ההופעה האחרונה בהחלט של ג'יימס גנדולפיני המנוח על המסך הגדול הוצגה אתמול (שבת) בבכורה עולמית במסגרת פסטיבל טורונטו 2014. ב"The Drop", דרמת פשע שמציבה את גנדולפיני במגרש הכל כך מוכר לו, הוא מגלם את דמותו של מאפיונר שירד מגדולתו ומנהל פאב בו מתנהלות עסקאות הלבנת הון מאחורי הקלעים. אורח הכבוד בהקרנה היה בנו בן ה-14 של גנדולפיני, מייקל, שיצא עמו לחופשה בוונציה ביוני 2013 ובה חווה השחקן התקף לב קטלני.

"אני פשוט מאד גאה בו", סיפר לעיתונאים, "הוא אהב לשחק. הוא אהב להיות שחקן. אני יודע כמה קשה הוא עבד ואני אוהב לראות את הפירות של העבודה הזאת. עם זאת אין ספק שזה קשה". גם טום הרדי, שמככב בסרט לצדו של גנדולפיני, סיפר על חוויית המשחק לצידו. "יש סצנה בסרט שבה הוא אומר לי איזו שורה בציניות שלו, ואפילו בטייק שנכנס לסרט רואים שאני מתקשה לשמור על פנים רציניות. אני בדרך כלל טוב בדברים האלה, אבל ג'ימי היא מצחיק בצורה מחשמלת. אני לא מאמין שזה סרטו האחרון, זה נראה כאילו רק לפני דקה הוא היה כאן עדיין".

הביקורות הראשונות שזורמות אל אוויר העולם בשעות שאחרי ההקרנה מצביעות על דעות חלוקות באשר להצלחתו. "בעוד ש'The Drop' הוא על דברים שגנדולפיני עשה כשחקן, 'דיברנו מספיק' הציג את מה שעוד היה לו לתת לעולם", כתב סטיבן וויטי מהניו ג'רזי פייפר, "ובעוד שהסרט הזה גורם לנו להתגעגע אליו שוב, הקודם גרם לנו להתאבל"; "באופן לא מפתיע ג'יימס גנדולפיני גונב כאן את ההצגה מתפקיד המשנה", נכתב בוראייטי, "הסרט הזה אולי לא מרגש כמו 'דיברנו מספיק', אבל הוא מהווה סיום ראוי ואיכותי למרות הכל". בהפינגטון פוסט סיכמו: "לא מדובר בסרט זכיר ואת ההוכחה שג'יימס גנדולפיני הוא פרורמר מדהים קיבלנו כבר מזמן. עם זאת עדיין נחמד לשבת באולם קולנוע ולקבל עוד תזכורת קטנה".

"The Drop" ייצא לבתי הקולנוע ברחבי ארה"ב ב-12 בספטמבר. טרם נקבע תאריך הפצה לסרט בישראל.