כל סרטי דיסני/פיקסאר מחוברים

לתיאוריית העל הזו יש אסכולות שונות ומגוונות - אלה שמאמינים שכל הסרטים מחוברים, אלה שמכניסים פנימה רק סרטים עם "הוכחה" (כלומר רפרנס לסרט אחר) ואלה שלא באמת מאמינים אבל בנו מערכת חברתית שלמה סביב דמויות מסרטים שונים בשביל הכיף. הבלוגר הזה, למשל, מתעקש על לפחות 30 סרטים שמתרחשים באותו היקום עם טיעונים משכנעים כמו "סקאר מופיע לשנייה ב'הרקולס' אז זה בטח אומר שיוונים צדו אותו בסוואנה" או "הצב מ'אליס בארץ הפלאות' יכול לנוע בין מימדים דרך מחילת הארנב".

למה זה הגיוני: בסרטים של דיסני אכן יש הרבה קריצות לסרטים אחרים.

למה לא: החברה קיימת יותר מדי זמן ומתפזרת בין יותר מדי יוצרים, עולמות ורעיונות וכי 'איסטר אג' הוא לא בדיוק ראיה קבילה. כן, אוקיי, בל מופיעה לשנייה ב"גיבן מנוטרדאם". זה פאקינג סרט. שמישהו המציא. זאת לא "הוכחה", זה גאג של אנימטורים משועממים.

 

"לשבור את הקרח", "פלונטר", "בת הים הקטנה" ו"טרזן" מחוברים

התיאוריה ששיגעה את האינטרנט וגרמה לאינספור אתרים להבטיח לנו שהיא הולכת להפיל לנו את הלסת, לפוצץ לנו את המוח ושאר קליקבייטים. זה הולך ככה: רפונזל הגיעה להכתרה של אלזה, מה שאומר ששני הסרטים מתרחשים באותה התקופה. שלוש שנים קודם, ההורים של אנה ואלזה הפליגו בספינה מארנדל לממלכת קורונה כדי להגיע לחתונה של רפונזל, אבל טבעו בדרך. חלק הגדילו לעשות וטענו שרפונזל ואלזה הן קרובות משפחה ושרק הבנות הבלונדיניות במשפחה נולדות עם כוחות קסם, שזה לא הגיוני (גם) בגלל שרפונזל לא באמת בלונדינית וכוחות הקסם שלה הם ירושה מפרח קסום, לא גנטיקה. שנים אחר כך, בדנמרק, אריאל עוברת בשיטוטיה בין הספינות הטרופות גם ליד הספינה הטבועה של מלך ומלכת ארנדל. במאי "לשבור את הקרח", כריס בק, הוסיף לקלחת גם את "טרזן" כשאמר שהמלך והמלכה לא מתו על הספינה אלא הגיעו בשלום לחוף ובנו בית חדש. זאת ועוד, נולד להם בן על הספינה, שנותר לבדו בג'ונגל כשנמר טרף את שניהם. מה? טרזן הוא האח האובד של אנה ואלזה?!

למה זה הגיוני: רפונזל באמת מופיעה ב"לשבור את הקרח". זה גם חיבור הגיוני יחסית כי שני הסרטים יצאו בהפרש קטן זה מזה ובימים שבהם המושג "יקום קולנועי" הוא טרנד רותח. 

למה לא: א. העיצובים ב"פלונטר" מבוססים על תלבושות מהמאה ה-16 בעוד "לשבור את הקרח" על תלבושות מתחילת המאה ה-19, כך שהתמוטטות העצבים של אלזה הגיעה 250-300 שנה אחרי הסיפור עם רפונזל והשיער הקסום; ב. כל הקטע עם "טרזן" מטומטם מכדי לנסות להסביר, אז רק אגיד שה"אישור" של הבמאי כולל גם תוספת לגבי פינגווינים גולשים בחוף שאליו הגיעו המלך והמלכה. הוא לא אישר את התאוריה, הוא צחק עליה ופשוט חיבר שלושה סרטי אנימציה בבימויו - "לשבור את הקרח", "טרזן" ו"תפוס ת'גלים".

