פיטר ג'קסון הוא מסוג הבמאים שחייבים לעשות הכל בגדול. אחרי ש"שר הטבעות" שלו הפיח חיים ביצירה המורכבת של טולקין עם שלושה סרטים מושקעים ורווחיים במיוחד, הוא החליט לקחת גם את הספר המקדים לסדרה ולמצות אותו עד תום. כך נפלה ההחלטה להפוך את "ההוביט", ספר ילדים תמים וקצר יחסית, לאפוס באורך כולל של תשע שעות ועלויות ששברו את כל שיאי ההפקה ההוליוודיים.

אתר The Wrap מדווח הבוקר (שלישי) כי כבר בפברואר האחרון, עשרה חודשים לפני יציאת הסרט האחרון בטרילוגיה לאקרנים, עמדה עלותה של הטרילוגיה כולה על 745 מיליון דולר. כל זאת לפני סיום תהליך הפוסט פרודקשן המורכב שככל הנראה הגדיל את הסכום הזה עוד יותר. אמנם לא מדובר בסרט בודד, אולם שלושת הסרטים (שצולמו יחד בניו זילנד) מהווים כעת את ההפקה היקרה בהיסטוריה. התואר היה שייך עד כה ל"שודדי הקאריביים: סוף העולם", שנשא תג מחיר של 300 מיליון דולר. על פי הדיווח, פרויקט "ההוביט" היה כל כך גדול עד שאולפני וורנר הקימה חברת בת ייעודית שטיפלה אך ורק בניהול הפיננסי של שלושה הסרטים.

אין תמונה
נתראה בדצמבר
אין צורך לדאוג למנהלי הבנק של אולפני וורנר כמובן. ההשקעה העצומה הוכיחה את עצמה עם רווחים עצומים בקופות בתי הקולנוע. שני הסרטים הראשונים בטרילוגיה גרפו עד כה כ-2 מיליארד דולר ברחבי העולם, כשהסרט הנועל עשוי להביא את "ההוביט" לעבור את הרווחים הכוללים של "שר הטבעות",  שעומדים על 3 מיליארד דולר.

"ההוביט: קרב חמשת הצבאות", ייצא לבתי הקולנוע ב-17 בדצמבר.