הסופ"ש הלפני אחרון של קיץ 2014 בקופות חיזק את שתי המסקנות המרכזיות שעמדו במרכזו. מצד אחד מדובר ככל הנראה במקבץ הכי גדול של כישלונות מהדהדים בתקופה כל כך קצרה שראינו בשנים האחרונות. לאחרונה שבהם קוראים "עיר החטאים 2", מנגד, כל הנפילות האלה רק מגבירות את ההצלחה המסחררת של "שומרי הגלקסיה" שייזכר כאחד הסרטים החשובים של השנה.

אחרי שבועיים שבהם הביטו על "צבי הנינג'ה" של מייקל ביי מלמטה, ראו השומרים את המוטנטים של מייקל ביי מאבדים 40 אחוז מהכנסות השבוע שעבר, בדרך לסופ"ש של 16.8 מיליון וירידה למקום השני. גרוט, סטאר לורד וגמורה, מנגד, שמרו על עצמם חזק בתודעה והצליחו לטפס חזרה למקום הראשון עם 17.6 מיליון דולר. המהפך הזה לא נגמר בניצחון נקודתי. 251 מיליון הדולר שנצברו עד כה בקופה של השומרים הפכו אותם לסרט הרווחי של הקיץ, ובשבוע שעבר הם יעברו את "קפטן אמריקה: חייל החורף" ויהפכו לסרט הרווחי של השנה.

בצד השני של ההצלחה הזאת עומד הסיקוול של רוברט רודריגז. 70 מיליון דולר שפכו הארווי ויינשטיין ואולפני "Dimension" על "עיר החטאים 2" וכל מה שקיבלו חזרה היו 6.7 מיליון דולר ומקום שמיני בטבלת שוברי הקופות. גם "אם אשאר" בכיכובה של קלואי מורץ, עוד סרט שמבוסס על ספר נעורים מצליח, אכזב בקופות. במקרה הזה 16 מיליון הדולר בסופ"ש הראשון אמנם מכסים את ההוצאות, אבל רחוקים מלהפוך אותו להימור מוצלח של אולפני וורנר.

החדשות הרעות הן שעונת הסתיו המשמימה עומדת בפתח ואיתה לא יגיעו בשורות יוצאות דופן לבית הקולנוע ברחבי העולם. אוקטובר, לעומת זאת, מלא בשמות מבטיחים שיוכלו לשטוף את תחושת החמיצות שהותירה העונה החמה.