ישמח חתני"

מה? התמוטטות עזרת הנשים בבית הכנסת גורמת לרב המקומי לאבד את שפיותו, ואת מקומו תופס רב צעיר עם גישה מתירנית שמוביל למאבק בין נשות הקהילה

מי? אביב אלוש, אוולין הגואל, יפית אסולין, איציק כהן, יגאל נאור, עינת שרוף ועוד בסרטם של שלומית נחמה ואמיל בן שמעון

מה אומרים המבקרים שלנו? "סרט יותר חכם ויותר חתרני ממה שהוא נראה במבט ראשון. הוא אולי מקדש את המתינות, אבל לא בצורה יאיר-לפידית מתרפסת. זהו סיפור שמקדש את הדת כמגבשת ומחברת בין אנשים, גם אם הדבר ייעשה על חשבון ההלכה, לכאורה. דת שהיא אמצעי, לא מטרה"

"איילים"

מה? שני אחים, רועי צאן איסלנדים שלא מדברים כבר 40 שנה, נאלצים לשתף פעולה כשמחלה מאיימת על הכבשים

מי? איסלנדים שאתם ממילא לא מכירים (אבל אולי כדאי שתכירו – הבמאי גרימור האקונרסון זכה בזכות הסרט בפרס מבט מסוים בפסטיבל קאן 2015)

מה אומרים המבקרים שלנו? "כשהוא מצחיק הוא מצחיק מאוד; כשהוא עצוב, הוא ממש עצוב; אותי הוא בעיקר ריגש מאוד, אבל רק פעם אחת - בסצנת סיום אדירה, פשוט אדירה, שהייתה מבחינתי אחת הפסגות של השנה הקולנועית הקודמת"

"העי"ג"

מה? עיבוד לספרו של רואלד דאל על ילדה שנחטפת על ידי ענק (ידידותי וגדול, ולכן עי"ג) לארץ ענקים מסתורית

מי? שיתוף פעולה ראשון מאז "אי. טי" בין התסריטאית המנוחה מליסה מתיסון לבמאי סטיבן ספילברג. רובי בארנהיל היא הילדה, מארק ריילנס ("גשר המרגלים") – הענק

מה אומרים המבקרים שלנו? "סרטים רבים של ספילברג מתחילים הכי חזק שיש להם ולאט לאט נחלשים. 'העי"ג' הוא ההפך הגמור: הכל מתחבר כאן בסוף, בקרשנדו עלילתי ורגשי שנמשך מתחילת הרבע האחרון ועד ממש הבאזר"

"מוצאים את דורי"

מה? סרט ההמשך ל"מוצאים את נמו" מעמיד במרכזו את הדגה דורי השכחנית המחפשת את ביתה

מי? אלן דג'נרס, אד אוניל, דיאן קיטון, יוג'ין לוי, אידריס אלבה ואלברט ברוקס בין המדבבים באנגלית; טלי אורן, ניצה שאול ודן תורן בין העבריים

מה אומרים המבקרים שלנו? "סרט מאוד סימפטי, שזה כיף ונעים אבל גם מונע ממנו לעמוד בשורה אחת עם המצטיינים של פיקסאר. הדמויות החדשות נהדרות, ההומור גדוש במודעות עצמית והולך למקומות קיצוניים במפתיע, אך ביקורת נגד בני האדם כמעט ואין פה"

"הלהקה האחרונה בלבנון"

מה? שלושה חיילים ששירתו יחד בלהקה צבאית מוצאים את עצמם בבסיס נטוש בדרום לבנון רגע אחרי הנסיגה

מי? עופר שכטר, עופר חיון ואורי לייזרוביץ' מככבים בסרטם הראשון של איציק קריחלי ובן בכר

מה אומרים המבקרים שלנו? "לא חסרה דרמה בתסריט, אבל זו עדיין קומדיה שרוב הזמן עושה את העבודה. הסביבה העוינת מנוצלת כהלכה ומציעה תפריט טעימות שלם של טיפוסים מוזרים ורגעים מפתיעים. לא הומור שמפיל מהכיסא, אבל בסך הכל סבבה לגמרי"

עדיין לא יודעים באיזה סרט לבחור? הנה כל מה שאתם צריכים:

 

"יום הקולנוע" יצויין בעשרות בתי קולנוע ברחבי הארץ, ובמהלכו יוצגו סרטים ב-10 שקלים (וב-14 שקלים לסרטי תלת ממד) בכל רשתות הקולנוע בישראל