אתמול (ב') הוכרזו המועמדים לפרסי גלובוס הזהב בקולנוע ובטלוויזיה ומעבר לשמחה הגדולה עבור אלה שעברו את הסלקציה, היו גם לא מעט כאלה שתהו לגבי הבחירות של איגוד העיתונאים הזרים בהוליווד. לא, אנחנו לא מדברים על הייצוג הישראלי שכבר לא יקרה השנה (סורי, גל), אלא על סרטים כמו "תברח" שלא קיבלו מועמדות לפרס הסרט הטוב (אלא רק לסרט הקומי הטוב ביותר ולפרס השחקן, דניאל קאלויה) וסדרות כמו "טרנספרנט" ו"בנות" שלא הועמדו לפרס הסדרה הקומית.

אך למרבה ההפתעה, המועמדות שממש בילבלה את האנשים בבית הייתה כנראה זו של "בייבי בוס" לסרט האנימציה הטוב ביותר. כלומר, אוקיי, זה סרט חמוד, ומקסים והכל, אבל מועמדות ל"גלובוס הזהב"? בטקס שבו מועמדים סרטים כמו "קרא לי בשמך" ודאנקרק", או שחקנים כמו מריל סטריפ (בעלת השיא על מועמדויות לגלובוס הזהב - 31, אגב), וויליאם דפו, דניאל דיי לואיס וג'ודי דנץ'?

מי שעוד נתפסו לא מוכנים הם צופים רבים, שתגובותיהם נעו בין הלם קשה לפרגון מוחלט. "אני בשוק טוטאלי, 'בייבי בוס' קיבל מועמדות לסרט האנימציה הטוב בגלובוס הזהב", כתב אחד בעוד אחר הודיע שצריך ליהנות מהמילים "המועמד לפרס גלובוס הזהב - 'בייבי בוס'" כמו מיין בורדו שמור היטב.




מבקר הסרטים מתיו פסאנטינו הודיע שהוא רוצה שיציינו את המועמדות על המצבה שלו כשימות, ודניאל טריינור הגדיל לעשות ואמר ש"2017 תזכר בזכות הרבה דברים, אך יותר מכל, אני מקווה שהיא תזכר בתור השנה שבה הרווחנו את המשפט 'המועמד לגלובוס הזהב - בייבי בוס'".



אחרים התייחסו לעובדה שקיבל מועמדות בזמן שסרטים אחרים זכו להתעלמות מוחלטת. "כשבייבי בוס קיבל התייחסות מגלובוס הזהב ו'בייבי דרייבר' לא - אמנות אמיתית מנצחת". אחרים שאלו היכן לעזאזל "אימוג'י: הסרט" או "סרט לגו באטמן" ו"קפטן תחתונים: הסרט". לא רוצים לסכסך, אבל אנחנו איתם בזה (לפחות בחלק של "סרט לגו באטמן". סורי נוט סורי).




mako תרבות בפייסבוק