סרטי אסונות ש"מטפלים באגרסיביות" באתרים אמריקאיים איקוניים הם ממש לא דבר חדש, מאז "היום השלישי" "נחרב" הבית הלבן שוב ושוב כתוצאה מחייזרים נקמנים או מפגע של איתני הטבע. אבל סרט אחד הצליח לחצות השנה את גבול הטעם הטוב ולהכניס לא מעט אמריקאים תמימים לפאניקה אמיתית. התוצאה הייתה פגיעה משמעותית בכיס.

"המטרה: הבית הלבן", שיצא לבתי הקולנוע במהלך מאי האחרון, הציג את סיפורו של מאבטח לשעבר של הנשיא האמריקאי, שמוצא את עצמו לכוד בבית הלבן בזמן שהוא מותקף על ידי טרוריסטים. הטריילר של הסרט לא הסתפק רק בתמונות המלחיצות של המשכן הנשיאותי שעולה בלהבות, אלה שילב בתוכו גם את סדרת הצפצופים המדויקת שמושמעת ברחבי המדינה בזמן אירוע המהווה סכנה לאומית. אם זה לא הספיק, גם המילים "זהו לא תרגיל", הושמעו לאורכו שוב ושוב.

צופים רבים התלוננו כי הצלילים גרמו להם "לזנק מהאמבטיה" בבהלה, אחרים הציפו את מוקדי החירום המקומיים בנוגע להנחיות. הועדה הפדרלית לתקשורת מצאה כי כמה מרשתות הטלוויזיה המובילות במדינה הפרו את הכללים והשמיעו "צלילי מצוקה שקריים" ופעלה בחומרה. NBC, הבעלים של אולפני Universal (שיצרה את הסרט) נקנסה בסכום של 1.1. מיליון דולר על הצגתו 108 פעמים בערוציה השונים. קנס נוסף של 530 אלף דולר הוטל בגין שידור הטריילר בערוצי הכבלים של הרשת.

עוד בערוץ התרבות

גם רשתות ESPN, SyFy וקומדי סנטרל הרגישו את הנזק חזק בכיס עם קנס בגובה 280,000 דולר שהוטל עליהן. בתגובה לקנס השיבו נציגי NBC כי הרשת אינה חברה בועדה הפדרלית ומאחר ואינה מחויבת לשדר אותו מצוקה, לא אמורים להיות חלים עליה גם הסנקציות של שידורן. בינתיים נראה שהטיעון הזה לא ממש משכנע את מקבלי מערכת המשפט, שמצפה שהתשלום יבוצע עד מאי 2014, שנה בדיוק מאז שודרו הטריילרים לראשונה