 

קפטן הוק הרג את אמא של אריאל

תמונה שמשווה בין אריאל לבין בת ים ג'ינג'ית שמופיעה לרגע בסרט "פיטר פן" הובילה לדיון באתר הפורומים "רדיט", בו הועלתה התיאוריה שהשתיים הן קרובות משפחה. "אם בת הים הזו הייתה בגיל של אריאל, 16, בשנת 1953, היא הייתה יכולה להיות בת 36 ב-1973, השנה שבאה אריאל צריכה להיוולד כדי להיות בת 16 ב-1989", הכריז גולש עם יכולת מתמטית מרשימה. החיזוק המשמעותי ביותר לתיאוריה מופיע בהמשכון שהופץ ישירות ל-DVD, "בת הים הקטנה 3: סיפורה של אריאל", בו אנו פוגשים לראשונה את אמא של בת הים הקטנה, אתינה, ומגלים שהיא נהרגה בהתנגשות עם ספינת פיראטים. איפה עוד יש פיראטים? בארץ לעולם לא!

למה זה הגיוני: לשתיהן יש זנב, שיער ג'ינג'י וצדפות על החזה.

למה לא: "בת הים הקטנה" מתרחש שנים קודם ובמקום אחר לגמרי. דיסני כנראה פשוט העתיקו את העיצוב מעצמם. כמו כן, אריאל הייתה אמורה להיות בלונדינית, אבל דיסני לא רצו שהיא תהיה דומה מדי לבת הים מ"ספלאש".

 

 

גותל מ"פלונטר" היא המלכה המרושעת מ"שלגיה"

על פי התיאוריה הזו, המלכה המרושעת לא נהרגה בסוף הסרט, אלא מצאה פרח קסום שאיפשר לה להישאר צעירה במשך שנים, עד שמלכת קורונה חלתה ונזקקה לכוחות הריפוי של הפרח. אז היא חטפה את הנסיכה התינוקת, שנולדה עם שיער בעל כוח מקביל לזה של הפרח. זה בסדר, גם ב"פלונטר" עצמו זה לא היה מאוד משכנע. בנוסף, לשתיהן יש פגיון בקופסה, כידוע פריט נדיר כמעט כמו פרח קסום.

למה זה הגיוני: לשתיהן יש שיער שחור ואובססיה לנעורים. הגיל של גותל לא ידוע כך שהפרשי השנים הם לא בעיה, מה גם ששני הסיפורים מתרחשים בממלכות שנוצרו בהשראת גרמניה פחות או יותר באותה התקופה.

למה לא: אפשר להתווכח לגבי המראה (למרות הדימיון בפנים, אחת מתולתלת והשנייה לא), אבל האופי שונה לחלוטין. אחת קשוחה ומלכותית, השנייה עוקצנית, קלילה, פלרטטנית ומסתבכת במזימות שהיו גורמות למלכה הרעה לצחוק בקול רם. ומה קרה ליכולת שלה ליצור שיקויים כדי להחליף צורות?

 

כל סרטי פיקסאר מחוברים + הילדה מ"מפלצות בע"מ" היא המכשפה מ"אמיצה"

התיאוריה שמחברת בין סרטי פיקסאר מטרידה ומופרכת הרבה יותר מזו שמחברת את סרטי דיסני. "אמיצה" הוא הראשון בטיימליין - אחרי שמרידה הנסיכה הסקוטית מגלה שישנו קסם בעולם, הוא מתפשט ומוביל שנים אחר כך ללידתם של אנשים עם יכולות מיוחדות - גיבורי העל ("משפחת סופר על"). הצעצועים של "צעצוע של סיפור" יכולים לזוז, לדבר ולחשוב בעקבות הטכנולוגיה של הנבל סינדרום מ"סופר על" והדגים מ"מוצאים את נמו" חכמים ואנושיים כל כך כי בני האדם מזהמים את האוקיינוס ועושים עליהם ניסויים. כמה שנים אחר כך גם עכברים מתחילים לגלות תכונות אנושיות ("רטטוי"). ב-2010 הצעצועים מתחילים למאוס בשלטון האנושות וקארל ואלי מ"למעלה" מבינים את זה וכותבים לאנדי גלוית אזהרה - היפטר מהצעצועים לפני שיהיה מאוחר מדי! 

מאה שנה אחר כך, בעקבות מלחמה בין בני האדם והחיות (?) שנוצחה בעזרת חפצים ומכונות עם תודעה (?!), חפצים דוממים ומכונות השתלטו על העולם והמין השולט הוא מכוניות (?!?). עוד 700-800 שנה אחר כך, ב"וול-אי", מתברר שבני האדם נטשו את כדור הארץ בעקבות הזיהום הסביבתי החמור שגרמו. רגע, מה? אז המכונות לא השתלטו על העולם? אחרי כל זה מגיע "באג לייף" בעולם המתחדש שבו הנמלים חיות יותר זמן מבעבר ויש גם איזה עניין עם מפלצות שנוצרו כתוצאה מהזיהום. זאת ועוד - הילדה החמודה מ"מפלצות בע"מ", שנולדה מתישהו בין שנת 4500 ל-5000, החליטה שהיא חייבת לברר מה קרה לסאלי המפלצת החביבה וכדי לעשות זאת למדה לנסוע בזמן וחזרה אל הקסם הראשוני ההוא, בסקוטלנד.

