מותגי ענק הוליוודיים לא מתים באמת אף פעם, הם פשוט חוזרים למדף וממתינים לרגע שבו מישהו יחליט להשתמש בהם שוב בדרך כזו או אחרת. שנתיים אחרי הסרט האחרון בסאגת "דמדומים", נראה שהגיע גם זמנם של הערפדים לפקוח עיניים ולנעוץ אותם מחדש בעורק של כולנו. הפעם נראה שלפחות בעניין ההפצה צפויים האנשים שממונים על הסדרה ללכת בדרך שונה מהמקובל.

אולפני "ליונסגייט" והסופרת סטפני מאייר, שגם כתבה את התסריטים לחמשת הסרטים, הודיעו אתמול (שלישי) על כוונתם ליצור חמישה סרטים קצרים שיתבססו על דמויות מתוך העולם של "דמדומים". את הסרטים מייעד הפרויקט ל"במאיות שאפתניות", שימומנו במלואם על ידי האולפנים ויופצו באופן בלעדי בעמוד פייסבוק מיוחד שייפתח בשנה הבאה.

אין תמונה
שמרו על העורקים שלכם
"אנחנו מאמינים שפייסבוק הוא כלי מצוין להציג דרכו את העולם של 'דמדומים' לקהלים חדשים ולהכניס אנרגיות מחודשות בקרב המעריצים הוותיקים שלנו", הסביר מייקל ברנס, סגן נשיא האולפנים בראיון לניו יורק טיימס. "זאת רק ההתחלה –תבנית אם תרצו. אתם יכולים לנחש מה יגיע בהמשך".

למה מתכוון ברנס ברמז הדק הזה? האם מדובר באתחול מחודש של הסדרה או שאולי סרט נוסף שיתקיים מעבר לגבולות הספרים? בשלב זה כל המעורבים שומרים את הקלפים קרוב לחזה. את הסרטים הקצרים תבחר ועדת שופטים מיוחדת שתורכב ממאייר עצמה, כוכבת הסדרה קריסטן סטיוארט, קייט ווינסלט ואוקטביה ספנסר זוכות האוסקר וקתרין הארדוויק שביימה את הסרט הראשון בסדרה.

רק לשם התזכורת לגבי גודל המותג שהוא "דמדומים", נזכיר כי 120 מיליון עותקים של ארבעת ספרי הסדרה נמכרו ברחבי העולם. חמשת הסרטים שמבוססים עליהם גרפו 3.5 מיליארד דולר.