בשבוע מאז יצא "ליגת הצדק" לאקרנים, לא מעט אנליסטים, מבקרים ובכירים בתעשייה ניסו לנתח את הצלחת (או יותר נכון "נפילת") הסרט הענק של די.סי וקבוצת גיבורי העל שלהם. אחרי שסיכמו את הרווחים מסוף השבוע הפותח שלו ובו הכניס "רק" כ-93.8 מיליון דולר בארה"ב (במקום 100-120 מיליון דולר שצפו לו), הבינו כל המעורבים כי מדובר בפלופ יחסי לשוק גיבורי העל והחלו כבר להסתכל קדימה - על ההפסדים.

אנחנו יודעים, זה השלב שבו תגידו שאנחנו סתם מתאכזרים לדי.סי וש-93 מיליון דולר זה סכום אסטרונומי, ואתם צודקים (לפחות לגבי החלק האחרון), רק שאפילו קודמיו שנחשבו למאכזבים במיוחד - "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" ו"יחידת המתאבדים" - הכניסו 166 ו-133 מיליון דולר בהתאמה בסוף השבוע הפותח שלהם.

כעת, מגזין "פורבס" טוען כי ביחס לכמות ההוצאות והתקציב שהושקע הסרט - כ-300 מיליון דולר על הפקתו ועוד כ-150 מיליון דולר על קמפיין הפרסום, וגם אחרי עיגול מספרים וצמצומים - אולפני האחים וורנר עשויים להפסיד בין 50 ל-100 מיליון דולר. לא נעים בכלל. 

מי שמביא את הנתונים הוא רוב קיין, בכיר לשעבר באולפנים וכיום מפיק ויועץ פיננסי בתחום הקולנוע. בהתבסס על תחזיות, הוא מאמין כי הסרט יגיע להכנסות בסך 635 מיליון דולר ברחבי העולם, מה שיהפוך אותו רשמית לסרט הכי פחות רווחי ביקום הקולנועי המורחב של די.סי. 

אפשר רק לנחש שבמידה וזה אכן יקרה - תהיה השפעה עצומה על סרטי ההמשך העתידים לצאת, ביניהם אלה של אקהוומן, הפלאש ואולי אף סרט ההמשך של וונדר וומן - שנעשה בתקציב נמוך במיוחד של 149 מיליון דולר והפך ללהיט ענק עם כ-822 מיליון דולר הכנסות בינלאומיות.

mako תרבות בפייסבוק