אומייגד, כבר צפיתם ב"שומרי הגלקסיה"? ראיתם את התחפושת החדשה של גל גדות כוונדר וומן מתוך "באטמן נגד סופרמן"? ומה עם הפוסטר של "הנוקמים 2"? מבול הדיווחים על סרטי גיבורי על ששטף את הרשת השבוע בעקבות קומיק קון הכניס חובבי קומיקס ברחבי העולם לאקסטזה - וזו רק ההתחלה: בקרוב נראה על המסכים גרסאות קולנועיות גם ל"ביג הירו 6", "אנט-מן" ו"דוקטור סטריינג'", ושמועות על סרטים נוספים – כמו "דדפול" עם ראיין ריינולדס - ממשיכות לזרום. אבל לצד כל גיבורי העל הוותיקים והחדשים שיככבו באקרנים בשנה הקרובה, ישנן עדיין כמה דמויות שראויות לא פחות לעבור מדפי החוברות למסך הגדול. 

קפטן מארוול (צילום: Marvel / Wikipedia / FuriousFreddy)
שלום, הגעתם למחלקת כלי בית, במה אפשר לעזור? | צילום: Marvel / Wikipedia / FuriousFreddy
קפטן מארוול

למרות שמו, קפטן מארוול המקורי דווקא לא החל את דרכו ב"מארוול" אלא ב"פאוסט קומיקס", אבל אחרי שב-DC טענו שמדובר בחיקוי לסופרמן, "פאוסט" זנחו אותו ב-1953 עד שחזר לחוברות הקומיקס של DC בשנות השבעים. הסיפור מאחורי קפטן מארוול הוא לא שגרתי: מי שנחשב לבן האנוש החזק ביותר בעולם היה למעשה ילד קטן בשם בילי, שזכה בכוחותיו אחרי מפגש עם מכשף בשם "שאזאם". אחרי המפגש, כל מה שבילי היה צריך לעשות כדי להפוך לקפטן מארוול הוא להגות את השם הזה, שהפך ברבות השנים גם לכינוי שלו. לקפטן מארוול יש כוחות שהוענקו לו על ידי שישה גיבורים מיתולוגיים – כוחו של הרקולס, חוכמתו של שלמה המלך, עוצמתו של זאוס, אומץ לבו של אכילס, כוח הסיבולת של אטלס והמהירות של מרקורי. עד כה, מארוול/שאזאם הופיע בעיקר בסדרות וסרטי אנימציה למסך הקטן, אבל מכיוון שהוא שייך ליקום של סופרמן ובאטמן – אין מניעה שנראה אותו מתארח בסרט הבא שלהם.

צ'אנינג טאטום
איי דונט דו גלימות
ליהוק אפשרי: במקור, קפטן מארוול היה מבוסס על פרד מקמורי וקרי גרנט. בימינו היינו שמחים לראות את השרירים של צ'אנינג טייטום בחליפה האדומה הזו.

מיס מארוול (צילום: Marvel / Wikipedia / Asgardian)
עוד מישהו רוצה לשרוק? | צילום: Marvel / Wikipedia / Asgardian
מיס מארוול

קרול דנברס היא סרן בחיל האוויר האמריקני שמצטרפת לנאס"א ומקבלת כוחות על, כשהגנים שלה מתערבבים בגנים של גזע חייזרי בשם הקרי. היא הופכת למיס מארוול, אחת הדמויות הראשיות ביקום של "מארוול", והרפתקאותיה נשזרו באלה של גיבורי על מוכרים כמו ספיידרמן, חבורת אקס מן, שומרי הגלקסיה והאוונג'רס. למרות זאת, לא תראו אותה מופיעה באף אחד מהסרטים שמתרחשים בעולמות הללו – וחבל. עם כל הכבוד לסקרלט ג'והנסון וג'ניפר לורנס, אנחנו בהחלט זקוקים לעוד כמה דמויות נשיות חזקות בקולנוע.

אמילי בלאנט בשחור (צילום: Stuart Wilson, GettyImages IL)
זה מיס בלאנט בשבילכם | צילום: Stuart Wilson, GettyImages IL
ליהוק אפשרי: את גברת מארוול הבלונדינית יכולות לגלם אמילי בלאנט או קלייר דיינס, ואם היא לא היתה "מתבזבזת" כבר כסוכנת שילד ב"קפטן אמריקה: חייל החורף", אמילי ואן דר קאמפ מ"נקמה" היתה יכולה להיות בחירה מצוינת. 

הפנתר השחור (צילום: Marvel / Wikipedia / Arimis)
בבית אני דווקא חתלתול | צילום: Marvel / Wikipedia / Arimis
הפנתר השחור

הבלאק פאנת'ר נחשב לגיבור העל השחור הראשון בעולם הקומיקס, ויש שמחשיבים אותו ה"באטמן של מארוול" בגלל שכוחותיו מגיעים למעשה מטכנולוגיה יקרה ומתקדמת, בדומה לזו שבה משתמשים ברוס וויין וטוני סטארק. הפנתר הוא מנהיגה של ממלכת ווקאנדה האפריקנית, שבעקבות התרסקות מטאור הוסתרה מהעולם והפכה למבודדת ומתקדמת מבחינה טכנולוגית. בקומיקס, הפנתר השחור לא רק הצטרף לנוקמים אלא גם נישא למוטאנטית סופה מהאקס-מן.

אין תמונה
סירייסלי? לא מספיק עבדות, עכשיו גם טייטס?
ליהוק אפשרי: אנחנו שמנו עין על צ'יווטל אג'יופור, הכוכב בן ה-37 של "12 שנים של עבדות". הוא אמנם צעיר בעשור מהאלי ברי, שמגלמת את סטורם בסרטי "אקס מן", אבל גם לה לא היינו נותנים יום מעל 35.

