מסתבר שוויכוחים, החרמות והתערבות של פוליטיקאים בעולם הקולנוע אינם בלעדיים רק לצד הישראלי של הסכסוך. כחלק מפסטיבל "ימים של קולנוע" שהתקיים בימים האחרונים במספר ערים בגדה המערבית, הסרט הלבנוני "תיק מספר 23" היה אמור להיות מוקרן אמש ברמאללה. בעקבות לחץ של קבוצות אקטיביזם ותומכי החרם על ישראל, עיריית רמאללה ביטלה את ההקרנה "משיקולי בטיחות".

"תיק מספר 23" שנקרא באנגלית “The Insult”, של הבמאי זיאד דווירי, נבחר לייצג את לבנון בטקס פרסי האוסקר. הסרט עוסק בעימות בין פליט פלסטיני לבין נוצרי לבנוני, אך לא עלילתו היא שגרמה למחאה ולביטול, אלא דווקא סרטו הקודם של הבמאי, "המתקפה". הסרט משנת 2012 עוסק במנתח פלסטיני ב-1948, שאשתו מבצעת פיגוע התאבדות, וצולם בחלקו בישראל. "המתקפה" הוחרם בלבנון בשל טענות על תמיכה בנורמליזציה של ישראל, בשל העובדה שצולם בארץ. דווירי אף נעצר לתשאול כשהגיע ללבנון בחודש שעבר, אך כל זה לא מנע מהלבנונים לבחור בסרטו החדש כנציגם באוסקר.

קבוצות המחאה שדרשו את ביטול ההקרנה לא באו בטענות לסרטו החדש של דווירי, אך חזרו ואמרו כי העובדה שצילם בישראל את סרטו הקודם, ולא התנצל על כך מעולם, מהווה תמיכה בנורמליזציה של ישראל, שמהווה לטענתם חיזוק לתעמולה הציונית. ביטול ההקרנה, שנעשה כאמור מטעמי בטיחות ושמירה על "שלום הציבור", עוררה ביקורת גם בקרב תומכי BDS, שטענו כי מדובר בפגיעה לא מוצדקת בחופש הביטוי. תומכים אחרים בחרם על ישראל עודדו את המהלך, למרות שהסרט הנוכחי לא עורר התנגדות, הקרנתו בפסטיבל סרטים פלסטיני נתפסה בעיני רבים כדרך ל"להלבנת" הבמאי בעולם הערבי, למרות שמעולם לא חזר בו מהחלטתו לצלם בישראל. דווירי עצמו טרם הגיב להחלטה.