למה זה הגיוני: פחחח.

למה לא: אני אפילו לא אתחיל, יש לי עוד דברים לעשות היום.

 

 

ג'יין מ"טרזן" היא הנכדה של בל והנסיך

במחנה של ג'יין ואבא שלה ניתן למצוא סט תה שנראה כמו גברת תיון וצ'יפ. האם המשפחה של בל או של הבן/בת שלה עברה באיזשהו שלב מצרפת לאנגליה - אולי בעקבות המהפכה הצרפתית? האם היא ירשה מסבתא את המשיכה לגברים חייתיים ולשמלות צהובות?

למה זה הגיוני: שתיהן חכמות וחריגות חברתית עם שיער חום!

למה לא: כל הברונטיות החכמות הן קרובות משפחה? זה כמו שתגידו שכל הג'ינג'ים עם חוש ההומור הם צאצאים  של התאומים וויזלי.

 

 

ניק מ"זוטרופוליס" הוא צאצא לשושלת של "רובין הוד"

דיסני שוב מעתיקים עיצובים מעצמם, או שיש בזה משהו? התיאוריה הזו הוצגה לבמאים של "זוטרופוליס" והם לא ממש פסלו אותה, אז באינטרנט היו מי שרצו על זה והכריזו שניק הוא צאצא של מריאן ורובין בעוד ראש העיר הוא נכד של הנכד של הנכד של סימבה וגם ריצ'ארד לב הארי או משהו.

למה זה הגיוני: ניק ורובין נראים כמעט אותו דבר ולובשים ירוק ושניהם היו מיודדים עם ארנבים.

למה לא: נראה שהחברה החייתית-אנושית ב"זוטרופוליס" לא ממש מקבילה לשלנו בכל הנוגע להיסטוריה וגיאוגרפיה, בעוד "רובין הוד" מתרחש בזמן ומקום ספציפיים בהיסטוריה האנושית. מה גם שהחיות ב"מלך האריות" לא לובשות בגדים אז אם הבת של סימבה התחתנה עם ריצ'ארד לב הארי זה די מוזר.

 

 

אמא של אנדי מ"צעצוע של סיפור" הייתה הבעלים של ג'סי

זה דווקא רעיון קרוב למשכנע. ג'סי, בובת הבוקרת שוודי פוגש ב"צעצוע של סיפור 2", עודנה שבורת לב מהפרידה מהילדה אמילי, הבעלים שלה שהתבגרה ועברה להתעניין בדיסקו ולקים במקום בסוסים ובמערב הפרוע. אולי אמא של אנדי, ששמה הפרטי לא מצוין בשום שלב בסדרה, היא אותה הילדה, ולכן היא אירגנה לבן שלה צעצוע ישן כמו וודי והדביקה אותו באובססיית המערב הפרוע?

למה זה הגיוני: לאנדי יש כובע דומה מאוד לזה של ג'סי וגם לאמילי היה כובע כזה ממש.

למה לא: מילא להגיד שלאמא של אנדי היה צעצוע כזה, אבל בדיוק הצעצוע המסוים הזה שוודי פוגש שנים אחר כך?! זה צירוף מקרים די פסיכי.

 

אריאל והרקולס הם בני דודים

במיתולוגיה היוונית, טריטון הוא בנו של פוסידון, אל הים והאוקיינוסים. פוסידון הוא אחיו של זאוס, מלך האלים ואבא של הרקולס.

למה זה הגיוני: מובן מאליו שהמלך טריטון מ"בת הים הקטנה" נוצר בהשראת טריטון המיתולוגי, עם הקלשון והחצוצרה-קונכייה והזקן והכל.

למה לא: אם טריטון הזה הוא אל הים, למה הוא מסתפק בתואר מעפן כמו "מלך"? אולי טריטון הוא פשוט שם מקובל לבני ים, על שמו של גיבור של מיתולוגיה עתיקה, כמו משה או יוסף אצל ישראלים?

