אין תמונה
גבירותי ורבותי, מהפך?
איזה מרוץ מטורף מסתמן לאוסקר 2013. בכל פעם שמומחי הקולנוע ברחבי העולם חושבים שזיהו את המנצח הגדול מגיעה הפתעה אחרת שטורפת את הקלפים. מאירועי הפרקים הקודמים: בן אפלק הושאר מחוץ לרשימת המועמדים לפרס הבמאי בטקס במה שנתפס כחיסול סיכוייו של "ארגו" לזכות בפרס הסרט (רק ארבעה סרטים ב-84 שנות אוסקר זכו בפרס מבלי שהבמאי שיצר אותם זכה גם כן). "לינקולן" של סטיבן ספילברג סומן כפייבוריט הבלעדי שצפוי לשייט בקלילות עד קו הסיום.

אלא שאז הגיע הזכייה הכפולה של ארגו בגלובוס הזהב והבוקר זכייה נוספת בפרס גילדת המפיקים היוקרתית (בשניהם גבר הסרט על "לינקולן"). בניגוד לתא העיתונאים הזרים שהצביע לסרטים בגלובוס הזהב, חברי הגילדות בארצות הברית הם גם חברי האקדמיה ובחירותיהם מהוות אינדיקציה טובה למה שצפוי לקרות בסוף פברואר. 75% מהזוכים בפרס גילדת המפיקים זכו עד כה גם בפרס הסרט הטוב ביותר, האם זה אומר ש-2013 צפויה להיות שנה נדירה במיוחד?

"אני כל כך מופתע, אפילו לא חשבתי שאצטרך לקום כדי לדבר כאן", סיפר אפלק כשקיבל את הפרס, לצד שותפיו להפקה, ג'ורג' קלוני וגרנט הסלוב. ג'יי.ג'יי.אברמס, שרק שעות ספורות קודם לכן אישר את מינוי לבמאי של הסרט החדש בסדרת "מלחמת הכוכבים", עלה לבמה כדי לקבל פרס מיוחד מטעם הגילדה. "סתם עוד יום שגרתי", הפטיר היוצר הממושקף לקול צחוק הקהל.

הומלנד גלובוס הזהב 2013
עוד אחד לאוסף. כוכבי הומלנד
בקטגוריית הטלוויזיה ממשיכה "הומלנד" לגרוף כל פרס שנקרה בדרכה. אחרי הזכיות ב"אמי" וב"גלובס הזהב" זכתה הסדרה המבוססת על "חטופים" הישראלית גם בפרס על ההפקה הטובה ביותר. בדרך השאירה "הומלנד" מאחוריה שוב ענקי מסך כמו "משחקי הכס", "מד מן"  ו"שובר שורות". בקטגוריית הדוקו נרשמה אכזבה לתקוות האוסקר של "שומרי הסף", שראה את הפייבוריט הגדול, "מחפשים את שוגרמן", מקבל את הפרס.

רשימת הזוכים המלאה:

הסרט הטוב ביותר: "ארגו"

סרט האנימציה הטוב ביותר: "ראלף ההורס"

סרט הטלוויזיה הטוב ביותר: "Game Change"

הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר: "מחפשים את שוגרמן"

סדרת הדרמה הטובה ביותר: "הומלנד"

סדרת הקומדיה הטובה ביותר: "משפחה מודרנית"

בואו לעמוד הפייסבוק שלנו!