פסטיבל הקולנוע היוקרתי ביותר בעולם ננעל הערב (שבת) בפעם ה-67 עם טקס הפרסים המסכם. אחרי שבועיים שבהם הוקרנו מאות סרטים ולא פחות מהם נרכשו בשוק הגדול שמתנהל מאחורי הקלעים, הגיע הזמן להכריז על הסרטים המצטיינים של הריביירה הצרפתית השנה. חבר השופטים של קאן כלל השנה את ניקולס ווינדינג רפן ("דרייב") וסופיה קופולה ("אבודים בטוקיו") כשאת הפאנל מובילה יושבת הראש, ג'יין צ'מפיון ("הפסנתר").

כמו כמעט תמיד בקאן, גם הפעם זהות הזוכה הגדול מפתיעה, בעיקר ביחס לשמות הבולטים שהגיעו לפסטיבל. דקל הזהב הוענק לסרט הטורקי "שנת חורף" של הבמאי נורי בילגה ג'יילן. העלילה מתארת את סיפורו של שחקן לשעבר שמנהל בית מלון קטן באנטליה ביחד עם אשתו ואחותו, עמן הוא מנהל מערכת יחסים הפכפכה במיוחד שמשפיעה על האורחים שמגיעים למקום. את בחירתם נימקו השופטים בכך ש"מדובר בקולנוען יוצא דופן, שהצליח להפתיע ולהלהיב אותנו עם סיפור שמתעמק בנבכי נפשו ומייצר חוויה סינמטית נפלאה".

זהו סרטו השמיני של ג'יילן כבמאי, כאשר לא פחות מחמישה מסרטיו התמודדו בעבר בפסטיבל. ב-2002 זכה סרטו "Uzak" בפרס בחירת השופטים, ב-2008 זכה בפרס הבמאי הטוב ביותר וב-2011 זכה שוב בפרס בחירת השופטים עבור הסרט "היו זמנים באנטליה".

שני הפרסים הגדולים האחרים של הפסטיבל הלכו אף הם לשלושה סרטים קטנים יחסית. פרס הגרנד פרי הוענק ל"The Wonders" האיטלקי שמתאר את סיפורן של ארבע אחיות בקיץ בלתי נשכח אחד. בסרט מככבת מוניקה בלוצ'י, שאף העניקה את הפרס לבמאית אליס רוהרווצ'ר. בפרס בחירת השופטים התחלקו השנה שני סרטים. הראשון הוא "מאמי" של קסבייה דולן הקנדי, המתאר את סיפורה של אם חד הורית שמגדלת לבדה את בנה האלים, ומוצאת נחמה בשכן חדש ומסתורי שנכנס לחייה. הסרט השני הוא "Goodbye to Languge" של הבמאי הצרפתי ז'אן לוק גודאר.

בפרס הבימוי זכה בנט מילר על אחד הסרטים המדוברים ביותר בפסטיבל השנה. "Foxcatcher" המתאר את סיפורו של המיליונר הסכיזופרן ג'ון דו פונט ופרשת הרצח שבה היה מעורב. הפסרט מצטרף למועמדות לאוסקר שהשיג מילר ב-2005 על "קפוטה". ב-2011 ביים גם את "מאניבול", שהיה מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר. את פרסי המשחק קטפו טימותי ספאל הבריטי על "מר טרנר", המתאר את סיפורו של הצייר הבריטי ג'יי. אמ. וו. טרנר וג'וליאן מור, שמככבת בסרטו של דיוויד קרוננברג, "מפה לכוכבים".

רשימת הזוכים המלאה:

דקל הזהב: "Winter Sleep", במאי: נורי בילג' סיילן

פרס הגרנד פרי: "The Wonders", במאי: אליס רוהרווצ'ר

פרס חבר השופטים: "Mommy", במאי: קסבייה דולן ו-"Goodbye to Language", במאי: ז'אן לוק גודאר

הבמאי הטוב ביותר: בנט מילר ("Foxcatcher")

התסריט הטוב ביותר: אנדריי זוויאגניצב ואולג נגין ("Leviathan")

השחקן הטוב ביותר: טימותי ספאל ("Mr Turner")

השחקנית הטובה ביותר: ג'וליאן מור ("Maps to the Stars")

הסרט הקצר: "Leidi", במאי: סימון מסה סטו

מצלמת הזהב (פרס סרט הביכורים): "Party Girl", במאים: מארי אמצ'וקלי-בארסק, קלייר בורגר וסמואל תייס