אקס-סטאטיק (צילום: Marvel / Wikipedia / Logan1138)
ההיפסטרים של הקומיקס | צילום: Marvel / Wikipedia / Logan1138
אקס-סטאטיק

דמיינו את האקס-מן, רק פחות חדורי רוח משימה, אידיאליסטיים וממורמרים ויותר רודפי פרסום, צעירים וקלי דעת – וקיבלתם את חבורת האקס-סטאטיק, קבוצת גיבורי על שגובשה על ידי אייל תקשורת תאב בצע כדי להפוך לסלבס-בן-לילה. בערך כמו כוכבי הריאליטי של ימינו, רק עם כוחות על כמו זיעה חומצתית, טלפורטציה, קריאת זיכרונות והחלפת צבעים. האקס-סטאטיק הם בעצם פרודיה חברתית על תרבות הפופ של ימינו, והם מתפקדים יותר כמו מגה-להקה עם אגואים ומעריצים נלהבים ופחות כמו גיבורי על שמוכנים להקריב את עצמם למען העולם.

אין תמונה
חבל עליכם, שלא נפעיל את כוח הסלפי
ליהוקים אפשריים: מתבקש לעשות כאן הפוך-על-הפוך וללהק לתפקידים הראשיים כוכבי ריאליטי וכוכבני אינסטנט כמו משפחת קרדשיאן, סנוקי, מיילי סיירוס וחברי "וואן דיירקשן". התקשורת תמוד על הליהוק הזה, אבל לא בטוח שחובבי קומיקס אמיתיים יעופו עליו.

מאדאם מיראז' (צילום:  Top Cow Productions)
אני והצל הולכים הרבה אחורה | צילום: Top Cow Productions
מאדאם מיראז'

בעולם של הוצאת הקומיקס "טופ קאו", כוחות על הם תוצאה של טכנולוגיה מתקדמת והנדסה גנטית. אחרי שגיבורי על רבים עשו בהם שימוש לרעה, כוחות על-אנושיים הוצאו מחוץ לחוק, הסופר-הירוז הפכו לפושעים בעוד שהפושעים ירדו למחתרת. מיראז', הגרסה הנשית לגיבור הספרות הזולה "הצל" (לא ההוא מהאריות, למען הסר ספק), משתמשת בכוחות על כמו ערפול תודעה, שינוי צורה וקסם כדי להילחם באויביה, וכל זאת במראה פאם פאטאל סקסי שלקוח מהפילם נואר.

קאט דנינגס מחשוף (צילום: Michael Buckner, GettyImages IL)
אבל רציתי להיות בלאק פאנת'ר! | צילום: Michael Buckner, GettyImages IL
ליהוק אפשרי: התפקיד הזה ללא ספק דורש ברונטית שופעת עם סקס אפיל כמו מייגן פוקס – אבל מישהי כמו קאט דאנינגס מ"מרוששות" ו"ת'ור" תוסיף לו גם ממד קומי נחוץ.

רובין (צילום: DC Comics / Wikipedia / J Greb)
נמאס מתפקידי משנה | צילום: DC Comics / Wikipedia / J Greb
רובין

טכנית, רובין הופיע כבר בשני סרטי קולנוע – ב"באטמן ורובין" גילם אותו כריס אודונל, וב"עלייתו של האביר האפל" הוא הפציע כטוויסט בסוף, בגילומו של ג'וזף גורדון לויט, אבל הגלגול הבא של באטמן כבן אפלק לא אמור לכלול אזכור של רובין, וגם לא הסרט הצפוי של "ליגת הצדק". לנו נראה שלילד הפלא שאומץ על ידי ברוס וויין והפך לגיבור על בעצמו מגיע סרט משלו, אפילו בלי העטלף המפורסם לצידו.  

אהרון פול (צילום: Jamie McCarthy, GettyImages IL)
פריקוול, ביץ' | צילום: Jamie McCarthy, GettyImages IL
ליהוק אפשרי: ג'סטין ביבר אמנם חשק בתפקיד ואפילו טען בצחוק שלוהק ל"באטמן נגד סופרמן", אבל אנחנו היינו שוקלים אולי את אהרון פול מ"שובר שורות" לתפקיד. אחרי הכל, יש לו ניסיון בעבודה עם סמכויות.

 

ד"ר הוריבל

אתם לא גיקים אמיתיים אם עדיין לא צפיתם ב-"Dr. Horrible's Sing-Along Blog", הסרט האינטרנטי של ג'וס ווידון (במאי "הנוקמים" ויוצר "באפי קוטלת הערפדים" ו"פיירפליי"). ווידון כתב וביים את המיוזיקל הייחודי הזה בזמן שביתת התסריטאים ב-2008 והעלה אותו במלואו לרשת, שם הוא צבר קהל מעריצים אדוק ובסופו של דבר גם הפך לקומיקס מודפס. ניל פטריק האריס מגלם את ד"ר הוריבל – האלטר-אגו של בילי, ממציא ביישן שחלומו הוא להתקבל לליגת הנבלים. בדרך הוא מתאהב בפני, פעילה למען איכות הסביבה שבכלל מאוהבת באויב המושבע והשחצן שלו, גיבור על בשם קפטן האמר (ניית'ן פיליון). ווידון כבר הבטיח סרט המשך, לא ברור באיזה פורמט, אבל ספק אם יש דבר שמעריציו ירצו יותר מאשר לשיר יחד עם הדמויות באולם קולנוע גדול.

ליהוק אפשרי: אנחנו אפילו לא מתכוונים לענות על זה.