רגע לפני סוף אוקטובר צץ טיזר חדש ל"ליגת הצדק". הוא לא חידש הרבה בנוגע לעלילה, לשחקנים או לספקטקל הצפויים, ומנגד הייתה לו אג'נדה ברורה: הוא בא להצחיק. אנחנו רואים את עזרא מילר (הפלאש) מול בן אפלק (באטמן), והם מנהלים דיאלוג שאפשר בקלות לזהות בו את הכתיבה הכל כך אופיינית של ג'וס ווידון, מי שהנחיל ל"הנוקמים" של המתחרה מארוול את הטון המשועשע-תמידית שלהם. "מעולם לא השתתפתי בקרב", מודה הפלאש ביציאה נוירוטית-ווידונית קלאסית שהייתה יכולה לצאת בקלות מפיו של ספיידרמן. "אני רגיל פשוט לדחוף כמה אנשים ולברוח".


אז למה עובדים כל כך קשה בדי.סי כדי להבהיר לנו ש"ליגת הצדק" עומד להיות מצחיק? יש לזה לפחות שלוש סיבות טובות. הראשונה היא התלונה הקבועה והעומדת של הצופים נגד הכבדות והחשיבות העצמית שאופייניות לסרטים האחרונים של די.סי. כריסטופר נולאן הלך על סרטי "באטמן" אפלים אך מאוזנים, ונראה שאחריו - בעיקר ב"איש הפלדה" ו"באטמן נגד סופרמן" - מישהו החליט לוותר על הקטע של "אך מאוזנים". הלקח מהסרטים המנופחים האלה נלמד לכאורה כבר ב"יחידת המתאבדים", אבל בצורה הכי עקומה שאפשר: די.סי הפיקה עוד סרט אפל, נבהלה מעצמה והלכה לצלם השלמות מצחיקות. התוצאה הייתה פיאסקו מוחלט - סרט לא מצחיק בעליל עם בדיחות מודבקות (ומאוד, מאוד, מאוד לא מצחיקות) במקומות לא קשורים.

והנה אנחנו מגיעים לסיבה השנייה: "וונדר וומן" היה מצחיק, והוא היה להיט קופתי וביקורתי. אפילו די.סי עם ההיסטוריה הבעייתית שלה יודעת לעשות אחד ועוד אחד, והנה היא מאותתת לנו ש"ליגת הצדק" יהיה המשך ישיר של "וונדר וומן", ולא חלילה של "באטמן נגד סופרמן". לראיה, אחד השוטים הבולטים בטיזר החדש הוא של גל גדות, מחויכת כאילו הרגע סיפרו לה כמה הולכים לשלם לה על "וונדר וומן 2".

הסיבה השלישית לצורך הדחוף של די.סי למכור לנו את הצחוקים של "ליגת הצדק" היא כמובן "תור: ראגנארוק", שצופים ומבקרים רבים (כולל הח"מ) מגדירים כסרט המצחיק ביותר ביקום הקולנועי של מארוול. "תור" החדש כבר עושה ארגזים של כסף, אז ברור שלמתחרה הישירה יש אינטרס להבהיר שגם לה יש מוג'ו קומי משלה. האם האווירה הדחקאית הזאת תתקיים גם בסרט או רק בקידומים? עם תסריטאי כמו ג'וס ווידון ומאידך במאי כמו זאק סניידר, לכו תדעו. או לכו תראו: "ליגת הצדק" ינחת כאן ממש בעוד שבועיים (16 בנובמבר) ולנו תהיה הזדמנות לגלות בעצמנו ועל הדרך להתמוגג שוב מגל גדות על מסך ענק. 

mako תרבות בפייסבוק