מאז חשיפת ההטרדות המיניות של הבמאי ג'יימס טובאק, מאות נשים שיתפו את ההטרדות המיניות שחוו בידיו, כשכתב ה"לוס אנג'לס טיימס" שחשף את הפרשה מדווח כי יותר מ-300 נשים פנו אליו עם סיפורים דומים. פרט לתגובה קצרה לחשיפה הראשונית, לפיה הוא "לא מסוגל פיזיולוגית" לבצע את המעשים בהם הוא מואשם, טובאק שמר על שתיקה מאז התפוצצות הפרשה. בעוד נשים נוספות ממשיכות לשתף את חוויותיהן, בהן גם השחקניות סלמה בלייר ורייצ'ל מקאדמס, מגזין ה"רולינג סטון" פרסם ראיון שנערך עם טובאק בנושא ארבעה ימים לפני הפרסום ב"לוס אנג'לס טיימס".

הכתב הלל ארון ערך תחקיר דומה על הבמאי, לאחר ששמע מאשתו על המפגש שלה עם טובאק, והקליט איתו ראיון בו עימת אותו עם ההאשמות. ארון אסף עדויות מתשע נשים שונות - שתיים מהן נחשפו בשמן וסיפרו כיצד טובאק הזמין אותן לחדרו כחלק מההיכרות האינטימית שהיתה הכרחית (לטענתו) לתהליך העבודה של במאי ושחקנית. אחת הנשים אף סיפרה כי טובאק פקד עליה להתפשט ולאחר שיחה כרע לפניה והחל להתחכך ברגלה, מה שגרם לה לקחת את הבגדים ולצאת מהחדר. אישה נוספת סיפרה כי טובאק הזמין אותה לחדרו ובאמצע השיחה ביצע בה מעשה דומה - עד שהגיע לפורקן.

ארון ראיין את טובאק לצורך התחקיר שערך, ועימת אותו עם העדויות שאסף. תגובתו של הבמאי הייתה בוטה במיוחד: "כל מי שאומרת את זה היא מוצצת שקרנית, או זונה, או שניהם. אני יכול להיות יותר ברור מזה? כל מי שאומר את זה - אני רוצה לירוק בפרצוף המזדיין שלו או שלה". בשיחה הקצרה, טובאק המשיך להכחיש את הטענות, אמר שהוא לא מכיר את הנשים שהאשימו אותו וטען כי מדובר בקנוניה של נשים שקראו סיפורים עליו בעיתון והמציאו דברים דומים.

שתי נשים שטובאק כנראה כן מכיר הן השחקניות סלמה בלייר ורייצ'ל מקאדמס, שסיפרו על חוויות דומות במפגשן עם הבמאי. בלייר סיפרה כי היא הייתה אחת מהנשים שהתראיינו בעילום שם לתחקיר של ה"לוס אנג'לס טיימס". לדבריה, היא פגשה את טובאק בחדרו לחזרה, שם ביקש ממנה לעשות מונולוג בעירום. בהמשך, הוא הסביר לה שהוא חייב לגמור חמש או שש פעמים ביום, ושאל אותה אם תשכב איתו. בלייר סירבה, והוא לחץ עליה עד שנאלצה לתת לו להתחכך ברגלה, בעוד היא צובטת את הפטמות שלו, עד שהגיע לפורקן. הוא הכריח אותה להסתכל בעיניו לאורך כל האקט, והיא מספרת כי פחדה שיאנוס אותה אם תתנגד.

סלמה בלייר ורייצ'ל מקאדמס (צילום: יחסי ציבור, getty images)
סלמה בלייר ורייצ'ל מקאדמס | צילום: יחסי ציבור, getty images

לאחר שהגיע לפורקן במכנסיו, הוא איים שלא תספר על המקרה ורמז כי הוא יכול להביא לרציחתה: "יש בחורה שהלכה נגדי, היא עמדה לספר על משהו שעשיתי. אני הולך להגיד לך, וזאת הבטחה, אם היא אי פעם תספר למישהו, יש לי אנשים שיבואו במכונית, יחטפו אותה ויזרקו אותה בנהר ההדסון עם בלוקים של בטון על הרגליים שלה. את מבינה על מה אני מדבר, נכון?".

המפגש של מקאדמס עם הבמאי לא כלל חיכוכי רגליים, אך הבמאי הזמין גם אותה לחדרו, שם שאל אותה שאלות מיניות וסיפר לה שאונן במחשבה עליה מספר פעמים באותו יום. בשלב מסוים בשיחה הוא הלך לשירותים, וכשחזר אמר כי הלך לאונן פעם נוספת וביקש ממנה להראות לו את שיער הערווה שלה.

בעקבות חשיפת מאות ההטרדות לכאורה של טובאק, ה"לוס אנג'לס טיימס" מדווח כי התובע המחוזי בניו יורק, שם הבמאי מתגורר, פתח בחקירה מקיפה של ההאשמות. המשטרה ביקשה מנשים שהותקפו על ידיו לפנות לקו החם שפתחו לצורך החקירה, ולשתף את סיפוריהן. ניתן לקוות שבשבועות הקרובים יחלו התפתחויות בחקירה הפלילית, שיביאו ככל הנראה להגשת כתב אישום נגד הבמאי, וישפכו אור על הפרשה המטרידה.

mako תרבות בפייסבוק