  


הכפר של בל תקוע בלולאת זמן

הרימייק של "היפה והחיה" פתר כמה חורי עלילה של הסרט המקורי, למשל - למה בכפר הסמוך לא מודעים לקיומו של הנסיך והטירה שלו? בסרט החדש הקללה הורחבה גם לכפר הסמוך, שבעקבותיו כל תושבי הכפר שכחו לגמרי מהטירה וכל האנשים שחיים בה. אבל זה מעלה תהייה חדשה: אם הקללה עוצרת הזדקנות, כל האנשים בכפר פשוט מזדקנים בעוד יקיריהם נשארים באותו הגיל. ב"באזזפיד" חשבו על תשובה אפשרית - אולי השיכחה מגיעה יחד עם לולאת זמן סטייל "לקום אתמול בבוקר", שגורמת לכך שכל יום בכפר הוא "אותו הדבר", כפי שאומרת בל בשיר הפתיחה. על בל ומוריס הקללה לא תקפה כיוון שהם עברו לכפר אחרי שהקללה הוטלה.

למה זה הגיוני: כי החוקים די שרירותיים בכל הנוגע לקסם, אין סיבה שדווקא זה לא יקרה.

למה לא: בל ואביה כנראה גרים בכפר כבר הרבה שנים, כי הם עזבו את פריז כשבל הייתה תינוקת. באמת יכול להיות שהקללה בתוקף כל כך הרבה זמן? ושכל הזמן הזה הם לא שמים לב שחוץ מהם אף אחד לא מזדקן? למה לא פשוט להניח שלא עברו יותר מארבע-חמש שנים? 

 

"אלאדין" מתרחש בעתיד ולא בעבר

תיאוריה ותיקה יחסית, על פיה הרפרנסים לתרבות הפופולרית שהג'יני מספק לאורך הסרט מעידה על כך שהסרט מתרחש בעתיד פוסט אפוקליפטי, שעשה רגרסיה של כמה מאות שנים אחורה. הג'יני פשוט זוכר את המאה ה-20.

למה זה הגיוני: "הווסט הזה הוא כל כך המאה השלישית", רפרנסים לפינוקיו, גופי והאחים מארקס, חיקויים של ג'ק ניקולוסון וארנולד שוורצנגר, תחתוני בוקסר עם לבבות, בובה בארמון של הסולטן שנראית כמו החיה. מישהו אפילו הגזים ואמר שהשטיח הוא תוצר טכנולוגי של המאה ה-20 או ה-21 ולא קסם.

למה לא: על פוסט מודרניזם שמעתם? ובעצם, למה שהג'יני לא יהיה מסוגל לנוע בזמן או לראות את העתיד עם כל הכוחות המופלאים שלו?

 


קארל מ"למעלה" מת בתחילת הסרט

זה המיתוס על סנופקין במחנה ההשמדה All Over Again. על פי התיאוריה הזו, רק תחילת הסרט התרחשה באמת, אבל לילה לפני שהוא נשלח לבית האבות, קארל לא חיבר את הבית לבלונים אלא מת בשנתו, או סתם חלם את כל זה בהקיץ כדי להתמודד עם החיים הקשים כפנסיונר.

למה זה הגיוני: כי העלילה של "למעלה" היא פנטזיה בלתי סבירה מאוד.

למה לא: אין לזה שום רמז בסרט, פלוס אף אחד מעולם לא חלם חלום כל כך עקבי והגיוני. אם זה היה חלום, קארל היה מבין באמצע הטיול שהוא בעצם בקניון, אבל הקניון נראה כמו המרפסת בבית של סבתא ואז פתאום רוברט רדפורד נכנס להגיד לו שצריך להתעורר.

 

 

הנבלים האמיתיים של "לשבור את הקרח" הם הטרולים

ב-"Cracked" התפרסמה תיאוריה מעניינת ואפלה למדי על "לשבור את הקרח" (ספוילרים לפניכם): הנס הנסיך הבוגדני הוא רק כלי משחק בידיהם של הטרולים כדי לגרום לאנה וכריסטוף להתחתן וכך להביא את בן האדם היחיד שהם מחבבים אל כס המלכות. איך יודעים שהם רעים? הם חותרים תחת אחד הערכים הכי נפוצים של סרטי דיסני - אהבה ממבט ראשון!

למה זה הגיוני: הטרולים הם בעלי כוחות קסם ויכולים למחוק זיכרונות ולהשפיע על רגשות, הנס חותר כל הזמן תחת הפעולות של עצמו, הטרולים מתארים את האירוסין של אנה והנס כ"הסכם גמיש".

למה לא: אם הטרולים רוצים להרוג את אלזה, שפשוט יגידו לה שהיא מסוכנת לכולם כי הם קראו על זה איזו נבואה והיא תלך לבכות בארמון הקרח שלה לנצח.