אין תמונה
קחו, נשאר לי קצת עודף מהקפיטריה
על אף הביקורות שספג לאורך הדרך, דבר אחד ברור לחלוטין: "הזאב מוול סטריט" הוא אחד הסרטים הבולטים והמוצלחים שיצאו לקולנוע ב-2013. אבל את מה שלא הצליחו לעשות מתנגדי הסרט בביקורות שהושמעו בחודשים האחרונים, מנסה כעת אחד מהאנשים שעליו ביססו יוצרי הסרט את העלילה לגרום להורדתו ממסכי הקולנוע. זה ותביעת פיצויים בגובה של 25 מיליון דולר.

כזכור, עלילת הסרט מתארת את סיפורו האמיתי של ג'ורדן בלפורט, ברוקר מניו יורק, שמנצל את לקוחותיו כדי להתעשר ולקיים חיי שחיתות יוצאי דופן. מסביבו של בלפורט התקבצה חבורה מקורבים, שניהלה את עסקיו המפוקפקים בחברת הברוקרים "סטראטון אוקמונט". אחד מאותם מקורבים הוא אנדרו גרין, שטוען כי הדרך בה בחרו היוצרים להציג אותו על המסך פגעה משמעותית בשמו הטוב ובקריירה שלו.

הדמות עליה מדבר גרין היא זו של ניקי "ראגרט" קוסקוף, אותו מגלם השחקן פי. ג'יי ביירן בסרט. בין היתר נראה קוסקוף מגלח את ראשה של אישה, משתמש בסמים ובשירותי זנות. בכתב התביעה שהתפרסם ברשת CNN טוענים עורכי דינו של גרין: "הסרט מציג את דמותו של מר גרין כחסרת אחריות ומושחתת מוסרית. מר גרין יקושר לנצח למעשים האלה ולשנאה שהיא מייצרת מקרב צופים שראו את הסרט. כל זאת למרות שמעולם לא רואיין, נחקר, נעצר או נשפט על המעשים שמיוחסים לו בסרט".

פי ג'יי ביירן ב"הזאב מוול סטריט" (צילום:  Bauergriffinonline.com)
חסר אחריות ומושחת מוסרית. פי ג'יי ביירן ב"הזאב מוול סטריט" | צילום: Bauergriffinonline.com
25 מיליון הדולרים שתובע גרין עלולים להגיע גם מכיסו של ליאונרדו דיקפריו, כוכב הסרט שמשמש גם כמפיק בפועל. מה הסיכויים שבית המשפט אכן יקבל את הגרסה של גרין? לא גבוהים במיוחד. סרטו של מרטין סקורסזה הוא עלילתי ולא דוקומנטרי ובכתוביות שלו מצוין כי התסריט "מבוסס בחלקוה" על זיכרונותיו של בלפורט (בהן הופיע גם גרין).

אז מה בכל זאת יש לנו כאן? ככל הנראה ניסיון אחרון של מישהו ממתחריו של "הזאב מוול סטריט" בטקס האוסקר לתקוע את המסמר האחרון בארון הסיכויים שלו. מסעות השמצה במהלך עונת האוסקרים הם עניין שכיח, ועל אף שבמירוץ של השנה ראינו מעט מהם, זה בהחלט מריח כמו אחד. באולפני פרמאונט בחרו שלא להגיב, כמו גם סקורסזה ודיקפריו עצמו.